Vodiči pozor, Slovákov čakajú obrovské zmeny. Niektorí si budú musieť zopakovať autoškolu

Novinky Vodiči seniori si budú musieť zopakovať autoškolu
Vodiči seniori si budú musieť zopakovať autoškolu. Zdroj: shutterstock.com/Prostock-studio
Ťažba kryptomien Ťažba kryptomien

Európska únia pripravuje legislatívne zmeny, ktoré sprísnia pravidla aj vodičom na Slovensku. Cieľom nových opatrenie je dosiahnuť nižšiu nehodovosť na cestách v európskych krajinách. Vodiči seniori budú musieť splniť omnoho prísnejšie podmienky pre držanie vodičského preukazu ako doposiaľ, budú si musieť zopakovať autoškolu. Nové pravidlá čakajú aj majiteľov SÚVčiek. Tí budú po novom potrebovať nový typ vodičáku.

Vodiči na Slovensku v súčasnosti nemajú povinnosť počas svojho života opakovane dokazovať spôsobilosť viesť motorové vozidlo. Ak raz Slováci získajú vodičské oprávnenie, tak im platí natrvalo. Výnimkou sú prípady, keď vodič závažným spôsobom poruší zákon o cestnej premávke, vodičák stratí a podmienkou pre jeho opätovné získanie je opakované absolvovanie autoškoly.

Vodiči seniori sa budú musieť vrátiť do autoškoly

Pre seniorov aktuálne platí pravidlo, že po dovŕšení veku 65 rokov potrebujú k vodičáku aj lekárske potvrdenie o zdravotnej spôsobilosti viesť motorové vozidlo, ktorým sa na cestách musia preukázať. Ale to už čoskoro nebude stačiť.

Európska únia pripravuje rozsiahlu zmenu pravidiel pre vodičské preukazy. Nová legislatíva bude platiť aj pre vodičov na Slovensku. Dôchodcovia po dovŕšení veku 70 rokov, by podľa navrhovaných zmien mali opakovať skúšky v autoškole.

„Pre vodičov starších ako 70 rokov navrhuje podrobiť sa okrem zdravotnej aj odbornej spôsobilosti a to jednak preskúšaním z teórie a aj praktických jázd,” priblížil pred časom odborník na dopravu Ján Bazovský pre tvnoviny.sk.

Cieľom Európskej komisie je znížiť nehodovosť na cestách. Zaviazala sa, že do roku 2030 zníži počet úmrtí na cestách v EÚ na 10 000 prípadov ročne, pričom v roku 2022 zahynulo pri dopravných nehodách v Európskej únií viac ako 20 000 ľudí.

Aktuálne smernicu EÚ posudzujú útvary Prezídia Policajného zboru SR a mali by k nej vydať svoje stanovisko. „Európska komisia predstavila v tejto súvislosti revidovanú verziu dokumentu. O finálnej verzii sa naďalej bude rokovať na základe pripomienok členských štátov EÚ,” spresnila pre Trend Denisa Bárdyová, hovorkyňa odboru komunikácie a prevencie Prezídia PZ.

97%

Zarábaj aj ty na raste kryptomien.

Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.

Sponzorovaný obsah

Majitelia SÚVčiek a pickupov budú potrebovať nový typ vodičáku

Vodiči, ktorí sa vozia na autách ťažších ako 1 800 kg (teda väčšina SÚVčiek a pickupov) by mali podľa návrhu členky Európskeho parlamentu získať nový typ vodičského oprávnenia s označením „B+”.

„Navrhujem vytvoriť špecifickú kategóriu vodičského preukazu na riadenie SUV. Tieto vozidlá, ktoré sú ťažšie a objemnejšie, sú náchylnejšie na nehody. Tvárou v tvár týmto monštrám na kolesách má chodec dvakrát vyššiu pravdepodobnosť, že zrážku neprežije,” uviedla Karima Belli, členka Európskeho parlamentu, ktorá predsedá Výboru pre dopravu a cestovný ruch, informoval o tom francúzsky portál The Local.

Európsky parlament by mal rokovať o zmenách pravidiel na cestách už čoskoro a to v záver roka 2023, prípadne krátko po Novom roku. Slováci by sa teda mali pripraviť na prísnejšie pravidlá v oblasti vodičských oprávnení, no zároveň sa môžu radovať z vyššej bezpečnosti na cestách.

Prečítajte si aj: Na Slovensku pribudla nová poisťovňa. Vodiči môžu výrazne ušetriť

Autor:
Nikola Litvinová
Nikola Litvinová

Vyštudovala odbor financie a intenzívne sa venuje investovaniu. Analytickým okom sleduje svetové aj domáce ekonomické dianie. Zaujíma sa nie len o kryptomeny, ale rovnako aj o tradičné finančné trhy. Baví ju vytvárať pútavý obsah, ktorý prináša čitateľom skutočnú hodnotu.