Slovákom zmizli z účtov peniaze. Ste klientom tejto banky aj vy?

  • Klienti slovenskej aj českej pobočky populárnej banky prišli o peniaze.
  • Banka omylom zúčtovala ich transakcie dvakrát.
Novinky Klientom Fio banky zmizli peniaze z účtov
Klientom Fio banky zmizli peniaze z účtov. Zdroj: shutterstock.com/TetianaKtv/viewcapture
Best Wallet PCKvakomat mobil

Klienti populárnej banky sa dostali do nepríjemnej situácie. Banka im z účtov strhla dvojnásobne vyššiu sumu, ako v skutočnosti minuli. Išlo o omyl. Problém sa týkal len jedného typu kariet. Rozhorčení klienti mali zablokované sumy v rôznej výške. Pri väčších objemoch peňazí bola táto situácia viac než len nepríjemná.

Klientom Fio banky z účtov zmizli peniaze

Fio banka informovala na sociálnej sieti Facebook svojich klientov o tom, že platby, ktoré zrealizovali, boli z ich účtu odrátané dvakrát. Týkalo sa to konkrétne platieb kartou Visa. Karty Master Card táto chyba nepostihla.

Ospravedlňujeme sa za komplikácie spôsobené duplicitným zaúčtovaním niektorých transakcií vykonaných kartami Visa. O problémoch vieme a situáciu so spoločnosťou Visa intenzívne riešime. Veríme, že k vráteniu duplicitných transakcií dôjde v priebehu niekoľkých dní. Ďakujeme za pochopenie.

Klienti zúrili

Pod týmto facebookovým príspevkom sa okamžite začali hromadiť komentáre nespokojných klientov Fio banky. Mnohí sa sťažovali, že pri takomto závažnom probléme sa s bankou nedokázali spojiť. Klienti, ktorým týmto spôsobom banka zablokovala desiatky tisíc, mali vážne obavy a hlavne nemohli používať svoje vlastné peniaze niekoľko dní.

Mnohí klienti z banky odchádzajú

Mnohí z nespokojných klientov v komentároch rozhorčene vyhlásili, že po takomto škandále s Fio bankou na dobro končia.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Banka po pár dňoch problém vyriešila

Situácia sa po pár dňoch vyriešila. Klienti dostali svoje neoprávnene strhnuté peniaze na svoje účty späť a Fio banka sa prostredníctvom facebookové účtu všetkým klientom za chybu ospravedlnila.

Vážení klienti, duplicitne zaúčtované platby boli stornované, všetko by teda na účtoch malo byť opäť v poriadku. Veľmi sa ospravedlňujeme za spôsobené komplikácie a ďakujeme za trpezlivosť.

Podľa komentárov klientov to však nebola ojedinelá chyba tejto banky. Popisujú prípady, ako im už aj v minulosti banka odrátala duplicitné platby a dokonca aj v prípade karty Master Card.

Banka pripísala klientovi milióny

Jeden klient popísal špeciálny prípad pochybenia. Fio banka mu údajne na účet pripísala 350 miliónov českých korún, pričom išlo o chybu pri zúčtovaní prevodu z inej meny. Omyl sa mu neskôr zobrazoval aj bankových výpisoch a následne ho až kontaktoval Finančný úrad, aby vysvetlil, ako sa k toľkým peniazom dostal.

Chyby sa stávajú v bežnom živote aj v bankovníctve. Pochybiť môže ako človek, tak aj technológia. Dôležité je, že banka problém vyriešila a nikto o svoje peniaze neprišiel. No dobrá povesť populárnej Fio banky bola týmto zaiste poznačená.

Prečítajte si aj: Na Slovensku otvorila pobočku prvá banka bez personálu. Klienti si vystačia sami

txbFlockers mobil
Autor:
Nikola Litvinová
Nikola Litvinová

Vyštudovala odbor financie a intenzívne sa venuje investovaniu. Analytickým okom sleduje svetové aj domáce ekonomické dianie. Zaujíma sa nie len o kryptomeny, ale rovnako aj o tradičné finančné trhy. Baví ju vytvárať pútavý obsah, ktorý prináša čitateľom skutočnú hodnotu.