- Biedronka čoskoro otvorí prvé supermarkety.
- Sľubuje nízke ceny a kvalitné slovenské potraviny.
- Lidl spustil kampaň, v ktorej znížil ceny na úroveň 5-percentnej DPH.
Biedronka by mala už v najbližších týždňoch otvoriť svoje prvé slovenské supermarkety. Takúto veľkú udalosť zažil slovenský maloobchodný trh naposledy pred 20 rokmi. Zabývané reťazce sa na jej príchod po celý rok pripravovali a čoskoro sa ukáže, či Slováci zostanú verní obchodom, v ktorých nakupovali doposiaľ, alebo poľská lienka spôsobí na našom trhu apokalypsu.
Biedronka prichádza a vytvára tlak na ceny
Biedronka môže na Slovensku vyvolať cenovú vojnu medzi maloobchodnými reťazcami. Sieť v minulom roku potvrdila, že jej prvé diskontné predajne na Slovensku spustí v roku 2024.
Pilotné predajne sa budú nachádzať v Považskej Bystrici, Senici, Zvolene, Leviciach, Nových Zámkoch a v médiách sa objavili informácie o tom, že jedna prevádzka vznikne aj v blízkosti hlavného mesta, v Miloslavove.
V slovenských rádiách môžeme aktuálne počuť reklamný spot s otázkou, ktorá nedá spávať väčšine Slovákov. „Lienka, Lienka, povedz mi, naozaj nová DPH zníži ceny potravín?”. Biedronka presvedčivo odpovedá: „Určite áno, a prezradím vám aj to, že už čoskoro naozaj ušetríte ešte viac na nákupe potravín.”
V budúcom roku bude na Slovensku platiť nová, 5-percentná sadzba dane z pridanej hodnoty na základné potraviny. Biedronka v reklame hovorí, že jej zákazníci ušetria ešte viac.
Kvalitné potraviny za naozaj nízke ceny
Na svojej oficiálnej slovenskej stránke Biedronka zákazníkom sľubuje „naozaj nízke ceny”, pričom zdôrazňuje, že na pultoch jej supermarketov bude ponúkať kvalitné slovenské mäso, chutné slovenské mliečne výrobky aj čerstvé slovenské ovocie a zeleninu.
Podľa analytika Ľubomíra Drahovského konkurencia na trhu môže pomôcť Slovákom k lacnejším nákupom, ako informovali TVnoviny.
Každá konkurencia pohne s cenami. Vzájomne sa budú obchody pozerať na seba a na ceny, tlak bude enormný. Diskontný obchod je práve ten formát, ktorý môže ponúkať lacný sortiment potravín.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Lidl už ceny znížil
Biedronka ešte ani neotvorila prvé slovenské predajne a jej najväčší konkurent na poľskom trhu, Lidl, už útočí mimoriadnou cenovou ponukou.
Lidl spustil cenovú revolúciu a znížil ceny niektorých potravín na úroveň, ktorá bude zodpovedať cene po budúcoročnom znížení sadzby DPH. Lacnejšie potraviny ponúka Lidl už od 11. novembra, napriek tomu, že nová 5-percentná sadzba DPH vstúpi do platnosti až v budúcom roku.
Nemecký reťazec spustil podobnú kampaň aj na jar, keď pred Veľkou nocou lákal Slovákov na to, že ruší DPH na 100 produktov. Zákazníci počas kampane nakupovali niektoré potraviny s 10-percentnou zľavou.