- Banka zdôrazňuje, že prechod na nový systém bude prebiehať postupne.
- Nové riešenie prinesie koniec potreby prepínania medzi rôznymi aplikáciami.
- Čo to znamená pre starších klientov?
Najväčšia banka na slovenskom trhu prichádza so zásadnou zmenou v oblasti zabezpečenia a overovania bankových operácií. Slovenská sporiteľňa (SLSP) postupne ukončuje podporu samostatnej overovacej aplikácie mToken a prechádza na nový integrovaný systém George ID. Banka o tom informuje na svojej stránke.
„Ide o významný krok k zjednodušeniu každodenného bankovníctva pre našich klientov,” uvádza Slovenská sporiteľňa vo svojom vyhlásení. Nové riešenie prinesie koniec potreby prepínania medzi rôznymi aplikáciami pri potvrdzovaní platieb či iných bankových operácií.
Hlavnou výhodou nového systému je jeho priama integrácia do mobilnej aplikácie George. Klienti tak budú môcť všetky svoje bankové operácie potvrdzovať priamo v jednej aplikácii bez nutnosti používania dodatočných nástrojov. Na overenie pritom môžu využiť buď PIN kód, alebo biometrické údaje ako odtlačok prsta či snímku tváre.
Banka zdôrazňuje, že prechod na nový systém bude prebiehať postupne. „Klienti nemusia mať obavy z náhlej zmeny. O potrebe aktivácie George ID budeme každého informovať individuálne prostredníctvom e-mailu,” vysvetľuje banka. Výzva na aktiváciu sa následne zobrazí výhradne v aplikácii George.
Pre starších klientov a používateľov tlačidlových telefónov banka myslela aj na alternatívne riešenie. Možnosť overovania prostredníctvom SMS správ zostáva zachovaná. Za túto službu si banka účtuje poplatok 0,20 eura za správu, pričom klienti nad 65 rokov sú od tohto poplatku oslobodení.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Banka upozorňuje na podvody
V súvislosti so zavádzaním nového systému banka dôrazne varuje pred možnými podvodnými aktivitami.
„Zaznamenali sme pokusy podvodníkov, ktorí sa snažia zneužiť prebiehajúcu zmenu vo svoj prospech,” upozorňuje SLSP. Podobná situácia nastala pred rokom v Českej republike, kde sa podvodníci pokúšali získať prístup k účtom klientov prostredníctvom falošných aplikácií. Informuje o tom portál Regióny.sk.
Banka preto odporúča zvýšenú pozornosť pri inštalácii aplikácií a pripomína, že nikdy nebude požadovať stiahnutie inej aplikácie než oficiálnej George Slovensko. V prípade podozrivej aktivity môžu klienti kontaktovať Klientske centrum na čísle 0850 111 888.
Nový systém George ID predstavuje významný krok k modernizácii bankových služieb a zvýšeniu ich bezpečnosti. Zároveň reflektuje súčasný trend zjednodušovania a integrácie digitálnych služieb do jedného užívateľsky prívetivého rozhrania.
Novinky do aplikácie pridala aj Tatra banka
Tatra banka taktiež prichádza s aktualizáciou svojej mobilnej aplikácie, ktorá prináša tri zásadné vylepšenia pre svojich klientov. Medzi najvýraznejšie novinky patrí možnosť sledovania predplatných služieb, realizácia platieb v cudzích menách a zjednodušenie investovania do podielových fondov.
Používatelia môžu odteraz jednoducho kontrolovať svoje pravidelné platby za predplatné služby priamo v aplikácii. Stačí kliknúť na platobnú kartu a zvoliť možnosť „Predplatné”. Systém však momentálne zobrazuje len mesačné predplatné, pričom štvrťročné či ročné platby zatiaľ nie sú súčasťou prehľadu.
Významným vylepšením je možnosť realizovať platby v rôznych svetových menách priamo cez aplikáciu. Klienti si môžu vybrať z širokej škály mien vrátane českej koruny, amerického dolára, britskej libry či švajčiarskeho franku. K dispozícii sú aj menej bežné meny ako nórska a švédska koruna či turecká líra, píše portál Živé.sk.
Tretia novinka poteší najmä investorov. Aplikácia teraz umožňuje realizovať väčšie jednorazové investície do podielových fondov Tatra Asset Managementu priamo z mobilného telefónu. Pre existujúcich investorov je funkcia dostupná v sekcii Podielové fondy, kde nájdu všetky potrebné nástroje pod prehľadom svojho investičného konta.