Zo špičky až na samé dno: Päť svetových gigantov, ktorých zmohol bankrot

  • Príslovie hovorí, že žiadna spoločnosť nie je príliš veľká na to, aby padla.
  • Pozrite sa na príbehy piatich legiend, ktoré zmenili svet.
  • Napriek nevídanému úspechu ich položil bankrot.
Ekonomika Bankrot zmohol aj najúspešnejšie značky sveta
Bankrot zmohol aj najúspešnejšie značky sveta. Zdroj: shutterstock.com/Pixel Hunters/Krakenimages.com
Okazio PCBitmarkets

Bankrot je ako mrak, ktorý visí nad každou spoločnosťou. V podnikateľskom svete nie je nikto nedotknuteľný. Aj tie najväčšie a najúspešnejšie firmy môžu padnúť, ak sa nedokážu prispôsobiť zmenám.

Pozrime sa na päť fascinujúcich príbehov svetových gigantov, ktorých pád otriasol ekonomickým svetom.

Bankrot legendy Kodak

Príbeh spoločnosti Kodak predstavuje jednu z najväčších podnikateľských ironií v histórii. Firma, založená v roku 1888 Georgeom Eastmanom, revolučne zmenila fotografiu tým, že ju sprístupnila bežným ľuďom. V polovici 20. storočia kontrolovala neuveriteľných 80 % svetového trhu s fotoaparátmi a filmami.

Osudový moment prišiel v roku 1975, keď inžinier Steven Sasson v laboratóriách Kodaku zostrojil prvý digitálny fotoaparát. Namiesto využitia tejto prelomovej technológie sa vedenie rozhodlo vynález potlačiť zo strachu o svoj zabehnutý biznis s fotografickými filmami.

Kodak

Kodak. Zdroj: shutterstock.com/2p2play

Zatiaľ čo konkurenti ako Sony, Canon a Nikon investovali do digitálnych technológií, Kodak tvrdohlavo trval na analógovom svete. Keď sa firma konečne odhodlala na zmenu v 90. rokoch, bolo príliš neskoro. V roku 2012 musela vyhlásiť bankrot. Hoci sa spoločnosť dokázala opäť postaviť na nohy, jej význam už nikdy nedosiahol bývalé rozmery.

Späť
Strana 1/5Ďalej
Kvakomat PC bannerKvakomat mobil
Autor:
Nikola Litvinová
Nikola Litvinová

Vyštudovala odbor financie a intenzívne sa venuje investovaniu. Analytickým okom sleduje svetové aj domáce ekonomické dianie. Zaujíma sa nie len o kryptomeny, ale rovnako aj o tradičné finančné trhy. Baví ju vytvárať pútavý obsah, ktorý prináša čitateľom skutočnú hodnotu.