- Wood & Company sa kúpou Vivo! stane najväčším prevádzkovateľom nákupných centier.
- Vivo! Bratislava získa nového majiteľa po devätnástich rokoch fungovania.
- Akvizícia zahŕňa nákupné centrum, administratívne budovy aj priľahlé pozemky.
Bratislavský trh s nákupnými centrami sa dynamicky mení a inak tomu nie je ani teraz.
Spoločnosť Wood & Company, ktorá vlastní petržalský Aupark, rozširuje svoje portfólio o ďalšie významné nákupné centrum. Do jej vlastníctva prejde Vivo! Bratislava, ktoré Bratislavčania dlhé roky poznali pod názvom Polus, uvádza portál Index.sk.
Touto strategickou akvizíciou sa Wood & Company stane dominantným hráčom na bratislavskom trhu nákupných centier. Okrem samotného nákupného centra získa spoločnosť aj priľahlé administratívne budovy a pozemky v lukratívnej lokalite Nového Mesta.
„V lokalite vidíme značný potenciál pre ďalší rozvoj,” uviedli zástupcovia kupujúcej spoločnosti. Nákupné centrum s rozlohou 40-tisíc štvorcových metrov obchodných plôch tak čaká už druhá zmena majiteľa v jeho histórii.
Vivo! Bratislava má za sebou bohatú históriu. Keď v novembri 2000 otvorilo svoje brány pod názvom Polus City Center, išlo o prvé moderné nákupno-zábavné centrum v hlavnom meste. Projekt maďarskej developerskej skupiny TriGranit získal dokonca prestížne ocenenie Stavba roka 2001.

Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Konkurencia postupne rástla
Prvá zmena vlastníka prišla v roku 2006, keď centrum kúpila rakúska spoločnosť Immofinanz Immobilien za viac ako 200 miliónov eur. Postupom času však centrum čelilo silnejúcej konkurencii v podobe nových nákupných komplexov ako Aupark, AVION, Eurovea či Nivy Centrum.
Významným míľnikom v histórii centra bola rozsiahla modernizácia v roku 2019, kedy prešlo aj rebrandingom na súčasný názov Vivo! Bratislava. „Modernizácia priniesla 35 nových prevádzok a výrazné vylepšenie zákazníckeho komfortu,” pripomína odborník na retail.
Otáznou zostáva budúcnosť značky Vivo!, keďže tento názov používa súčasný majiteľ Immofinanz aj pre svoje centrá v Česku, Poľsku a Rumunsku. Je pravdepodobné, že nový vlastník príde s vlastnou víziou a možno aj novým názvom.
Táto akvizícia môže znamenať významný impulz na ďalší rozvoj centra, ktoré v posledných rokoch fungovalo skôr ako lokálne nákupné stredisko. Wood & Company má príležitosť využiť synergie s Auparkom a posilniť pozíciu centra na konkurenčnom bratislavskom trhu.
Pre zákazníkov by táto zmena mohla priniesť nové možnosti nakupovania a zábavy, keďže nový majiteľ má skúsenosti s úspešným prevádzkovaním Auparku, ktorý patrí medzi najnavštevovanejšie nákupné centrá v Bratislave.