Čínska centrálna banka zrýchlila testovanie novej národnej meny. Do svojho programu zapojila tiež americké reťazca Starbucks, McDonalds a Subway. Teraz teda môžete v Číne platiť digitálnym jüanom vo vybraných pobočkách.
Zapojenie zahraničných firiem
Čínska centrálna banka zrýchlila testovanie svoje digitálnej meny a do programu prvýkrát zapojí niektoré zahraničné firmy. Americké reťazce Starbucks, McDonalds a Subway boli menované na zozname firiem Čínskej ľudovej banky, ktoré otestujú digitálny jüan spoločne s 19 miestnymi podnikmi. Ide o hotely, obchody so zmiešaným tovarom, pekárne, kníhkupectvá a fitká.
Národná rozvojová reformná komisia a výkonná agentúra pre plánovanie usporiadali v stredu stretnutie, ktorého sa zúčastnili zástupcovia štyroch veľkých štátnych bánk a dvaja internetoví giganti Alibaba a Tencent.
Oficiálne spustenie zatiaľ v nedohľadne
Čína zatiaľ nezverejnila harmonogram spustenia digitálneho jüanu, ale správy o novom testovaní vyvolali špekulácie, že by to mohlo byť v najbližších týždňoch či mesiacoch. Testy sa údajne urýchlili potom, čo Facebook v júni minulého roka oznámil svoj projekt Libra.
Minulý týždeň sa objavila na internete snímka obrazovky skúšobnej verzie aplikácie vyvinutej Čínskou poľnohospodárskou bankou. Aplikácia pre digitálnu menu má niekoľko základných funkcií podobne ako iné čínske online platobné platformy, ako sú Alipay a Wech Pay. Umožňujú používateľom vykonávať a prijímať platby a prevádzať peniaze.
Mohlo by vás zaujímať: Bitcoin za 1 milión dolárov? Toto sú dôvody, prečo to nemusí byť nereálne
Kryptomeny na olympijských hrách?
Inštitút výskumu digitálnej meny PBOC minulý piatok potvrdil, že testovanie prebiehalo v štyroch mestách a to Shenzhen, Suzhou, Xiong’an a Chengdu. Okrem toho sa do testovacieho programu v budúcnosti pripoja miesta konania zimných olympijských hier 2022 v Pekingu a Zhangjiakou.
Testovanie projektu je založené na dvoch princípoch. Centrálna banka vydáva virtuálne peniaze komerčným bankám, ktoré ich potom odovzdávajú spotrebiteľom. Cieľom je nahradenie hotovosti vo všetkých transakciách.
Záver
Čína sa do toho naozaj pustila vo veľkom. Spolupráca s americkým fastfoodovým reťazcom je skvelá správa, pretože je veľmi obľúbený ako v Číne, tak aj vo svete. Mohli by sme sa teda v budúcnosti dočkať podpory aj iných digitálnych mien na čele s Bitcoinom.
Čo čítať ďalej?
Známa BTC veľryba – DeFi je hlúposť bez reálneho využitia plná slabín
Zdroj:
abacusnews.com
Preložené z českého originálu, ktorý pre vás pripravil Radovan Crha.