Záver roka sa tradične spája s obdobím vianočných reklám. Najväčšie značky na Slovákov útočia reklamnými kampaňami s motívom nadchádzajúcich sviatkov. Tento rok však Slovákov a aj politikov ohromne pobúrila vianočná televízna reklama najväčšieho mobilného operátora.
Slovak Telekom spustil svoju vianočnú reklamnú kampaň. Avšak televízny spot rozvíril na Slovensku vlnu kontroverzie. Zákazníci sa proti nemu búria. Negatívny postoj k reklame zaujal aj slovenský minister.
Vianočná reklama na Slovensku spustila vlnu kritiky
Vianočná reklama obľúbeného slovenského operátora stvárňuje ako mladý muž počas štedrej večere v kruhu širšej rodiny zápolí s nepríjemnými otázkami od najbližších. Rozruch na Slovensku spôsobila časť textu „Mama chce vnúča, dáva lekcie, že tesné slipy ničia spermie.”
Proti reklamnej kampani niektorí Slováci začali spisovať petíciu. Tú do dnešného dňa podpísalo už viac ako 14-tisíc zákazníkov. Ľudia sa dokonca Telekomu vyhrážajú odstúpením od zmluvy. „My, dolupodpísaní, nesúhlasíme s vysielaním reklamy Telekom, ktorá sa chcela niesť vo vianočnom duchu, ale nemá s ním nič spoločné. Nechceme v každom reklamnom breaku počúvať o spermiách a tesných slipoch. Pokiaľ nedôjde k náprave, odstupujeme od zmlúv so spoločnosťou Telekom,” uvádzajú.
„Reakcie zákazníkov na vianočnú kampaň sú rôzne. Od negatívnych, dokonca vulgárnych až po naozaj pozitívne a veľmi povzbudzujúce. Uvedomujeme si, že každý má právo na svoj názor, pokiaľ je vyjadrený slušne. Úcta k druhému a schopnosť slušne diskutovať je pre našu spoločnosť dôležitá. Rešpektujeme vznik tejto petície, aj keď máme na to odlišný pohľad,” zareagoval na petíciu Telekom pre portál Refresher.
Zarábaj aj ty na raste kryptomien.
Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.
Minister hrozí Telekomu mimoriadnym zdanením
Na kontroverznú reklamu mimoriadne kriticky zareagoval aj Minister životného prostredia Tomáš Taraba. Ten vo svojom komentári pod reklamným spotom uviedol: „Mimoriadne zdanenie do Nového roka Vám prajem, keď na toto máte peniaze.”
Na Slovensku kontroluje reklamy už viac ako 25 rokov Rada pre reklamu. Tá každý televízny spot pred odvysielaním skontroluje a overí, či jeho obsah nie je nejakým spôsobom škodlivý alebo urážlivý. Rovnako aj kontroverzná reklama Telekomu prešla schvaľovacím procesom nezávislého orgánu.
Rovnaký televízny spot vysiela Telekom aj v iných krajinách. Zákazníci sú naopak z reklamy nadšení. Pochvaľujú si, ako trefne Telekom vystihol atmosféru sviatkov, počas ktorých pri rodinných stretnutiach nastávajú aj rôzne nepríjemné situácie, no dôležité je nakoniec to, že rodina je pokope šťastná.
„Počas vianočného obdobia sa stretávajú rôzne generácie a životné štýly, čo prirodzene vedie k odlišným názorom a očakávaniam, ktoré sa často prejavujú nepríjemnými otázkami,” tvrdí Ulrich Klenke, marketingový riaditeľ spoločnosti Deutsche Telekom.
Prečítajte si aj: Mobilný operátor prekvapil. Slováci môžu na Vianoce získať dáta úplne zadarmo