- Poľská Biedronka pristúpila na tvrdší typ marketingovej kampane.
- Svojim zákazníkom rozposlala SMS správy, v ktorý porovnala svoje ceny s konkurenčným Lidlom.
- Lidl na kampaň okamžite reagoval úpravou svojich cenoviek.
U našich severných susedov rozpútali potravinové reťazce cenovú vojnu. V rámci svojej marketingovej kampane porovnávajú ceny svojich produktov s konkurenčným reťazcom. Ich súboj začal len na billboardoch a letákoch, avšak súperenie už nabralo kontúry omnoho agresívnejšej kampane.
Poľský portál Wiadomoscihandlowe informoval o marketingovej kampani Biedronky, ktorá v našich končinách nie je vôbec bežná.
Biedronka posiela SMSky s cenami Lidlu
Počas minulého víkendu Biedronka rozoslala svojim zákazníkom v Poľsku SMSky s aktuálnou cenovou ponukou. Avšak nezostala len pri svojich cenách. V texte správy uviedla aj aktuálne ceny rovnakých produktov svojho najväčšieho súpera, reťazca Lidl.
Lidl na takúto kampaň reagoval pre poľský portál slovami:
Informácie šírené o cenách vybraných produktov v reťazci Lidl Poľsko sú nepravdivé a zavádzajú spotrebiteľov.
Podľa portálu Lidl v priebehu nasledujúceho dňa niekoľkokrát znížil ceny tovaru, ktorý Biedronka uviedla v SMS správe.
Konkurenčné prostredie na Slovensku čaká premena
Ako informoval portál Finweb, podobnú taktiku, no v menej útočnej forme na slovenskom trhu už vyskúšal práve reťazec Lidl. Ten vo svojom letáku porovnal cenu spotrebného koša na základe dát, ktoré vypracovala agentúra ACRC. V letáku Lidl uviedol, že za bežný každodenný nákup zaplatia zákazníci v Lidli 42,04 eur, v Tescu 43,34 eur, v Bille 51,15 eur a v Coop Jednote 51,94 eur.
Agresívna kampaň môže významne zmeniť konkurenčné prostredie na Slovensku. U nás majú zabývane reťazce na trhu stabilné pozície a o zákazníkov bojujú viac menej len vo forme zliav, prípadne lukratívnou polohou predajne.
Príchod nového silného hráča privítajú najmä slovenskí zákazníci. Vysoká inflácia poriadne predražila nákupy v obchodoch a Slováci s nádejou očakávajú, že poľský tiger k nám prinesie o niečo nižšie ceny, než na aké sme zvyknutí.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Slováci zbožňujú nové, lacné reťazce
Slováci lacné reťazce obľubujú, čo potvrdzuje aj masívna expanzia diskontu Action, ktorý sa v priebehu jedného roka rozšíril po celom Slovensku.
Superlacný diskont sa zameriava na predaj nepotravinového tovaru. Priemerná cena v jeho predajniach nepresahuje ani sumu 2 eurá a až 1 500 produktov ponúka s cenou pod 1 euro.
Action vo svojich plánoch uviedol, že po vstupe na náš trh plánuje otvoriť 20 predajní s diskontným tovarom a jeho ambíciou je u nás aj ďalej rásť.
Prečítajte si aj: Biedronka chce prevalcovať domáce obchodné reťazce. Poškuľuje po lukratívnej lokalite