Tunel višňové bude už čoskoro otvorený: Vieme kedy

  • Tunel Višňové sa konečne dočká svojho dokončenia
  • Poznáme približný dátum, kedy by cez neho mohli prejsť prvé autá
Ekonomika Tunel Višňové môže byť hotový už o 2 roky
Tunel Višňové môže byť hotový už o 2 roky. Zdroj: shutterstock.com/MakDill/iwciagr
Ťažba kryptomien Ťažba kryptomien

Dokončenie diaľničného obchvatu mesta Žilina stojí a padá na tuneli Višňové. Jeho výstavba už začala pred štvrťstoročím. Teraz sa črtá nový termín dokončenia. O téme informoval portál HNonline.

Stavba tunela Višňové sa začala v roku 1998 poklepaním vtedajšieho premiéra Vladimíra Mečiara na základný kameň. Už o 4 roky neskôr došlo k prerazeniu prieskumnej štôlne. Do roku 2014 následne stavba stála bezo zmien.

Už od roku 2021 na ňom naplno pracovali stavbári švédskej spoločnosti Skanska. Tunel mal byť hotový v minulom roku, no nestalo sa tak. Autá tak stále musia jazdiť cez nehodové Strečno. Meškanie mali údajne spôsobiť opravy po predošlom talianskom zhotovovateľovi.

Tunel Višňové má byť so svojou dĺžkou viac než 7 kilometrov najdlhším tunelom na Slovensku. Len po porovnanie, tunel Branisko má 5 kilometrov. Svitá však aj na dobré správy, pretože zariadenia ako vzduchotechnika a požiarny systém majú byť dodané do 18 mesiacov.

Diaľnica do Košíc sa stavia už 50 rokov

Diaľnica do Košíc sa stavia už 50 rokov. Zdroj: shutterstock.com/TTstudio

Tunel je stále rozostavaný, ale podľa slov Erika Vicena, zástupca riaditeľa firmy PPA Controll, už na danej trase majú zrealizovanú obrusnú vrstvu, zvodidlá, zábradlia, čiastočne už aj protihlukové steny a dokončujú sa zemné práce a kanalizácia.

Kedy by prví vodiči mohli prejsť cez tunel Višňové?

Ak by išlo všetko podľa plánu, tak tunel bude uvedený do skúšobnej prevádzky v apríli 2025. Práce však budú pokračovať aj potom.

Prvé autá by mohli prejsť cez hotový tunel Višňové až koncom roka 2025. Problém však môže nastať so skladovaním materiálu, ktorý leží na parcelách spoločnosti Prefa Property. Tá tam plánuje vybudovať logisticko-priemyselný park v hodnote 100 miliónov eur.

Tunel Višňové by mal vyriešiť aj nehodovosť na Strečne, kde sa len za posledných 5 rokov odohralo až 360 dopravných nehôd a vyhaslo 13 životov. Problém je aj blízkosť rieky Váh, tým pádom tu pomerne jednoducho dochádza k tvorbe námrazy.

97%

Zarábaj aj ty na raste kryptomien.

Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.

Sponzorovaný obsah

V hre je ďalší kontroverzný tunel

Minister dopravy Jozef Ráž ml. (nominant Smer-SSD) chce prepojiť diaľnicu D1 a rýchlostnú cestu R1 tunelom. V ceste stojí štúdia zrealizovaná ministerstvom dopravy v októbri minulého roka, ktorá hovorí, že takýto projekt by bol príliš finančne nákladný.

Konkrétne zo štúdie vzišlo sedem odporúčaní vrátane toho, že do budúcna je lepšie pracovať na prepojení severu a juhu cez Turiec a tunel cez Donovaly kompletne vyškrtnúť z plánovaných projektov.

Minister dopravy chce v tomto zámere aj napriek tomu pokračovať, pričom sa vyjadril, že tunel pod Donovalmi podľa neho má byť zrealizovaný, ale zatiaľ nevie kedy a za aké peniaze, keďže tie v štátnej kase chýbajú.

Spomenul však program Slovensko, kde sa nachádzajú peniaze z eurofondov. Tie by sa však mali podľa všetkého použiť na dokončenie chýbajúcich úsekov diaľnice D3. Ministerstvo dopravy chcelo ale hľadať úspornejšie riešenia.

Súčasťou vyššie spomenutej štúdie sú aj štyri možnosti prepojenia diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1. Pomer prínosov a nákladov však takmer všade nevychádzal veľmi dobre. Ako najvhodnejšia sa zdala trasa medzi Martinom a Žiarom nad Hronom, čo je v podstate plán kovaná R3.

Prečítajte si aj: Kontroverzný tunel cez Donovaly: Vláda na ňom trvá. Odborníci tvrdia, že vybudovať ho je nemožné

Autor:
Michal Sobek
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.