- V mestskej časti Karlova Ves pribudne nový parkovací dom.
- Vyrastie na základoch starého parkoviska.
- Jeho kapacita bude 72 parkovacích miest.
V mestskej časti Bratislavy Karlova Ves by malo dôjsť k zlepšeniu situácie s parkovaním. Riešením je výstavba nového parkovacieho domu. Téme sa venoval portál oPeniazoch.
Nový parkovací dom vyrastie na ulici Ľudovíta Fullu, kde aktuálne prebieha búranie starého parkoviska. Práve na jeho základoch sa postaví nový dvojpodlažný parkovací objekt.
Jedno podlažie bude zapustené priamo do svahu a druhé bude niekde na úrovni súčasného parkoviska. Primátor Bratislavy Matúš Vallo povedal, že so stavebnými prácami začal zhotoviteľ na základe zmluvy s mestskou časťou v týchto dňoch.
Ak sa pozrieme na počet nových parkovacích miest, tak ten bude o polovicu vyšší ako v prípade súčasného parkoviska. V reči čísiel to znamená, že nový parkovací dom poskytne celkovo 72 parkovacích miest.
Okrem toho je v príprave aj vybudovanie nového záchytného parkoviska na mieste bývalého hotela Flóra v areáli Zlaté piesky v Bratislave s približne 200 parkovacími miestami. Aj toto bude bezplatné a v blízkosti zastávky mestskej hromadnej dopravy.
Zarábaj aj ty na raste kryptomien.
Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.
Problém je zaparkovať aj v centre miest
Najväčší problém majú majitelia obľúbeného segmentu SUV. Práve s veľkosťou súvisí ich najväčší problém. Vodiči týchto vozidiel majú problém zaparkovať na užších parkovacích miestach, ktoré vznikli pred mnohými desaťročiami. Vtedy sa nepočítalo s tým, že tento segment vozidiel sa stane takým obľúbeným.
Problémy nastávajú predovšetkým v centrách európskych metropol, kde ani nie je priestor na rozšírenie takýchto parkovacích miest. Preto sa začína diskutovať o tom, či by si majitelia týchto veľkých áut nemali priplatiť aj za samotné parkovné.
Na túto vlnu ako prvé naskočili francúzske mestá Paríž a Lyon. Tam je od Nového roka parkovné pre majiteľov SUV vyššie. Dokonca platí pravidlo, že čím väčšie auto, tým drahšie parkovné.
Nie je to však len o veľkosti. Modely SUV sú oproti bežným menším autám ťažšie, tým pádom sa povrch pod nimi môže ich jazdením a státím viac opotrebovať. Problémom je taktiež vyšší výkon motora spojený s väčšími emisiami, ktoré prúdia do ovzdušia.
Nejde však len o vonkajšie parkoviská, ale aj o parkovacie domy, ktoré taktiež neboli pripravené na takýto rozmach vozidiel SUV. Ťažšie vozidlá by mohli z dlhodobého hľadiska narušiť konštrukciu, preto by bolo potrebné tieto parkovacie domy obnoviť.
Prečítajte si aj: Vyššie parkovné pre vodičov SUV? Toto nie je žart, ale možno čoskoro realita