Na Slovensko môžu prísť veľké značky. Najbližšie má k tomu poľská Biedronka, v hre je aj známy fastfood

Ekonomika Na Slovensko môže prísť Biedronka aj známy fastfood
Na Slovensko môže prísť Biedronka aj známy fastfood. Zdroj: shutterstock.com/Remigiusz Gora/Fedorovacz
Catslap PC banerOkazio mobil

Slovensko sa môže stať domovom ďalších zahraničných značiek. Najviac sa skloňuje známy poľský diskont, no niektoré informácie naznačujú možný príchod ďalších dvoch subjektov, informuje portál HNonline. O koho ide?

Poľskú Biedronku poznajú najmä tí, ktorí do nej chodia pravidelne nakupovať. Slovákov dokáže zaujať nižšími cenami v porovnaní s tými u nás, ale aj širokým výberom rôznych produktov.

To, že Biedronka príde aj na Slovensko je už takmer istou vecou, otázkou je už len kedy sa tak stane. Diskont láka Slovákov najmä nízkymi cenami, čo môže byť proti tunajším reťazcom jeho veľkou výhodou.

Núdza nebude ani o jedlo alebo drogériu

Poľský diskont však nemusí byť jediným, kto sa k nám chystá. Príchod nevylúčil ani americký fastfood Popeyes, ktorý môže byť veľkým konkurentom pre KFC, pretože ponúka podobný sortiment, teda vyprážané kuracie mäso.

Očakáva sa aj príchod známej drogérie

Očakáva sa aj príchod známej drogérie. Zdroj: shutterstock.com/Sorbis

Tretím subjektom, ktorý môže svoje brány v dohľadnej dobe otvoriť aj u nás, je zas konkurentom nemeckej drogérie DM. Ide o značku Rosmann, ktorá napríklad nejaký čas už funguje v susednej Českej republike.

Bude vedieť Biedronka konkurovať obľúbeným reťazcom?

Nedávno sme vám priniesli rebríček najziskovejších obchodných reťazcov na Slovensku. Z toho jasne vyplýva, že na prvom mieste sa umiestnil Lidl s tržbou za minulý rok vo výške 1,89 miliardy eur, nasleduje Tesco so ziskom 1,6 miliardy eur a na treťom mieste je Kaufland s 1,5 miliardou eur.

Nové potraviny môžu zabodovať nižšími cenami

Nové potraviny môžu zabodovať nižšími cenami. Zdroj: shutterstock.com/Adam Melnyk

Po príchode Biedronky sa môžu tieto tržby prerozdeliť aj práve k nej. Ako sme už spomínali, príchod je viac-menej istý. Aktuálne bude veľkou otázkou, či si dokáže udržať rovnako nízke ceny ako v Poľsku.

V tomto roku k nám prišiel Action aj Primark

V bratislavskej Eurovei bolo v posledných mesiacoch poriadne rušno, pretože na Slovensko prišiel známy Primark, ktorý láka ľudí na lacné oblečenie a doplnky. Do dvojpodlažnej predajne investoval viac ako 10 miliónov eur, pričom zamestnáva okolo 200 ľudí.

Holandský reťazec Action zas stavil na lacný sortiment do domácnosti. Hlavným ťahákom je viac ako 1 500 produktov za menej ako 1 euro. Aktuálne má na Slovensku 9 predajní, nájdete ho v Bratislave, Trnave, Topoľčanoch, Martine, Rimavskej Sobote, Zvolene, Spišskej Novej Vsi a Michalovciach.

Pre čitateľov sme vytvorili Discord komunitu, kde každý deň prispievame s hodnotným obsahom. Pridaj sa cez tento odkaz. Tie najaktuálnejšie novinky sleduj na našom Instagrame a Facebooku.

Veľkým ťahákom produkcie môže byť Volvo

Zdá sa, že Slovensko je dostatočne atraktívne aj na vstup veľkých podnikov. Jedným z príkladov je aj automobilka Volvo pri Košiciach. Tá nedávno navýšila plánovanú výrobu na dvojnásobok, teda na 500 tisíc áut ročne.

To bude znamenať aj nárast zamestnancov, odhad je približne 5 tisíc ľudí. So začatím výroby sa plánuje v roku 2026, pričom o rok skôr sa začne s náborom zamestnancov. Veľký záujem bude o pozíciu operátora.

Prečítajte si aj: Volvo pri Košiciach nečakane mení plány. O čo konkrétne ide?

Kvakomat PC bannerAnycoin mobil banner
Autor:
Michal Sobek
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.