Témou poslednej doby je okrem iného taktiež rozširujúci sa zákaz zobrazovania reklám na kryptoburzy, ICO a kryptomeny všeobecne. Zákazov sa chytili internetoví giganti ako Facebook, Twitter či Google. Spoluzakladateľ siete LinkedIn sa však nechal počuť, že je to iba dočasná záležitosť. Prezradil taktiež svoje plány s Blockchainom.

Originál článku v českom jazyku nájdete tu.

V rámci boja s podvodnými praktikami spojenými s kryptomenami a ICO, ktoré sa v rámci kryptotrhu odohrali, začala postupne väčšina sociálnych sietí a dokonca niektoré vlády po celom svete zakazovať reklamy na tieto platformy. Ako prvý so zákazom kryptoreklám začal internetový gigant Google, ktorý napokon začal zakazovať i rozšírenie do prehliadačov Chrome, ktoré umožňovali ťažiť kryptomeny. Postupne sa pridal i Facebook, Twitter, a samozrejme všetky odvetvia, ktoré patria pod Google, teda napríklad Youtube. Proti zákazom sa postavilo niekoľko krajín a inštitúcií. V rámci rozhovoru pre Cointelegraph však spoluzakladateľ sociálnej siete LinkedIn Eric Ly prehlásil, že ide iba o dočasnú záležitosť. V rozhovore sa vyjadril i k ďalším témam týkajúcim sa kryptomien.

Zákaz reklám ako bezpečnostné opatrenie pre užívateľov?

Za týmto rozrastajúcim sa trendom veľkých internetových mediálnych a sociálnych sietí zakázať reklamy spojené s digitálnymi menami je údajne snaha tvorcov ochrániť svojich užívateľov pred podvodmi. Je nutné uznať, že napríklad v spojitosti s ICO sa tých podvodov udialo mnoho. Toto však môže vyriešiť dôsledná regulácia, ktorá by však mala byť zamierená len na bezpečnostné riziká a ochranu užívateľov a nemala by nijak obmedzovať základné myšlienky kryptomien. Príkladom zlej regulácie môže byť napríklad aktualizovaná smernica EU proti praniu peňazí a daňovým únikom, ktorá však vo veľkej miere obmezuje anonymitu držiteľov kryptomien.

Na druhej strane je však taktiež možné, že sa týmito krokmi snažia tvorcovia ochrániť skôr sami seba pred nepríjemnosťami vyplývajúcimi z možných otázok a zásahov úradov.

„Domnievam sa však, že takýto zákaz je v podstate iba konzervatívne ochranné opatrenie. V nedávnej dobe totiž začala Komisia pre cenné papiere (SEC) vyžadovať na základe predvolania množstvo informácií. Domnievam sa teda, že sa tvorcovia snažia skôr vyhnúť potenciálne zaujímavým otázkam zo strany SEC,“ prehlásil Ly.

Eric Ly ďalej spomenul zákon o autorských právach z roku 2000. Ten umožňoval internetovým platformám zbaviť sa zodpovednosti za obsah reklám. Myslí si, že by pod tento zákon mali spadať i reklamy inzerujúce či už ICO, tokeny alebo iné kryptoaktíva.

Čo sa týka LinkedInu, Ly prehlásil, že zatiaľ nie je jasné, či sa tvorcovia vydajú rovnakou cestou ako ostatné siete, avšak túto možnosť zatiaľ nevylučuje.

Nemyslím si, že LinkedIn už vydal nejaké rozhodnutie. Zatiaľ je neisté, či sa vydá rovnakou cestou, ale nebol by som prekvapený, keby sa tak stalo. Zatiaľ sa iba špekuluje o dôvodoch,“ povedal Ly v rozhovore.

 

Hub protokol alebo Blockchainom ku zvýšeniu dôveryhodnosti

Eric Ly za svoju kariéru pracoval v mnohých významných spoločnostiach. Začínal v NExT, čo bola spoločnosť Steva Jobsa. Ďalej pracoval napríklad pre IBM alebo Microsoft a nakoniec založil spolu so svojimi kolegami a kamarátmi sociálnu sieť LinkedIn a od roku 2006 pracuje na vlastných projektoch. Ten posledný sa týka napríklad i zlej reputácie, ktorá sa vznáša okolo trhov s ICO. Verí totiž, že dôvera je nedoceniteľná a na týchto základoch vyvíja protokol Hub. Užívateľom má pomôcť napríklad pri rozhodovaní sa pri investovaní, ale taktiež pri bežných činnostiach.

Protokol bude založený na Blockchaine a pôjde o platformu podobnú sociálnej sieti. Ľudia budú môcť medzi sebou zdieľať skúsenosti napríklad medzi rôznymi obchodmi a trhmi a môžu z týchto informácií ťažiť. Napríklad finančne. Ly verí, že v následujúcich niekoľkých rokoch budú spolu cez internet ľudia komunikovať pomocou Blockchainu.

„Snažíme sa vytvoriť nejakú vrstvu dôveryhodnosti. Tá môže fungovať v mnohých rôznych sociálnych sieťach alebo mnohých trhoch, kde ľudia môžu zdieľať svoje alebo využiť skúsenosti niekoho iného, a to naprieč mnohými sieťami alebo komunitami,“ prehlásil Ly a pokračuje: „Protokol už máme pripravený a v súčasnosti pracujeme na dokončení proof-of-concept.“

Pomôžu nám tokeny viac si dôverovať ?

Protokol bude pracovať na báze tokenov. Tie sú navrhnuté tak, aby podporovali iba dôveryhodné interakcie. V praxi sa dá uviesť príklad, kedy zákazník vyhľadáva nejakú službu. Transakcia je najprv zaznamenaná pomocou smart-contract. Následne obe strany, ako zákazník tak poskytovateľ, vložia svoje tokeny. V prípade, že je zákazka dokončená úspešne a zákazník je spokojný, bude vykonaná transakcia. Ak budú obe strany spolupracovať dôveryhodne, obdržia malú odmenu v podobe extra tokenov. Tie môžu následne investovať či využiť pri ďalšej zákazke. Ak nebude služba dokončená úspešne, vznikne spor, kedy je treba zistiť, na ktorej strane sa stala chyba. Môže sa stať, že zákazka bola dokončená úspešne, len sa zákazníkovi z nejakého dôvodu nepáčila.

Rozhodnúť potom musí tretia osoba, ktorá bude na základe predošlých skúseností považovaná protokolom za dôveryhodnú. V tomto prípade však môže pripadnúť jednej či druhej strane celkový počet tokenov, čo znamená, že jedna strana o svoj tokeny príde. Podľa Erica Ly toto vytvára férové prostredie, kde sa každý môže podľa reputácie rozhodnúť ako postupovať a zároveň kde má každý šancu svoju reputáciu napraviť.

 

Nenechajte si ujsť naše krypto-spravodajstvo a prihláste sa na odber notifikácií. Inštrukcie získate kliknutím na zvonček vľavo dole. Taktiež nás sledujte na našej facebookovej stránke a nenechajte si ujsť najnovšie správy z kryptosveta.

Zdroj: Cointelegraph.com

Páči sa ti tento článok? Denne publikujeme najnovšie informácie (nie len) zo sveta kryptomien. Sleduj nás aj na Faceboku a nezmeškaj nové články.

Binance
Páči sa ti tento článok? Denne publikujeme najnovšie informácie (nie len) zo sveta kryptomien. Sleduj nás aj na Faceboku a nezmeškaj nové články.

Binance
Odoberať
Upozorniť ma
guest
0 Komentáre
Inline Feedbacks
Pozrieť všetky komentáre