Slovenské firmy v tejto oblasti bojujú o prežitie. Čelia obrovskému prepadu zákaziek

  • Logistické firmy čelia vážnym problémom.
  • Ich výdavky v poslednom období rapídne narástli.
  • Naopak, počet zákaziek významne poklesol.
Novinky Logistické spoločnosti čelia problémom
Logistické spoločnosti čelia problémom. Zdroj: shutterstock.com/Champion studio
Okazio PCFreedum fighter mobil

Ako inforumuje TASR, náklady v logistike stále rastú, čo súvisí aj s potrebou investovať do udržateľných riešení. Spoločnosti, ktoré poskytujú logistické služby, sa však v dôsledku problémov na trhu stretávajú s prepadom objemov zákaziek, zároveň sa im zvyšujú náklady na prevádzku aj mzdy a bojujú aj s tlakom svojich klientov na čo najnižšie ceny.

Upozornila na to skupina Geis, ktorá je medzinárodným poskytovateľom logistických služieb.

Ekologické riešenia stoja obrovské množstvo peňazí

Prechod na udržateľné riešenia, výstavba ekologických budov či obnova vozoparku na šetrnejšie vozidlá stoja logistické firmy nemalé prostriedky.

Ako uviedol konateľ skupiny Geis pre Českú republiku, Slovensko a Poľsko Daniel Knaisl:

Naša firma implementovala rad ekologických opatrení dávno pred tým, ako sa udržateľnosť stala módnou témou, a neustále ich rozširuje a posúva. Vždy sa však zamýšľame, či konkrétne opatrenie má skutočne zmysel.

Upozornil však, že nie všetky ekologické riešenia sú vo výsledku aj efektívne.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

„Napríklad elektrický ťahač stojí tri až štyrikrát viac ako najmodernejší dieselový, a pritom má mnoho obmedzení – napríklad krátky dojazd, čo znižuje efektivitu jeho využitia, a teda ďalej zvyšuje náklady. A tieto náklady musí vo finále niekto zaplatiť,” uviedol Knaisl s tým, že treba zvážiť aj to, že novovzniknuté náklady za zdanlivo ekologické riešenia sa potom premietajú aj do cien tovaru a vyššia cena môže priniesť nižší dopyt po nich.

Dopravcovia čelia viacerým problémom

Dopravcovia čelia viacerým problémom. Zdroj: shutterstock.com/TTstudio

Náklady rastú, no dopyt po službách klesá

V uplynulom roku bol logistický trh podľa spoločnosti Geis poznačený zníženým dopytom a ekonomickým úpadkom, ktoré spôsobila celková ekonomická situácia i globálne udalosti, ako napríklad pokračujúci konflikt na Ukrajine.

Logistické spoločnosti veria, že v tomto roku by sa mohlo obnoviť stabilné prostredie.

Knaisl doplnil:

Chcel by som veriť, že v roku 2024 už dôjde k ekonomickému oživeniu a obnoveniu dopytu po tovare ako zo strany firiem, tak aj domácností. To by prinieslo pozitívne zmeny aj do odvetvia logistiky a prepravy. My sa na potenciálny vývoj v tomto roku pozeráme s ľahkým optimizmom a dúfame, že toto očakávanie sa po dlhom čase nekončiacich problémov aspoň čiastočne naplní.

Mohlo by vás zaujať: Najväčšie slovenské kníhkupectvo sa topí v takmer dvojmiliónovej strate

Catslap PC banerKvakomat mobil