Podľa novej tlačovej správy zverejnenej 16. augusta tohto roku, Únia Európskych Futbalových Asociácií (UEFA) úspešne nasadila nový systém predaja vstupeniek prostredníctvom mobilných telefónov založený na blockchain technológii.
Distribúcia futbalových vstupeniek na blockchaine
Potom, čo UEFA úspešne otestovala a predala 50 percent vstupeniek na finále UEFA Európskej ligy tento rok v máji v Lyone pomocou novo vyvinutého predajného systému vstupeniek, ktorý využíva blockchain, sa rozhodla prezentovať jeho výhody celej širokej a nielen futbalovej verejnosti.
Oficiálne oznámenie UEFA uvádza, že na futbalový zápas UEFA Super Cup medzi týmami Real Madrid a Atlético Madrid, ktorý sa konal 15. augusta v Tallinne v Estónsku, bolo predaných celých 100 percent vstupeniek pomocou aplikácie pre iOS či Android.
UEFA chce i naďalej pokračovať vo vývoji a využívaní tohto blockchainového systému distribúcie vstupeniek a k tomu dodáva:
“UEFA sa usiluje o to, aby celý proces predaja vstupeniek na futbalové stretnutia bol jednoduchší a bezpečnejší. Naša vďaka patrí tomuto novému systému, ktorý má zaistiť bezpečnú distribúciu vstupeniek a naviac i zabraňuje replikácii a duplicite vstupeniek.”
Pre úplnosť ešte dodajme, že v spomínanom zápase došlo až na predĺženie, kde nakoniec Atlético Madrid dvomi zlepenými gólmi v priebehu šiestich minút zrazilo na kolená svojho mestského rivala a po tretí krát vo svojej klubovej histórii vyhralo Superpohár UEFA.
Odporúčame i náš ďalší článok o novom využití blockchainu: Aukcia obrazu Andyho Warhola prebehne na Ethereum blockchaine
Záver:
Podľa futbalových pravidiel UEFA SuperCupu mohol tento zápas vyhrať iba jeden z týmov a my mu gratulujeme. Za ďalšieho víťaza si dovoľujeme vyhlásiť i tento nový blockchainový systém distribúcie vstupeniek. Je skutočne veľmi pozitívne sledovať, jak sa táto technológia úspešne presadzuje v stále nových a nových oblastiach. A možno sa v budúcnosti dočkáme i možnosti nákupu vstupeniek za kryptomeny.
Zdroj:
cointelegraph.com