- Tento krok pomôcť najmä seniorom, ktorí uprednostňujú osobný kontakt pri kúpe lístkov.
- Ide o významný krok k zlepšeniu dostupnosti služieb pre cestujúcich.
- Úspešnosť pilotného projektu bude kľúčová pre rozhodnutie o ďalšom rozširovaní tohto predajného kanála.
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spúšťa pilotný projekt predaja cestovných lístkov na vybraných pobočkách Slovenskej pošty.
Ide o významný krok k zlepšeniu dostupnosti služieb pre cestujúcich v lokalitách, kde boli v minulosti z ekonomických dôvodov zrušené železničné pokladnice.
V prvej fáze projektu bude možné zakúpiť vnútroštátne cestovné doklady na poštách v siedmich mestách a obciach – Báhoň, Hurbanovo, Čadca mesto (Pošta 1 Čadca), Fiľakovo, Michaľany, Stakčín a Strážske. V týchto obciach a mestách sa predpokladá spustenie predaja v priebehu novembra.
„Neustále hľadáme spôsoby, ako zvýšiť komfort a dostupnosť našich služieb pre zákazníkov. Tento pilotný projekt je krokom k tomu, aby si naši cestujúci mohli zakúpiť cestovné lístky aj v lokalitách, kde sme z ekonomických dôvodov museli zatvoriť naše pokladnice,” vysvetľuje Peter Helexa, generálny riaditeľ ZSSK.
Podľa jeho slov môže tento krok pomôcť najmä seniorom, ktorí uprednostňujú osobný kontakt pri kúpe lístkov.
Generálny riaditeľ Slovenskej pošty Vladislav Kupka vidí v projekte silný synergický efekt a naznačil možnosť rozšírenia služby na ďalšie pobočky v prípade pozitívnej odozvy od zákazníkov. Úspešnosť pilotného projektu bude kľúčová pre rozhodnutie o ďalšom rozširovaní tohto predajného kanála.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Rozruch na slovenských tratiach
Zatiaľ čo Francúzsko sa pýši svojimi vysokorýchlostnými vlakmi TGV a Japonsko šinkansenmi, ktoré dosahujú rýchlosť až 320 kilometrov za hodinu, Slovensko momentálne rieši základné problémy svojej železničnej dopravy.
Nedávne zmeny v grafikone a zrušenie IC vlakov vyvolali medzi cestujúcimi značný rozruch. Pre bežného cestujúceho však nie je podstatné označenie vlaku, ale predovšetkým rýchlosť prepravy, upozorňuje portál SITA Webnoviny.
Hlavnou prekážkou rýchlejšej železničnej dopravy je zlý stav koľajovej infraštruktúry. Minister dopravy Jozef Ráž priznáva značný investičný dlh v dopravnej infraštruktúre a vidí riešenie najmä v efektívnom čerpaní eurofondov. Alarmujúce je, že až 40 percent koľajovej infraštruktúry je v nevyhovujúcom stave. To núti vlaky jazdiť pomalšie a odrádza potenciálnych zahraničných obchodných partnerov.
Medzi aktuálne projekty patrí elektrifikácia trate z Humenného do Bánoviec nad Ondavou s plánovaným dokončením na jeseň budúceho roka a rozpočtom takmer 220 miliónov eur. Generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa informuje o pripravovaných projektoch v celkovej hodnote viac ako jednej miliardy eur. Pôjde napríklad o výstavbu nových stredísk hospodárskej údržby v Žiline a Košiciach.
Problémom nie je len technická infraštruktúra, ale aj nedostatok kvalifikovaných pracovníkov. Podľa námestníka generálneho riaditeľa ŽSR Pavla Komarňanského chýbajú najmä výpravcovia, návestní majstri, signalisti a pracovníci v elektrotechnických profesiách.