Britská spoločnosť Juniper vydala štúdiu, podľa ktorej je využitie blockchainu medzinárodnými firmami len otázkou času. Dokonca 6 z 10 firiem už na tomto digitálnom pokroku pracuje.
Získajte profesionálne analýzy a exkluzívny pohľad do sveta kryptomien na trading11.com.
„Dve tretiny firiem (66,6 percenta) plánuje začleniť blockchain do konca roku 2018. 75 percent respondentov považuje toto vylepšenie za veľmi užitočné.”
V tomto článku sa zameriame na giganty Google a Facebook. Prečo blockchain ešte neintegrovali do svojej siete a mohlo by sa to v blízkej dobe zmeniť?
Za posledné desaťročia snáď neexistuje revolučná technológia, s ktorou by Google neexperimentoval. Môžeme zmieniť napríklad cloud, AI, strojové učenie alebo samoriadiace autá – toto všetko Google skúmal. Nikdy sa však nezameral na blockchain. Ako to vyzerá do budúcna?
Podľa CBInsights je Google na druhom mieste, čo sa týka investovania do blockchainových projektov. Možno v tomto priemysle vidí väčšiu perspektívu a hodlá vybudovať aj svoj blockchain.
Dobrým dôvodom, prečo by sa Google mohol zapojiť do blockchainového priemyslu, je vybudovanie decentralizovaného cloudu. Toto by malo zaistiť vysokou úroveň ochrany osobných dát. Google by po prechode na blockchain mal taktiež výhodu oproti mnohým cloudovým startupom, ktoré by ho nepoužívali.
Na záver by sme mohli zmieniť Google Adwords, časť spoločnosti zameranej na internetové reklamy. Za posledných 10 rokov bol trh s online reklamami jeden z najrýchlejšie rastúcich. Firmy sa v dnešnej dobe snažia na seba upútať a získať zhliadnutia a kliknutia z platených reklám. Spolu s Facebookom mal Google na tomto trhu podiel 72 % – preto nebolo potrebné nič meniť. Do budúcna by sa však inzerenti mohli porozhliadnuť po lacnejších reklamách. V tomto vyniká blockchain, kde inzerent platí až po skutočnom kliknutí na reklamu. Nedajú sa tak vytvárať podvodné stránky, zarábajúce na falošných reklamách. Aby teda Google na tomto trhu nestratil, mal by zvážiť prechod na blockchain.
Facebook – blokuje ostatných a buduje ten svoj
Facebook sme mohli v poslednej dobe často vídať v mnohých médiách. Buď sa hovorilo o nadchádzajúcich ICO alebo bol témou diskusie zákaz kryptoreklám a v neposlednom rade ohromný únik dát. Dňa 11. mája sa do sveta dostala správa o novej kryptomene od Facebooku. Nikto však zatiaľ nevie, o čo presne ide. Vieme však, že mena by mala byť používaná v rámci blockchain platformy.
Optimizmus mnohých môže ukončiť limitovanosť rýchlosti blockchainu. Sieť Bitcoinu dokáže za minútu spracovať približne len 420 transakcií. Avšak napríklad také Ethereum disponuje rýchlosťou 1200 transakcií za minútu. Oproti tradičnej sieti, ako je VISA, sú však stále tieto čísla malé. VISA totiž za minútu zvládne aj viac než 25 000 transakcií.
Podľa serveru Zephoria sa každú minútu na Facebook pridá 510 000 komentárov, 293 000 statusov a 136 000 fotiek, čo sú na doterajšie blockchainové pomery takmer nezvládnuteľné hodnoty.
Záver
Dvadsiate prvé storočie predstavuje dobu digitálnej revolúcie. V dotcom bubline, prebiehajúcej po roku 2000, videli firmy budúcnosť v internete. Mnohé z nich sa vďaka nemu rozrástli do dnešných svetových gigantov. Rovnaký prípad by mohol predstavovať aj blockchain. Ten sa rozbieha v posledných niekoľkých rokoch a tak možno predpokladať, že veľké firmy pôjdu aj po ňom.
Ak chcete viac informácií zo sveta kryptomien pozrite si naše nové video.
Nepremeškajte naše ďalšie spravodajstvo a prihláste sa na odber noviniek (návod nájdete tu). Nezabudnite nás tiež sledovať na našom Facebooku, a najnovšie aj na Instagrame a Twitteri.
Zdroj:
cointelegraph.com
Preložené z originálu, ktorý pre českú verziu kryptomagazínu napísal Michael.