Jesse Liu, riaditeľ marketingu projektu Ontology, nedávno uverejnil svoju analýzu verejného chainu kde zadefinoval charakteristiky, ktoré podľa neho takýto blockchain potrebuje pre svoj budúci úspech.
Čo si myslí o Ontology?
„Ontology je verejný chain a ten predovšetkým musí zostať verejný a slúžiť verejnosti. Čo je ale dôležitejšie pre úspech, verejnosť musí jeho technológiu potrebovať. Počas vývoja internetu, operačných systémov a programovacích jazykov vývoj do bodu, kedy si nevieme svet predstaviť bez daných technológií bol vždy podmienený potrebou a teda dopytom. Ontology nasleduje podobnú cestu vývoja, počnúc identitou dát a ich súkromím, až do finálnej podoby skutočného verejného chainu. Tento proces ale potrebuje čas.”
Ako by mal vyzerať verejný chain?
Technológia
„Najlepším kompromisom je projekt so silným tímom a dynamickou komunitou vývojárov, kde nápady môžu byť spojené a rýchlo distribuované, čo umožňuje projektu skúmať a vyvíjať sa čo najaktívnejším spôsobom.”
Z technickej perspektívy, verejný chain musí preukazovať nasledovné:
- Sila – Základná technológia musí byť bezpečná a zároveň veľmi výkonná
- Predstavivosť – Musí existovať nekonečno možností vývoja základnej technológie
- Dynamika – Musí existovať kontinuálne plánovanie budúcich updatov a ich integrácia
- Štruktúra – Silný vnútorný tím v kombinácii s komunitou vývojárov
- Nadanie – Tím musí preukazovať skutočne silnú úroveň myslenia
Produkt
- Verejný chain potrebuje produkt, ale produkt by mal byť vo forme štúdia, pracovnej platformy, alebo dokonca akejsi továrne.
- Verejný chain by mal podporovať produkt na riešenie akútnych bodov a jeho optimalizovanie. Nemal by slúžiť primárne len na realizáciu peňazí a teda mal by dosiahnuť dlhodobý vývoj.
- Vývoj a dizajn produktu musí kombinovať charakteristiky blockchainu alebo charakteristiky a vízie blockchainu a nemal by sa obmedzovať na logiku bežných internetových produktov.
Marketing
„Podľa môjho osobného názoru si myslím, že jediná vec, ktorá potrebuje byť uskutočnená z pohľadu marketingu je pomôcť projektu dosiahnuť ciele uvedené v bielej knihe (white paper). Veľa ľudí povie, že realizovanie takých cieľov vyžaduje predaj tokenov. Avšak, podľa mňa je tento názor sporný. Totiž, ak používateľ nie si je istý, či je vaša vízia uskutočniteľná, prečo by mal kupovať váš token?”
Z pohľadu marketingu je potrebné:
- Uvedenie technológie a pomoc používateľom získať pochopenie, generujúc viac distribuovanej kolaborácie.
- Pomôcť produktom vstúpiť na širší trh a následne pokračovať s vylepšovaním a obohacovaním produktu.
- Po dosiahnutí uznania na celom trhu je potrebná konverzia používateľov. Je dôležité si uvedomiť, že len nepretržitým rozširovaním dosahu na používateľov môžeme pokračovať propagovaním konverzie.
Dodatok
Ontology je vždy pripravené privítať ľudí z rôznych oblastí, aby spojili s nami sily a prispeli svojím dielom k existujúcim technológiám a produktom. Aj z toho titulu, počínajúc októbrom tohto roka, bol oficiálne spustený non-profit Ontology Global University Workshop bez akejkoľvek propagácie komerčných aktivít. Navyše študenti môžu pracovať na bounty programoch a získať finančné odmeny.
Započne 19. októbra na najprestížnejšej univerzite v Kórei, na Seul National University. Potom bude pokračovať na viac než tucte známych univerzitách v Amerike, ďalej v Japonsku, Rusku a dokonca v Európe. V súčasnosti dosahuje celkové množstvo plánovaných Ontology workshopov číslo 81.
Jedným z cieľov je privedenie väčšieho množstva ľudí k pozitívam blockchainu a Ontology by bolo extrémne hrdé, keby táto snaha mohla prispieť k celkovému vylepšeniu odvetvia blockchainu.
Tento článok bol pripravený administrátorom oficiálnej československej Ontology telegram skupiny. Ak chcete o projekte diskutovať v natívnom jazyku a zároveň získať technickú podporu pridajte sa do rozrastajúcej sa skupiny kliknutím na odkaz https://t.me/OntologySlovakCzech
Web / Twitter / GitHub / Facebook / YouTube
Čo čítať ďalej?
Zdroj:
medium.com