Nike sa pripravuje na čiastočnú virtuálnu budúcnosť. V Nikelande používatelia budú zažívať rôzne príbehy, kde sa budú podieľať na športových hrách, vytvárať si svoje postavičky a obliekať ich. To všetko bude, samozrejme, výhradne s virtuálnym oblečením a doplnkami od spoločnosti Nike.
Tá sa rozhodla spustiť svoj vlastný virtuálny svet v rámci virtuálnej hernej platformy Roblox. Tento „Nikeland” bude svetom, kde hráčom umožnia komunikovať a zúčastňovať sa v bezplatných športových hrách a používať výrobky v digitálnej verzii.
Týmto rozhodnutím sa Nike stáva jednou z prvých globálnych značiek, ktorá urobila krok vpred smerom k metaverzu, na ktorom už pracuje tím Meta.
Mohlo by ťa zaujímať: El Salvádor predstavuje nové „bitcoinové mesto” – štát podporia zahraničné spoločnosti!
Vitajte v „Nikeland”
Nikeland bude pohlcujúci virtuálny zážitok, kde účastníci môžu vykonávať športové aktivity a súťažiť s ostatnými hráčmi v plávaní, atletike alebo parkúrových súťažiach.
„Prostredie v Nikelande je inšpirované ,základňouʻ spoločnosti v reálnom živote, ktorá sa nachádza v Oregone, USA. Herná komunita Roblox si môže otestovať svoje zručnosti súťažením v rôznych mini hrách,” dodalo vedenie najznámejších výrobkov športového oblečenia na svete.
Ak sa chcete zúčastniť, tak budete môcť používať tzv. akcelerometer vo svojom smartfóne na zaznamenávanie svojich fyzických pohybov a ovládanie svojho avatara v metaverze. V podstate ide o podobný spôsob, ako kedysi fungovalo Nintendo Wii.
„Môžete hýbať so svojím zariadením a svojím telom v reálnom živote, aby ste v hre vykonávali tie isté pohyby, ako napríklad skoky alebo šprinty,” poznamenáva spoločnosť.
Si začínajúci alebo stredne pokročilý obchodník? V našej komunite traderov ti obchodovanie na burze pôjde ľahšie. V skupine nájdeš analýzy, denný update trhu, signály a, samozrejme, kompletné video návody od základov až po profesionálne obchodné systémy. Iba do konca tohto mesiaca v Black Friday 50 % zľave.
»»»Chcem objednať členstvo v zľave!«««
Nike naskakuje na vlnu virtuálnej reality
Dôležitou súčasťou stratégie spoločnosti je ponúknuť používateľom virtuálne oblečenie, aby mohli „obliekať” svoje postavičky. Hráči budú môcť prijímať tieto položky ako odmeny, a budú mať tak možnosť súťažiť v rôznych úlohách a podobných aktivitách.
Nike chce spojiť svoj nový digitálny svet s tým fyzickým. Spoločnosť od budúceho mesiaca spúšťa začiatočný projekt s rozšírenou realitou vo svojom najväčšom obchode v New Yorku. Vďaka filtru od firmy Snapchat budú môcť používatelia z fyzického sveta prejsť do Nikelandu.
Kritici poukazujú najmä na to, ako spoločnosť pomocou spustenia svojej virtuálnej reality priťahuje väčšinou deti či dospievajúcich a mladých ľudí, ktoré môžu mať náklonnosť stať sa závislými.
Čítaj ďalej: Využi Black Friday ponuku na členstvo trading room – 50 % zľavy na všetko