- Obľúbený projekt funguje už takmer dva roky.
- Slováci sa snažia zabraňovať vyhadzovaniu potravín.
- Reťazec sa pýši úspechom.
Zákazníci Lidla na Slovensku už prispeli k záchrane viac ako 333 000 debničiek s ovocím a zeleninou, ktoré by inak skončili v odpade, píše TASR.
Vďaka projektu „S Lidlom šetríme jedlom” sa podarilo zachrániť tisíce ton potravín. Ľuďom umožňuje tiež šetriť peniaze.
Tento ambiciózny projekt, ktorý beží už takmer dva roky, umožnil zachrániť viac ako 1 000 ton ovocia a zeleniny.
Boj proti vyhadzovaniu potravín
„Problém plytvania potravinami je dnes vážnym celosvetovým fenoménom. Náš projekt S Lidlom šetríme jedlom pomáha znižovať potravinový odpad a zachraňuje stovky ton kvalitného ovocia a zeleniny ročne. To, že je tento projekt medzi zákazníkmi taký populárny, nás veľmi teší a potvrdzuje, že naše úsilie má skutočný dopad,” uviedol Róbert Flachbart, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za predaj a logistiku.
Projekt ponúka trojkilové balenia ovocia a zeleniny za symbolickú cenu 1 euro. V každej debničke sa nachádza rôznorodý mix produktov, ktoré sa pre estetické nedokonalosti nemohli predať bežnou cestou, no ich kvalita zostáva vysoká. Tieto debničky sú dostupné vo všetkých predajniach Lidla po celom Slovensku a sú umiestnené v špeciálnych stojanoch za pokladnicami.
„Reakcie našich zákazníkov sú veľmi pozitívne a debničky sa vždy rýchlo vypredajú,” hovorí Zuzana Sobotová, Senior konzultantka pre projekty spoločenskej zodpovednosti.
Naši zamestnanci každý deň starostlivo kontrolujú čerstvosť a pripravujú debničky, za čo im patrí veľká vďaka. Takto spoločne prispievame k znižovaniu potravinového odpadu.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Lidl už dlhodobo bojuje proti plytvaniu potravinami, či už predajom potravín s blížiacim sa dátumom spotreby za zľavnené ceny, alebo ponukou čerstvého pečiva s polovičnou zľavou do poludnia nasledujúceho dňa po upečení.
Diskont takto ponúka svojim zákazníkom zodpovednejšie a udržateľnejšie možnosti nákupu, pričom dbá na optimalizáciu svojho sortimentu a procesov, aby minimalizoval odpad a maximalizoval čerstvosť ponúkaných produktov.