Slovákom zmizli z účtov peniaze. Ste klientom tejto banky aj vy?

  • Klienti slovenskej aj českej pobočky populárnej banky prišli o peniaze.
  • Banka omylom zúčtovala ich transakcie dvakrát.
Novinky Klientom Fio banky zmizli peniaze z účtov
Klientom Fio banky zmizli peniaze z účtov. Zdroj: shutterstock.com/TetianaKtv/viewcapture
BITmarkets BITmarkets

Klienti populárnej banky sa dostali do nepríjemnej situácie. Banka im z účtov strhla dvojnásobne vyššiu sumu, ako v skutočnosti minuli. Išlo o omyl. Problém sa týkal len jedného typu kariet. Rozhorčení klienti mali zablokované sumy v rôznej výške. Pri väčších objemoch peňazí bola táto situácia viac než len nepríjemná.

Klientom Fio banky z účtov zmizli peniaze

Fio banka informovala na sociálnej sieti Facebook svojich klientov o tom, že platby, ktoré zrealizovali, boli z ich účtu odrátané dvakrát. Týkalo sa to konkrétne platieb kartou Visa. Karty Master Card táto chyba nepostihla.

Ospravedlňujeme sa za komplikácie spôsobené duplicitným zaúčtovaním niektorých transakcií vykonaných kartami Visa. O problémoch vieme a situáciu so spoločnosťou Visa intenzívne riešime. Veríme, že k vráteniu duplicitných transakcií dôjde v priebehu niekoľkých dní. Ďakujeme za pochopenie.

Klienti zúrili

Pod týmto facebookovým príspevkom sa okamžite začali hromadiť komentáre nespokojných klientov Fio banky. Mnohí sa sťažovali, že pri takomto závažnom probléme sa s bankou nedokázali spojiť. Klienti, ktorým týmto spôsobom banka zablokovala desiatky tisíc, mali vážne obavy a hlavne nemohli používať svoje vlastné peniaze niekoľko dní.

Mnohí klienti z banky odchádzajú

Mnohí z nespokojných klientov v komentároch rozhorčene vyhlásili, že po takomto škandále s Fio bankou na dobro končia.

98%

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Obchodovanie je riskantné a môžete pri ňom stratiť časť alebo celý investovaný kapitál. Poskytnuté informácie slúžia len na informačné a vzdelávacie účely a nepredstavujú akýkoľvek typ finančného poradenstva a/alebo investičného odporúčania.

Banka po pár dňoch problém vyriešila

Situácia sa po pár dňoch vyriešila. Klienti dostali svoje neoprávnene strhnuté peniaze na svoje účty späť a Fio banka sa prostredníctvom facebookové účtu všetkým klientom za chybu ospravedlnila.

Vážení klienti, duplicitne zaúčtované platby boli stornované, všetko by teda na účtoch malo byť opäť v poriadku. Veľmi sa ospravedlňujeme za spôsobené komplikácie a ďakujeme za trpezlivosť.

Podľa komentárov klientov to však nebola ojedinelá chyba tejto banky. Popisujú prípady, ako im už aj v minulosti banka odrátala duplicitné platby a dokonca aj v prípade karty Master Card.

Banka pripísala klientovi milióny

Jeden klient popísal špeciálny prípad pochybenia. Fio banka mu údajne na účet pripísala 350 miliónov českých korún, pričom išlo o chybu pri zúčtovaní prevodu z inej meny. Omyl sa mu neskôr zobrazoval aj bankových výpisoch a následne ho až kontaktoval Finančný úrad, aby vysvetlil, ako sa k toľkým peniazom dostal.

Chyby sa stávajú v bežnom živote aj v bankovníctve. Pochybiť môže ako človek, tak aj technológia. Dôležité je, že banka problém vyriešila a nikto o svoje peniaze neprišiel. No dobrá povesť populárnej Fio banky bola týmto zaiste poznačená.

Prečítajte si aj: Na Slovensku otvorila pobočku prvá banka bez personálu. Klienti si vystačia sami

Autor:
Nikola Litvinová
Nikola Litvinová

Vyštudovala odbor financie a intenzívne sa venuje investovaniu. Analytickým okom sleduje svetové aj domáce ekonomické dianie. Zaujíma sa nie len o kryptomeny, ale rovnako aj o tradičné finančné trhy. Baví ju vytvárať pútavý obsah, ktorý prináša čitateľom skutočnú hodnotu.