Vieme, kedy sa vodiči prvýkrát prevezú po očakávanom diaľničnom úseku pri Ružomberku

  • Hlava rezortu je s intenzitou prác veľmi spokojná
  • Je možné, že diaľnica bude dostupná aj o niekoľko týždňov skôr?
Ekonomika Vieme, kedy sa vodiči prvýkrát prevezú po očakávanom diaľničnom úseku
Vieme, kedy sa vodiči prvýkrát prevezú po očakávanom diaľničnom úseku. Zdroj: Unsplash/Nagy Szabi, frank mckenna
BitmarketsBitmarkets

Výborné správy pre slovenských motoristov. Minister dopravy Jozef Ráž po kontrolnom dni na stavbe D1 Hubová – Ivachnová oznámil, že diaľničný úsek, na ktorý vodiči čakajú už veľmi dlho, odovzdá do užívania do konca roka 2025.

Ako uvádza portál O peniazoch, hlava rezortu je s intenzitou prác veľmi spokojná.

Ráž uviedol, že tento diaľničný úsek navštívil naposledy pred pol rokom. Za ten čas došlo podľa jeho slov k viditeľnému posunu dopredu. Ako ozrejmil:

Samozrejme, budeme zhotoviteľovi vďační za každý jeden týždeň, ktorý nám to dajú do užívania skôr. Som spokojný s intenzitou prác aj s náladou, ktorá na stavbe panuje.

Aj keď na počiatku došlo k istým problémom, zosuvom a iným komplikáciám, podľa Ráža ide stavba aktuálne tou správnou cestou.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Všetko ide podľa predstáv

Súčasťou tohto diaľničného úseku je aj tunel Čebrať. Minister dopravy informoval o tom, že v tomto tuneli je už dokončené sekundárne ostenie. V súčasnosti robotníci montujú konzoly na ukotvenie technologických zariadení. Na tejto stavbe pracuje denne okolo 500 pracovníkov.

To, že stavebné práce sú v plnom prúde, potvrdil aj predseda predstavenstva Váhostavu Jiří Skuhra. Taktiež uviedol, že spoločnosť bude robiť všetko, čo je v jej silách, aby termín dostavby o pár týždňov skrátili.

Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Filipa Macháčka zas podotkol, že stavba napreduje aj vďaka tomu, že na nej pracuje dostatočný počet ľudí.

„Zatiaľ to ide podľa našich predstáv,” uzavrel.

Peniaze na D1 uvoľnila aj Európska únia

Ešte v marci Európska komisia informovala o tom, že v rámci politiky súdržnosti EÚ pre Slovensko vyčlenila 125 miliónov eur na výstavbu diaľnice D1 na úseku Hubová – Ivachnová.

Ako uvádza portál Teraz.sk, komisia upresnila, že tento úsek bude mať celkovú dĺžku 14,9 kilometra. Tento projekt je druhou fázou investičnej výstavby. K jej dokončeniu došlo v rámci programového obdobia 2007 – 2013.

Zákon by mohol výstavby skrátiť

Návrh zákona o strategických investíciách a výstavbe transeurópskej dopravnej siete (TEN-T) má za cieľ výrazne skrátiť a zjednodušiť prípravné a povoľovacie procesy pre významné stavby na Slovensku. Podľa ministra dopravy Jozefa Ráža by sa tieto procesy mohli skrátiť z bežných 14 rokov na približne 2 až 3 roky.

Zákon by mal urýchliť celý proces od rozhodnutia o začatí výstavby až po získanie stavebného povolenia a samotný začiatok stavebných prác. Ministerstvo dopravy pripravilo tento návrh s cieľom odstrániť byrokratické prekážky a zosúladiť slovenskú legislatívu s európskou, a to najmä v oblasti urýchlenia výstavby európskych dopravných koridorov.

Schválenie tohto zákona by mohlo významne prispieť k rýchlejšej realizácii veľkých dopravných projektov na Slovensku a zefektívniť proces plánovania a výstavby strategických investícií.

Kvakomat PC bannerOkazio mobil
Autor:
Karina Daráková
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.