Inflácia neustupuje
Inflácia neustupuje. Zdroj: Shutterstock, Maxx-Studio

Inflácia neustále rastie a začína vo veľkom ovplyvňovať jednotlivé sektory priemyslu. Stav globálnej ekonomiky sa odzrkadľuje aj na spotrebiteľoch, ktorí sú však aj napriek vysokým cenám stále ochotní platiť za určité druhy služieb a tovaru.

Inflácia stále hrozí

Globálna ekonomika prežíva obdobie ťažkých skúšok. Hypotekárna kríza v roku 2008 taktiež výrazne otestovala peňaženky spotrebiteľov, no nie do takej miery, ako teraz. Dôsledok začínajú pociťovať jednotlivé sektory priemyslu.

Ľudia sú naďalej ochotní zaplatiť si za niektoré služby či zážitky aj napriek vysokým cenám. Tvrdé rany inflácie však, paradoxne, pociťujú oblasti základných služieb. Ceny pohonných palív, potravín, oblečenia, nehnuteľností a pozemkov prudko rastú. Ľudia by aj chceli, ale nemôžu si spomenuté veci dovoliť. Minimálne nie v takej miere, ako pred krízou. Sú jednoducho pod tlakom a častokrát v bezvýchodiskovej situácii.

Populárny index Michiganskej univerzity ukazuje optimizmus spotrebiteľov z hľadiska ich financií. V júni dosiahol tento ukazovateľ 50,2 %. Ide o najnižšiu zaznamenanú úroveň.

Prečítaj si tiež: Špičkový krypto-analytik: „Zdá sa, že sa blíži ďalší prudký prepad Bitcoinu“

Nakupuj a obchoduj kryptomeny na Binance, najlepšej a najlacnejšej burze na svete. V spolupráci sme pre teba pripravili špeciálne zľavy a bonus až do 50 USD! Vytvor si účet cez >>>náš odkaz<<< a získaj doživotnú zľavu 5 % na obchodné poplatky. Návod, ako jednoducho a lacno kúpiť a obchodovať kryptomeny, nájdeš v tomto článku.

Hypotéky sa zdajú byť pre väčšinu ľudí nedostupné, a tak klesá aj nálada staviteľov. Automobilový priemysel bol spočiatku pozitívne ovplyvnený zvýšeným dopytom po nových či ojazdených autách, no tento stav sa dlho neudržal. Automobilkám chýbajú diely, a aj preto bola pozastavená výroba niektorých cenovo dostupnejších modelov.

Sektory, ktoré rastú

Čiastočne má na súčasný stav vplyv aj pandémia spôsobená ochorením Covid-19. Ľudia môžu opäť naplno cestovať, navštevovať koncerty, kiná a parky. Tento priemysel je tak aspoň zatiaľ odolný voči inflácii. Podobne je na tom aj predaj alkoholu, ktorý je vo všeobecnosti známy aj tým, že je odolný voči akejkoľvek kríze. Problémom sa vyhli aj letecké spoločnosti, ktoré naštartovali dopyt po cestovaní. Tu sa však spotrebitelia taktiež stretli s vyššími cenami. Spoločnosti museli zareagovať v dôsledku zvyšujúcich sa cien paliva a rôznych ďalších výdavkov. Pozitívne výsledky dosahuje aj módny a kozmetický priemysel.

Opäť tu platí pravidlo, že bohatých spotrebiteľov ceny až tak neovplyvňujú. Aj táto dynamika však nemusí trvať večne. Podľa najnovšieho prieskumu spoločnosti NPD Group, ktorá sa zaoberá spotrebiteľským prieskumom, viac ako osem z desiatich spotrebiteľov v USA plánuje v polročnom horizonte upraviť svoje výdavky.

Čítaj ďalej: Analýza indexu S&P 500 – pri tejto podmienke bude potvrdený dlhodobý rast

Páči sa ti tento článok? Denne publikujeme najnovšie informácie (nie len) zo sveta kryptomien. Sleduj nás aj na Faceboku a nezmeškaj nové články.

Binance
Páči sa ti tento článok? Denne publikujeme najnovšie informácie (nie len) zo sveta kryptomien. Sleduj nás aj na Faceboku a nezmeškaj nové články.

Binance