Akcie americkej automobilky Tesla na začiatku septembra po trojmesačnej mánii dosiahli svoj vrchol a nasledoval strmý pád. Z hodnoty 490 $ v priebehu jedného týždňa klesli až na 330 $. Tam našli lokálne dno a zatiaľ čo analytici predikovali tvrdý pád, hodnota Tesly začala stúpať. Rast bol potvrdený aj dnes silnou zelenou sviecou (viď graf).
Viete o tom, že Teslu nakoniec neprijali do S&P 500, aj keď splnila všetky podmienky? – Chcete vedieť prečo?
Tesla tak po víkende vykázala zisk 9% a stúpa po boku ďalších technologických spoločností. Pre zaujímavosť, Apple dnes vykázal 1,5% zisk, Oracle pekný 5% nárast, Nvidia taktiež 5%, Microsoft +0,7%, Alphabet + 0,7% a Amazon je desatinu percenta v mínuse. Tieto dáta boli aktuálne 2 hodiny pred uzatvorením amerických búrz.
Novinky o koronaviruse z európskej kancelárie WHO – Vakcína nemusí pomôcť, musíme sa naučiť žiť s koronavirusom
Prečo akcie Tesly začali rásť?
Kritici tejto americkej automobilky tvrdia, že Tesla je stále extrémne prekúpená a iná cesta než dole nevedie. Akýkoľvek pohyb opačným smerom je iba dočasný a ide o cenovú korekciu. Obchodníci totiž majú po veľkých výpredajoch tendenciu špekulatívne nakupovať v nádeji, že sa trend aspoň na pár dní otočí.
Volatilita akcií Tesly je obrovská a predikovať krátkodobé pohyby takmer nemožné. Dnes sa s najväčšou pravdepodobnosťou zviezla na rastovej vlne v technologickom sektore, no za dnešným výkonom sú aj nové pozitívne fundamenty.
Tesla síce vyrába elektrické autá, no tipujeme, že to vaše jazdí na fosílne palivá. Ak áno, máme pre vás dobré správy! Ropa sa znovu prepadáva – pripravte sa na lacnejší benzín a naftu
Šanghajská gigafactory bude dokončená už tento rok!
Práce na obrovskej továrni gigafactory v Šanghaji budú čoskoro dokončené a už v štvrtom kvartáli tohto roka z nej začnú vychádzať prvé elektrické automobily. To výrazne zvýši predaje, keďže Tesla narozdiel od ostatných veľkých automobiliek nemá problém s nedostatkom objednávok, ale s malými výrobnými kapacitami. Tento rok podľa odhadov zákazníkom dodá iba niečo vyše 400 000 áut.
Ak sa však spojí už funkčná továreň vo Fredmonte s novou gigafactory v Číne, výrobná kapacita sa zvýši na 700 000 áut ročne. To Tesle zabezpečí slušný rast v Q4 2020 a v roku 2021 možno prvýkrát predá milión vozidiel!
Nedávno taktiež začali práce na výrobnej linke pre Model Y v Berlíne, ktorá byy taktieź mala byť dokončená v roku 2021. Vo vývoji sú výrobné linky pre Cybertruck, nový Roadster a Tesla Semi. Posledné dva však v roku 2021 neočakávame.
Vyhliadky Tesly na najbližšie mesiace, či dokonca roky, sú teda veľmi pozitívne. Ceny akcií tejto spoločnosti sú však naozaj nadhodnotené a nezodpovedajú realite. Preto Teslu nepovažujeme za dobrú investíciu.