Biedronka spustila agresívnu kampaň proti Lidlu

  • Poľská Biedronka pristúpila na tvrdší typ marketingovej kampane.
  • Svojim zákazníkom rozposlala SMS správy, v ktorý porovnala svoje ceny s konkurenčným Lidlom.
  • Lidl na kampaň okamžite reagoval úpravou svojich cenoviek.
Novinky Biedronka používa tvrdé marketingové taktiky
Biedronka používa tvrdé marketingové taktiky. Zdroj: shutterstock.com/Krzysztof Bubel/Framarzo
Crypto All Stars PCKvakomat mobil

U našich severných susedov rozpútali potravinové reťazce cenovú vojnu. V rámci svojej marketingovej kampane porovnávajú ceny svojich produktov s konkurenčným reťazcom. Ich súboj začal len na billboardoch a letákoch, avšak súperenie už nabralo kontúry omnoho agresívnejšej kampane.

Poľský portál Wiadomoscihandlowe informoval o marketingovej kampani Biedronky, ktorá v našich končinách nie je vôbec bežná.

Biedronka posiela SMSky s cenami Lidlu

Počas minulého víkendu Biedronka rozoslala svojim zákazníkom v Poľsku SMSky s aktuálnou cenovou ponukou. Avšak nezostala len pri svojich cenách. V texte správy uviedla aj aktuálne ceny rovnakých produktov svojho najväčšieho súpera, reťazca Lidl.

Lidl na takúto kampaň reagoval pre poľský portál slovami:

Informácie šírené o cenách vybraných produktov v reťazci Lidl Poľsko sú nepravdivé a zavádzajú spotrebiteľov.

Podľa portálu Lidl v priebehu nasledujúceho dňa niekoľkokrát znížil ceny tovaru, ktorý Biedronka uviedla v SMS správe.

Konkurenčné prostredie na Slovensku čaká premena

Ako informoval portál Finweb, podobnú taktiku, no v menej útočnej forme na slovenskom trhu už vyskúšal práve reťazec Lidl. Ten vo svojom letáku porovnal cenu spotrebného koša na základe dát, ktoré vypracovala agentúra ACRC. V letáku Lidl uviedol, že za bežný každodenný nákup zaplatia zákazníci v Lidli 42,04 eur, v Tescu 43,34 eur, v Bille 51,15 eur a v Coop Jednote 51,94 eur.

Agresívna kampaň môže významne zmeniť konkurenčné prostredie na Slovensku. U nás majú zabývane reťazce na trhu stabilné pozície a o zákazníkov bojujú viac menej len vo forme zliav, prípadne lukratívnou polohou predajne.

Príchod nového silného hráča privítajú najmä slovenskí zákazníci. Vysoká inflácia poriadne predražila nákupy v obchodoch a Slováci s nádejou očakávajú, že poľský tiger k nám prinesie o niečo nižšie ceny, než na aké sme zvyknutí.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Slováci zbožňujú nové, lacné reťazce

Slováci lacné reťazce obľubujú, čo potvrdzuje aj masívna expanzia diskontu Action, ktorý sa v priebehu jedného roka rozšíril po celom Slovensku.

Superlacný diskont sa zameriava na predaj nepotravinového tovaru. Priemerná cena v jeho predajniach nepresahuje ani sumu 2 eurá a až 1 500 produktov ponúka s cenou pod 1 euro.

Action vo svojich plánoch uviedol, že po vstupe na náš trh plánuje otvoriť 20 predajní s diskontným tovarom a jeho ambíciou je u nás aj ďalej rásť.

Prečítajte si aj: Biedronka chce prevalcovať domáce obchodné reťazce. Poškuľuje po lukratívnej lokalite

Okazio PCtxb
Autor:
Nikola Litvinová
Nikola Litvinová

Vyštudovala odbor financie a intenzívne sa venuje investovaniu. Analytickým okom sleduje svetové aj domáce ekonomické dianie. Zaujíma sa nie len o kryptomeny, ale rovnako aj o tradičné finančné trhy. Baví ju vytvárať pútavý obsah, ktorý prináša čitateľom skutočnú hodnotu.