- Slovenský online priestor zažíva dramatické zmeny.
- Znepokojujúci je napríklad výrazný pokles zákazníckej základne známej značky.
- Bez výrazného zlepšenia finančných výsledkov bude budúcnosť značky na slovenskom trhu naďalej neistá.
Značka Mall, ktorá sa za posledné roky stala synonymom online nakupovania na Slovensku, čelí významným výzvam. Zatiaľ čo ešte pred štyrmi rokmi patrila medzi trojicu najväčších e-shopov na našom trhu, dnes bojuje o prežitie.
Najnovšie finančné výsledky naznačujú, že budúcnosť tohto kedysi dominantného hráča je neistá. Uvádza to portál Forbes.sk.
Alarmujúce čísla prichádzajú najmä z pohľadu objemu predaného tovaru. V druhom štvrťroku 2024 zaznamenal Mall Group dramatický prepad o takmer 36 percent v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka.
Kým v druhom kvartáli 2023 dokázala skupina predať tovar za 161 miliónov eur, v tomto roku to bolo len 103 miliónov eur.
Situácia je kritická aj z pohľadu ziskovosti. Za prvý polrok 2024 vykázala skupina stratu pred zdanením, úrokmi, odpismi a amortizáciou (EBITDA) vo výške 31,5 milióna eur, čo predstavuje zhoršenie oproti minuloročnej strate 28 miliónov eur.
Znepokojujúci je aj výrazný pokles zákazníckej základne. Za posledných 12 mesiacov prišiel Mall o približne 400-tisíc aktívnych zákazníkov, čo predstavuje takmer 12-percentný prepad. V súčasnosti eviduje 3,7 milióna aktívnych používateľov za všetky krajiny, kde pôsobí.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.