Ambiciózny plán s tunelom Višňové padol. Ako to teda nakoniec bude?

  • Vozovka tunela Višňové sa začala v týchto dňoch betónovať.
  • To znamená, že nebude asfaltová, ako sa predpokladalo.
  • Povrch tak bude rovnaký ako v tuneloch Branisko a Sitina.
Off topic Tunel Višňové nebude v tomto iný
Tunel Višňové nebude v tomto iný. Zdroj: shutterstock.com/Alexandra Lande/Prostock-studio
BitmarketsOkazio mobil

Opäť máme nové informácie o neslávne známom tuneli Višňové, ktorý je už mnoho rokov vo výstavbe. Aj keď boli plány kontroverzné, nakoniec z nich vzišlo. O téme informoval motoristický portál TOPSPEED.sk.

Práve tunel Višňové bude po svojom dostavaní s dĺžkou 7,5 kilometra najdlhším tunelom na Slovensku. Aktuálne toto prvenstvo patrí tunelu Branisko s dĺžkou okolo 5 kilometrov.

Avšak práve tunel Višňové sa mal odlišovať od tunelov ako Branisko alebo Sitina a to tým, že nemal mať betónovú vozovku, ale asfaltovú, na čom trval aj minister dopravy Jozef Ráž ml. (nominant Smer-SSD).

Nakoniec sa tak nestalo a tento tunel bude mať betónovú vozovku, teda takú, akú mal mať už od počiatku jeho návrhu. Dokonca sa v týchto dňoch začalo aj so samotným betónovaním. Vyjadril sa k tomu aj šéf Národnej diaľničnej spoločnosti Filip Macháček.

Je to výsledkom obrovského tlaku a snahy zhotoviteľa a snahy všetkých zúčastnených kolegov z Národnej diaľničnej spoločnosti, aby toto bolo realitou, a naozaj v dohľadnom čase aj tento úsek mohol byť odovzdaný verejnosti do užívania. Pevne verím, že sa to podarí v stanovených časoch a termínoch.

Technológia betónovania je realizovaná v celej šírke vozovky, ktorá má dokopy 7 metrov. Celý proces je veľmi náročný a potrebuje skutočnú synchronizáciu všetkých použitých strojov. Viac k tomu prezradila samotná Národná diaľničná spoločnosť.

Denne vynakladáme tlak a extrémne úsilie pre to, aby motoristi mali túto kľúčovú stavbu čo najskôr na svoje užívanie. Zahájená betonáž v tuneli Višňové je jedným z míľnikov, ktorý signalizuje progres na stavbe. Dvojvrstvový cementobetónový kryt je ukladaný dvojicou finišerov – finišerom pre spodnú a finišerom pre hornú vrstvu.

Tunel Višňové

Tunel Višňové je súčasťou úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala. Jeho výstavba začala ešte v roku 1998, kedy na základný kameň poklopal vtedajší premiér Vladimír Mečiar. O 4 roky neskôr došlo k prerazeniu prieskumnej štôlne. Odvtedy je neustále vo výstavbe.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.
Späť
Strana 1/2Ďalej
txbKvakomat mobil
Autor:
Michal Sobek
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.