- Lidl ovláda slovenský trh už 20 rokov.
- Biedronka otvorila prvú predajňu až v marci 2025.
- Poliaci vstúpili na už obsadené územie.
Lidl, nemecký obchodný gigant, drvil konkurenciu na slovenskom trhu ešte pred príchodom poľského rivala. Zatiaľ čo Biedronka začína s prvými predajňami, Lidl už ovláda slovenský maloobchod s takmer 40 % podielom domácich produktov a vyše 170 predajňami.
Lidl si upevnil pozíciu lídra ešte pred bojom
Lidl bol lídrom v potravinovom segmente s čistými tržbami 2,09 miliardy eur v roku 2023. Nemecký diskont získal pozíciu kráľa na slovenskom trhu už v roku 2021, keď predstihol družstvo COOP Jednota Slovensko.
V súčasnosti Lidl prevádzkuje viac než 170 predajní na Slovensku a naďalej expanduje. Len v tomto roku diskont otvoril množstvo nových obchodov – v Nových Zámkoch, Starej Turej, Dunajskej Lužnej, Hlohovci, Prešove, Hnúšti, neskôr v Martine a Tepličke nad Váhom.
Slovenské potraviny ako tajná zbraň proti Biedronke
Zatiaľ čo poľská Biedronka sa pokúša získať slovenských zákazníkov reklamou na „čerstvé slovenské ovocie a zeleninu za skutočne nízke ceny” a rovnako aj „kvalitné slovenské mäso za skutočne nízke ceny”, Lidl už tento trend ovláda roky.
Podiel slovenských produktov v Lidli dosahuje takmer 40 % sortimentu. V minulom roku diskont slovenským dodávateľom zaplatil viac ako 540 miliónov eur za tovar určený pre slovenské predajne.
Vďaka spolupráci Lidla s domácimi potravinármi však nájdete slovenské výrobky aj v zahraničí.
Nejde len o marketingové tvrdenie, ale o každodennú realitu v našich predajniach,” vysvetľuje Timotej Strieš, vedúci marketingového oddelenia Lidl Slovenská republika.
Lidl exportuje slovenské potraviny do celého sveta
Tu je kľúčová výhoda Lidla pred Biedronkou: globálna sieť a skúsenosti s medzinárodným obchodom.
V roku 2024 až 84 domácich producentov exportovalo svoje výrobky do zahraničných Lidlov v rekordnej hodnote 101 miliónov eur. Táto suma predstavuje viac ako 2 % z celkového ročného exportu agropotravinárskych výrobkov zo Slovenska.
Biedronka, aj keď je najväčšou sieťou v Poľsku s viac ako 3 700 predajňami, vstupuje na slovenský trh po prvýkrát vo svojej histórii. Slovensko je jej novou zahraniční expanziou.

Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.