- Cestovná kancelária vyhlásila úpadok a zanechala viac ako tisíc klientov v zahraničí.
- Poisťovňa Generali garantuje dokončenie pobytov a návrat všetkých turistov.
- Klienti, ktorí za nezrealizované zájazdy zaplatili, môžu požiadať o náhradu.
Bankrot cestovnej kancelárie počas dovolenkovej horúčky. Cestovná kancelária Happy Travel Slovakia, ktorá vyhlásila 1. júla úpadok, má mnoho klientov aktuálne v Egypte či Turecku. Mala by sa o nich postarať poisťovňa, v ktorej mala cestovka uzatvorené poistenie pre prípad insolventnosti.
Poisťovňa Generali intenzívne rieši situáciu s vyhlásením úpadku cestovnej kancelárie,” uviedla hovorkyňa Generali Catherine Černochová.
Ich prioritou je poskytnúť podporu a pomoc všetkým klientom cestovnej kancelárie, ktorí sú touto mimoriadnou situáciou dotknutí.
Aktuálne sme v spolupráci s cestovnou kanceláriou dohodli riešenie situácie pre tých klientov, ktorí sa už nachádzajú v zahraničí. Podľa dostupných informácií je ich viac ako tisíc. Všetci títo klienti budú môcť svoje pobyty dokončiť v stanovej dĺžke aj kvalite a návrat im zabezpečíme v naplánovaných termínoch,” pokračovala Černochová.
Všetky potrebné informácie im poskytnú delegáti cestovnej kancelárie.

Zarábaj aj ty na raste kryptomien.
Začni ich nakupovať na Bitmarkets a získaj 100 dolárový vstupný bonus.
Bankrot cestovky: klienti o peniaze neprídu
Klienti, ktorí za zájazd už zaplatili a nebudú ho môcť absolvovať, budú môcť nahlásiť škodu prostredníctvom formulára, ktorý bude zverejnený na stránke www.europska.sk a na stránke www.generali.sk.
Na oboch stránkach zároveň bude podrobný postup, ako majú klienti celú situáciu riešiť. Lehota na nahlasovanie škôd je podľa zákona šesť mesiacov. „Následne začneme s vyplácaním poistných plnení,” skonštatovala Černochová.
Konateľ cestovnej kancelárie Happy Travel Roman Berkes uviedol, že úpadok sa aj pri maximálnej snahe a investíciách nepodarilo odvrátiť. K tomuto kroku podľa jeho slov pristúpili po dôslednom zvážení všetkých možností.
Napriek dlhoročným skúsenostiam nie je možné zabezpečiť ďalšie fungovanie spoločnosti v súlade s vysokými štandardmi a záväzkami voči našim klientom a partnerom,” povedal Berkes.
Spoločnosť podľa neho čelila mimoriadne náročným výzvam. Dlhodobo ju oslabovali nedobytné pohľadávky u zahraničných dodávateľov, ktorí nezvládli covidové a postcovidové obdobie.
Napriek mnohým osobným rokovaniam a opakovaným prísľubom zahraničných partnerov sa záväzky vyrovnať do dnešného dňa nepodarilo.
Je nutné spomenúť aj meniace sa cestovateľské trendy, prudký nárast prevádzkových nákladov, aktuálnu geopolitickú situáciu najmä v Iráne a Gaze vo vzťahu k nosnej destinácii cestovnej kancelárie, ktorou bol Egypt,” uviedol Berkes.