5 najčastejších zabijakov ICO – poznáte ich?

Ťažba kryptomien Ťažba kryptomien

Mánia je definovaná ako expanzívna, nadnesená nálada, pri ktorej človek s nadšením robí rýchle a riskantné rozhodnutia, nehľadí na následky a ešte sa popritom hlúpo usmieva. Z času na čas takáto mánia postihne aj väčšie skupiny, na ktoré sa ďalší dobre naladení nešťastníci chytajú ako muchy na lep. Minulý rok, ktorý bol v znamení ICO, takú mániu zažil a dnes sa jasne ukazuje, že vytriezvenie z podobného stavu býva veľmi bolestné. Údajne až 90 % všetkých projektov spustených na ICO končí v odpadkovom koši, alebo ešte horšie, v útrobách medzinárodných vôd, ďaleko od svojich investorov. Aké sú dôvody krachu väčšiny z nich?

Mohlo by vás zaujímať: Všetko, čo potrebujete vedieť o budúcnosti ICO – Security Token Offering

Tam, kde nič nie je, sa ani blockchain nechytá

Na rozdiel od klasického crowfundingu, v ktorom ľudia investujú do firiem, ktoré majú jasný a často už hotový produkt, len im chýba kapitál na spustenie predaja, dokončenie technológie alebo výrobu, pri ICO investori často vkladajú svoje peniaze do fráz, ideálov a do revolučných myšlienok, ktoré sa bohužiaľ nezhmotňujú nikde inde, len v predstavivosti autorov. Aj napriek všetkým rizikám je takáto investícia legitímna. Môžeme snáď povedať, že táto viac-menej stávka na krásne, no vzdušné zámky, bohužiaľ nepatrí medzi tie najvýnosnejšie.

Celebrity

Každý zodpovedný investor robí podrobný prieskum zvažovaných projektov. K tomu patrí dôkladné preklepnutie si projektového tímu. Autori projektov sú si týchto postupov dobre vedomí. Niektorí z nich preto najímajú známe osobnosti za dočasných, krátkodobých poradcov, ktorých tváre potom vylepia na plagáty a na svoje webové stránky, aby im prepožičali väčšiu kredibilitu. To je trik, ktorý veľmi dobre funguje.

Samozrejme, existujú aj projekty so skutočným zapojením odborníkov a známych osobností. Je teda potrebné preskúmať, do akej miery títo skutočne aktívne spolupracujú. Nízka a krátkodobá spolupráca môže predpovedať neúspech.

Lovci odmien

Zarobiť si pár tisíc čerstvých tokenov prekladom webových stránok a whitepaperu projektu je lákavý a legitímny spôsob obživy. O niečo problematickejšie sú signatures kampane a facebookové, YT a iné propagácie na sociálnych médiách, ktoré sa zameriavajú na široké publikum. Pre svoju autenticitu (projekt propagujú samotní užívatelia) sú tieto kampane dobre premyslenou a veľmi úspešnou reklamou. Tu opäť platí: spravte svoj vlastný podrobný výskum a nenechajte sa nalákať odporúčaním vášho obľúbeného youtubera.

Prečítajte si aj: 5 youtuberov, ktorých sleduje každý správny fanúšik kryptomien

Cirkusový stan

Hurá, marketing a cukrová vata zdarma! Akcia platná len dnes! Neustále promo akcie, klasické nátlakové metódy s cieľom vyvolať vo vás FOMO efekt, lákavé bonusy a darčeky. Presne toto sú časté znamenia vymierajúceho alebo rovno podvodného projektu.
Projekt s dlhodobou víziou, poctivo odvádzanou prácou a s dobrým produktom si svojich zákazníkov na trhu nájde aj bez líškajúcich sa atrakcií a šašovín.

Napoleonský komplex

Mnoho projektov začína s poctivou myšlienkou a s úprimnou snahou vybudovať fungujúcu aplikáciu alebo spoločnosť. Prílišné ambície a precenenie vlastných síl, nerozvážnosť vo financovaní, či už prefinancovaním alebo podcenením priebehu príjmov a výdavkov, technologickou náročnosťou alebo zlým odhadom času potrebného k realizácii, sú zabijakom obrovského množstva pôvodne nádejných nápadov. Sledujte a znovu podrobne preskúmajte roadmap a uistite sa, že stanovené ciele sú v daných podmienkach realistické.

Záver

To, že sa celý rad dobrých nápadov nevydarí, je viac než bežné. Pri investovaní je potrebné mať okrem dobrého zmapovania terénu aj trochu šťastia. Svoje šance však zvýšite, keď sa vyhnete projektom, ktoré sú už od svojho vzniku odsúdené skôr na pád, než na rast. Snáď vám tento článok pomôže také projekty lepšie rozpoznať.

Tento článok je preložený z českého originálu, ktorý pre vás pripravil Marek C.

Nepremeškajte naše ďalšie spravodajstvo a prihláste sa na odber noviniek (návod nájdete tu). Nezabudnite nás tiež sledovať na našom Facebooku, a najnovšie aj na Instagrame Twitteri.

Autor:
Redakcia Kryptomagazínu
Redakcia Kryptomagazínu

Na Kryptomagazine nájdete originálne spravodajstvo o kryptomenách tvorené odborníkmi, ktorí z tohto magazínu spravili najlepší zdroj informácií o digitálnych menách a decentralizovaných technológiách.