- Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) prichádza s novinkou pre cestujúcich.
- Na trase medzi Novou Baňou a Banskou Bystricou budú vo vybraných vlakoch nainštalované automaty na občerstvenie.
- Tento pilotný projekt má za cieľ zvýšiť komfort cestovania a otestovať záujem o túto službu.
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spustila nový pilotný projekt, ktorý prinesie cestujúcim väčší komfort počas cestovania. Na trase medzi Novou Baňou a Banskou Bystricou budú vo vybraných vlakoch nainštalované automaty na občerstvenie. Táto novinka je súčasťou stratégie ZSSK zameranej na zlepšovanie služieb pre zákazníkov. Spoločnosť o tom informuje vo svojej tlačovej správe.
Peter Helexa, generálny riaditeľ ZSSK, k projektu uviedol:
Našou prioritou je poskytovať moderné a komfortné služby, ktoré spĺňajú očakávania našich cestujúcich. Tento pilotný projekt je príkladom toho, ako sa snažíme inovovať a zlepšovať cestovateľské zážitky na všetkých našich linkách.
Moderné riešenie pre pohodlné občerstvenie
Automaty budú umiestnené v moderných elektrických jednotkách Panter, ktoré premávajú na rýchlikoch linky Bratislava – Banská Bystrica. Cestujúci ich nájdu vedľa vchodových dverí, kde budú pre zvýšenie bezpečnosti pokryté kamerovým systémom. V ponuke automatov budú rôzne chladené nápoje a croissanty, pričom v budúcnosti sa plánuje rozšírenie sortimentu aj o bagety.
Jednou z kľúčových výhod nových automatov je možnosť platby nielen hotovosťou, ale aj platobnou kartou. Toto riešenie umožní cestujúcim pohodlný nákup občerstvenia bez ohľadu na to, či majú pri sebe hotovosť.
Rozsiahle pokrytie trasy
ZSSK plánuje zaradiť automaty s občerstvením do 19 vlakových spojení na trase medzi Novou Baňou a Banskou Bystricou. Medzi tieto spoje patria napríklad R 12830 URPÍN (Banská Bystrica 04:04 – Nová Baňa 5:26), R 863 URPÍN (Zvolen os. st. 5:13 – Banská Bystrica 5:35) či R 861 URPÍN (Levice 5:44 – Banská Bystrica 7:28).
Zarábaj aj ty na raste kryptomien.
Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.
Počas trvania pilotného projektu bude ZSSK zbierať spätnú väzbu od cestujúcich prostredníctvom QR kódov umiestnených na automatoch. Táto spätná väzba pomôže spoločnosti lepšie porozumieť preferenciám a potrebám cestujúcich a prípadne upraviť ponuku či fungovanie automatov.
Potenciál pre ďalší rozvoj
Cieľom pilotného projektu je nielen overiť dopyt po tejto forme občerstvenia, ale aj zistiť, ako zavedenie automatov ovplyvní celkovú spokojnosť cestujúcich. Po ukončení projektu ZSSK vyhodnotí jeho úspešnosť a potenciál pre rozšírenie aj na ďalšie vlakové linky v rámci Slovenska.
Tento projekt je súčasťou širšej stratégie ZSSK zameranej na modernizáciu a zlepšovanie služieb. ZSSK, ktorá je plne vlastnená slovenským štátom prostredníctvom Ministerstva dopravy SR, zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku a denne prevádzkuje v priemere 1 723 vlakov. Z toho 8 IC vlakov, 273 ostatných diaľkových vlakov a 1 442 regionálnych a prímestských spojov.
Budúcnosť železničnej dopravy
Zavedenie automatov na občerstvenie vo vlakoch je ďalším krokom k tomu, aby cestovanie vlakom bolo pre Slovákov ešte príjemnejšie a pohodlnejšie. Ak sa projekt osvedčí, môžeme očakávať, že sa táto služba rozšíri aj na ďalšie trasy v rámci Slovenska, čo by mohlo prispieť k zvýšeniu atraktivity železničnej dopravy a podpore udržateľnej mobility v krajine.
ZSSK týmto projektom reaguje na rastúce požiadavky cestujúcich na komfort a kvalitu služieb. V budúcnosti by mohli byť automaty doplnené aj o ďalšie inovatívne riešenia, ako napríklad možnosť objednávky občerstvenia cez mobilnú aplikáciu alebo rozšírenie ponuky o lokálne špeciality z regiónov, cez ktoré vlaky prechádzajú.
Tento pilotný projekt je dôkazom, že ZSSK aktívne pracuje na zlepšovaní svojich služieb a snaží sa prinášať cestujúcim nové, moderné riešenia. Zostáva len dúfať, že sa automaty na občerstvenie osvedčia a stanú sa bežnou súčasťou cestovania vlakom na Slovensku.