Prvý elektromobil od Xiaomi mieri do predaja. Kto a kde si ho bude môcť kúpiť?

  • Elektromobil Xiaomi SU7 mieri konečne do predaja.
  • Výkonnejšia verzia dosiahne rýchlosť 100 km/h len za 2,8 sekundy.
  • Kúpiť si ho však budú môcť len zákazníci na území Číny.
Off topic Xiaomi SU7 mieri do predaja
Xiaomi SU7 mieri do predaja. Zdroj: mi.com
Ťažba kryptomien Ťažba kryptomien

Spoločnosť Xiaomi len pred pár mesiacmi predstavila svoj prvý elektromobil, ktorý sa aktuálne dostáva do predaja. Kto si ho bude môcť kúpiť? Téme sa venoval technologický portál MôjAndroid.

Doteraz sa na internete objavovali len dohady, kedy by sa tento nový elektromobil označený ako Xiaomi SU7 mohol reálne dostať do predaja. Avšak jeho vstup na trh už stihla čínska spoločnosť oficiálne oznámiť.

Skvelou správou je, že prvé kusy by k svojim budúcim majiteľom mali doraziť už 28. marca. Avšak, nebude rozhodne pre každého. Technologický gigant totiž oznámil, že novinka bude na predaj len v domovskej Číne.

Zatiaľ nie sú žiadne informácie o tom, že by Xiaomi SU7 prišlo aj na globálny trh, avšak do budúcna to nie je vylúčené. Možno sa k nám dostanú niektoré z budúcich elektromobilov od Xiaomi, keďže na globálny trh sa chystajú aj iné čínske automobilky.

Prvý elektromobil od Xiaomi bude zatiaľ dostupný len v Číne

Prvý elektromobil od Xiaomi bude zatiaľ dostupný len v Číne. Zdroj: mi.com

Ide skutočne o zaujímavý elektromobil, ktorý sa snaží lákať na svoj dizajn, výkon aj moderné technologické riešenia. Xiaomi SU7 príde v dvoch výkonnostných variantoch, prvý disponuje zadným pohonom s výkonom 220 kW, pričom na stovku zrýchli za 5,3 sekundy.

Výkonnejšia verzia SU7 Max s pohonom oboch náprav a celkovým výkonom 495 kW to na rýchlosť 100 km/h zvládne už za 2,8 sekundy. Táto verzia má aj väčšiu batériu s kapacitou 101 kWh, čo by podľa výrobcu malo stačiť na prejdenie až 800 kilometrov.

Maximálne rýchlosti sú potom elektronicky obmedzené na 210 km/h, resp. na 265 km/h v prípade verzie Xiaomi SU7 Max. Konkrétne rozmery elektromobilu sú 4 997 x 1 963 x 1 455 mm s rázvorom 3 000 mm.

Hlavný zadný batožinový priestor disponuje veľkosťou 517 litrov, pričom kufor je aj vpredu a to s objemom 105 litrov, kde sa pohodlne zmestia nabíjacie káble alebo autolekárnička.

98%

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Obchodovanie je riskantné a môžete pri ňom stratiť časť alebo celý investovaný kapitál. Poskytnuté informácie slúžia len na informačné a vzdelávacie účely a nepredstavujú akýkoľvek typ finančného poradenstva a/alebo investičného odporúčania.

USA sa obáva čínskych elektromobilov

Dokonca americké ministerstvo obchodu v súvislosti s touto kauzou spustilo masívne vyšetrovanie. Chce odhaliť, či ide o reálny bezpečnostný problém, ktorý môže ohroziť národnú bezpečnosť. Biely dom chce čínske elektromobily dovážané na severoamerický trh skutočne preveriť.

Problém podľa USA je v tom, že čínske elektromobily zhromažďujú veľké množstvo citlivých dát o svojich užívateľoch a spolucestujúcich, pričom ich kamerové systémy a senzory zaznamenávajú detailné údaje o infraštruktúre USA.

V hre sú dokonca aj nejaké bezpečnostné opatrenia, avšak americká vláda zhodnotila, že je ešte príliš skoro na ich konkretizovanie. Mohlo by sa rozhodnúť dokonca aj o ich prípadnom zákaze alebo obmedzení.

Samotná Čína práve posilňuje dohľad nad správou údajov. Má už aj svoje riešenie. Navrhuje totiž zákaz priameho transferu ich informácií do zahraničia a namiesto toho chce výrobcov prinútiť, aby využívali lokálne cloudové služby pod jej dohľadom.

Kúpili by ste si elektromobil Xiaomi SU7?

Loading ... Loading ...

Mohlo by vás zaujať: USA tvrdí, že čínske elektromobily náš špehujú. Ide o nonsens alebo realitu?

Autor:
Michal Sobek
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.