Lidl na Slovensku drví Biedronku: Poliaci nemajú šancu

  • Lidl ovláda slovenský trh už 20 rokov.
  • Biedronka otvorila prvú predajňu až v marci 2025.
  • Poliaci vstúpili na už obsadené územie.
Ekonomika Lidl je kráľom slovenského trhu
Lidl je kráľom slovenského trhu. Zdroj: ChatGPT
Best Wallet PCCoinfactory mobil baner

Lidl, nemecký obchodný gigant, drvil konkurenciu na slovenskom trhu ešte pred príchodom poľského rivala. Zatiaľ čo Biedronka začína s prvými predajňami, Lidl už ovláda slovenský maloobchod s takmer 40 % podielom domácich produktov a vyše 170 predajňami.

Lidl si upevnil pozíciu lídra ešte pred bojom

Lidl bol lídrom v potravinovom segmente s čistými tržbami 2,09 miliardy eur v roku 2023. Nemecký diskont získal pozíciu kráľa na slovenskom trhu už v roku 2021, keď predstihol družstvo COOP Jednota Slovensko.

V súčasnosti Lidl prevádzkuje viac než 170 predajní na Slovensku a naďalej expanduje. Len v tomto roku diskont otvoril množstvo nových obchodov – v Nových Zámkoch, Starej Turej, Dunajskej Lužnej, Hlohovci, Prešove, Hnúšti, neskôr v Martine a Tepličke nad Váhom.

Slovenské potraviny ako tajná zbraň proti Biedronke

Zatiaľ čo poľská Biedronka sa pokúša získať slovenských zákazníkov reklamou na „čerstvé slovenské ovocie a zeleninu za skutočne nízke ceny” a rovnako aj „kvalitné slovenské mäso za skutočne nízke ceny”, Lidl už tento trend ovláda roky.

Podiel slovenských produktov v Lidli dosahuje takmer 40 % sortimentu. V minulom roku diskont slovenským dodávateľom zaplatil viac ako 540 miliónov eur za tovar určený pre slovenské predajne.

Lidl je na Slovensku už 20 rokov

Lidl je na Slovensku už 20 rokov. Zdroj: shutterstock.com/Elninho

Vďaka spolupráci Lidla s domácimi potravinármi však nájdete slovenské výrobky aj v zahraničí.

Nejde len o marketingové tvrdenie, ale o každodennú realitu v našich predajniach,” vysvetľuje Timotej Strieš, vedúci marketingového oddelenia Lidl Slovenská republika.

Lidl exportuje slovenské potraviny do celého sveta

Tu je kľúčová výhoda Lidla pred Biedronkou: globálna sieť a skúsenosti s medzinárodným obchodom.

V roku 2024 až 84 domácich producentov exportovalo svoje výrobky do zahraničných Lidlov v rekordnej hodnote 101 miliónov eur. Táto suma predstavuje viac ako 2 % z celkového ročného exportu agropotravinárskych výrobkov zo Slovenska.

Biedronka, aj keď je najväčšou sieťou v Poľsku s viac ako 3 700 predajňami, vstupuje na slovenský trh po prvýkrát vo svojej histórii. Slovensko je jej novou zahraniční expanziou.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 75 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.
Späť
Strana 1/2Ďalej
Kvakomat PC bannerKvakomat mobil
Autor:
Nikola Litvinová
Nikola Litvinová

Vyštudovala odbor financie a intenzívne sa venuje investovaniu. Analytickým okom sleduje svetové aj domáce ekonomické dianie. Zaujíma sa nie len o kryptomeny, ale rovnako aj o tradičné finančné trhy. Baví ju vytvárať pútavý obsah, ktorý prináša čitateľom skutočnú hodnotu.