Supermarkety zavádzajú novinku. Pri pokladni strávime menej času

  • Lidl a Kaufland zvyšujú komfort zákazníkom, ktorí využívajú ich vernostné aplikácie.
  • Integrujú do nich platobnú kartu.
Novinky Lidl a Kaufland integrujú do aplikácie platobné karty
Lidl a Kaufland integrujú do aplikácie platobné karty. Zdroj: shutterstock.com/aaddyy/Ytje Veenstra

Reťazce Lidl a Kaufland sa rozhodli priniesť na trh zaujímavú novinku, ktorá môže výrazne zjednodušiť spôsob, akým platíme za nákupy. V Českej republike totiž začali testovať nový systém platieb prostredníctvom dynamického QR kódu, ktorý nielenže umožní zákazníkom rýchlo zaplatiť, ale zároveň im uplatní dostupné zľavy. O téme informoval český portál Lupa.

Kaufland a Lidl testujú u susedov novinku

Mnohí Slováci v supermarketoch využívajú vernostné programy, aby získali zľavy a pri nákupoch ušetrili. Zákazníci Lidlu aj Kauflandu používajú aplikácie Lidl Plus a Kaufland Card, v ktorých si vyberú typ zľavy, ktorú chcú pri nákupe využiť. Následne pri pokladni nasnímajú svoj QR kód.

V ďalšom kroku zákazník platí za tovar, či už hotovosťou alebo kartou. V posledných rokoch nastal na Slovensku rozmach bezkontaktných platieb a mnoho Slovákov za nákupy platí mobilom. A práve tieto dva úkony (skenovanie kódu z aplikácie obchodníka a platbu mobilom) chcú supermarkety spojiť do jedného jediného kroku, ktorý ušetrí čas zákazníkom aj pracovníkom pri pokladni.

Menej času pri pokladni

Integrovanie platobnej karty do vernostnej aplikácie podstatne zrýchli a zjednoduší celý nákupný proces.

Tento nový platobný systém funguje na princípe dynamických QR kódov, ktoré sa zobrazujú priamo v mobilnej aplikácii. Po naskenovaní kódu sa odpočítajú príslušné zľavy a zákazník hneď aj pohodlne zaplatí.

Späť
Strana 1/2Ďalej
Autor:
Nikola Litvinová
Nikola Litvinová

Vyštudovala odbor financie a intenzívne sa venuje investovaniu. Analytickým okom sleduje svetové aj domáce ekonomické dianie. Zaujíma sa nie len o kryptomeny, ale rovnako aj o tradičné finančné trhy. Baví ju vytvárať pútavý obsah, ktorý prináša čitateľom skutočnú hodnotu.