Obľúbená streamovacia platforma skončila. Na Slovensku si už jej filmy nepozriete

  • Slovenský trh streamovacích služieb zaznamenal nečakanú zmenu.
  • Obľúbená platforma FilmBox+ ukončila svoju činnosť po viac ako troch rokoch pôsobenia.
  • Dôvodom je zmena obchodného modelu, no fanúšikovia stále majú na výber z množstva alternatív.
Ekonomika Obľúbená streamovacia platforma skončila
Obľúbená streamovacia platforma skončila. Zdroj: shutterstock.com/Stock-Asso

Slovenský trh streamovacích služieb zaznamenal nečakanú zmenu. Platforma FilmBox+ ukončila svoju činnosť na Slovensku po viac ako troch rokoch pôsobenia. Na tému upozornil portál Živé.

Streamovacia služba FilmBox+, ktorá si za krátky čas získala množstvo priaznivcov medzi slovenskými divákmi, nečakane ukončila svoju prevádzku. Táto správa zasiahla mnohých fanúšikov filmov a seriálov, ktorí si obľúbili bohatú ponuku tejto platformy.

Dôvodom je zmenený obchodný model

Dôvodom ukončenia služby je podľa oficiálneho vyjadrenia zmena obchodného modelu. Ako uviedlo komunikačné oddelenie SPI International, prevádzkovateľa služby:

Z dôvodu zmeny obchodného modelu už aplikácia FilmBox+ nie je na Slovensku dostupná ako samostatný produkt.

FilmBox+ ponúkal divákom širokú škálu obsahu, od hollywoodskych trhákov až po artové filmy. Okrem toho umožňoval sledovanie živého vysielania svojich staníc. Služba sa prezentovala ako tzv. domov dobrých filmov, čo ocenili najmä náročnejší diváci.

Napriek sľubným začiatkom sa však platforma v poslednom období výraznejšie nerozvíjala. Knižnica sa neobmieňala tak často, ako by si diváci želali. Napriek tomu, že prostredie služby bolo lokalizované do slovenčiny, väčšina obsahu bola dostupná v českom jazyku.

Predlplatné bolo výhodné

Mesačné predplatné FilmBox+ stálo 4,99 eura, čo bolo v porovnaní s konkurenciou pomerne prijateľná cena. Niektorí operátori dokonca poskytovali prístup k službe bez dodatočných poplatkov, čo ešte zvyšovalo jej atraktivitu.

Zmeny vo vlastníckej štruktúra

Ukončenie služby FilmBox+ súvisí aj so zmenami vo vlastníckej štruktúre. V roku 2022 sa väčšinovým vlastníkom SPI International stala skupina Canal+, ktorá na slovenskom trhu prevádzkuje Skylink a vlastnú streamovaciu službu.

98%

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 76 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Hoci FilmBox+ končí ako samostatný produkt, existuje nádej pre fanúšikov jeho obsahu. Spoločnosť naznačila, že obsah by mohol byť v budúcnosti distribuovaný prostredníctvom iných platforiem. O prípadných novinkách bude firma informovať neskôr.

Napriek odchodu FilmBox+ zostáva slovenský trh streamovacích služieb stále bohatý. Diváci si môžu vyberať z ponuky takých gigantov ako Netflix, Max (bývalé HBO Max), Disney+, či Apple TV+. Nechýbajú ani služby ako Prime Video od Amazonu, SkyShowtime, alebo domáce platformy Voyo a JOJ play.

Ukončenie prevádzky FilmBox+ poukazuje na dynamickú povahu trhu streamovacích služieb. Zatiaľ čo niektoré platformy končia, iné prichádzajú alebo sa zlučujú. Pre divákov to znamená neustále sa meniace možnosti, ale aj potrebu prispôsobovať sa novým podmienkam.

Odchod FilmBox+ môže byť príležitosťou pre ostatné služby na získanie nových predplatiteľov. Je pravdepodobné, že v najbližšom období budeme svedkami intenzívnejšej marketingovej aktivity zo strany konkurenčných platforiem, ktoré sa budú snažiť prilákať bývalých užívateľov FilmBox+.

Hoci koniec obľúbenej služby môže byť pre mnohých divákov sklamaním, pestrá ponuka streamovacích platforiem na slovenskom trhu naznačuje, že o kvalitný filmový a seriálový obsah nebude núdza ani v budúcnosti.

Autor:
Henrieta Balázsová
Henrieta Balázsová

Vyštudovala psychológiu, no nakoniec jej učaroval svet marketingu. Na vlnách kreatívy surfuje od roku 2016. Venovala sa aj redaktorskej a editorskej činnosti pre viaceré redakcie.