- Zákazníci si kúpili už 600 000 debničiek ovocia a zeleniny za euro.
- Projekt zachránil 1 700 ton potravín pred vyhodením.
- Ročne sa na Slovensku vyhodí 400 000 ton potravín.
Iniciatíva obchodného reťazca Lidl zameraná na redukciu potravinového odpadu dosiahla pozoruhodné výsledky. Spotrebitelia zakúpili viac než 600 000 debničiek obsahujúcich ovocie a zeleninu, ktoré by za normálnych okolností skončili ako odpad.
Vyhadzovanie potravín predstavuje v súčasnosti jeden z najzávažnejších globálnych problémov. Zatiaľ čo značná časť svetovej populácie trpí hladom, vyspelé krajiny pravidelne likvidujú obrovské množstvá jedla.
Spoločnosť Lidl sa pred tromi rokmi rozhodla aktívne prispieť k riešeniu tohto problému a spustila kampaň S Lidlom šetríme jedlom, ktorá zaznamenala výnimočnú odozvu.
Hlavnou myšlienkou projektu je ponúkať dvojkilové balíčky ovocia a zeleniny za výhodnú cenu jedného eura. Papierové balenia obsahujú rozmanité druhy plodín, ktoré by sa bežne nepredali, napriek tomu, že ich kvalita je bezchybná.
Často ide o jablká s drobnými kozmetickými vadami, netradične formované mrkvy, menšie citrusové plody alebo zemiaky, ktoré nezodpovedajú vizuálnym štandardom bežného maloobchodného predaja.
„Keď sme pred tromi rokmi uviedli prvé balíčky do našich predajní, okamžite sme zaznamenali pozitívnu reakciu. Táto iniciatíva účinne znižuje množstvo potravinového odpadu a zároveň ponúka zákazníkom atraktívnu možnosť nákupu. Každé balenie je originálne, čo ho robí zaujímavým nielen pre jeho cenovú dostupnosť, ale aj pre rozmanitosť obsahu. Spoločne tak podporujeme udržateľnosť a zodpovedný prístup k potravinám,” vysvetľuje Zuzana Sobotová, senior konzultantka pre projekty spoločenskej zodpovednosti v Lidli.

Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.