- Najväčší nápor objednávok tradične prichádza počas posledného predvianočného víkendu.
- Významným faktorom, ktorý ovplyvňuje tohtoročnú situáciu, je aj skutočnosť, že Vianoce pripadajú na stred týždňa.
- Aké opatrenia si pripravili doručovateľské spoločnosti v tomto roku?
V prípade, že niektoré výdajné miesta budú počas sviatočných dní zatvorené, Packeta zabezpečí presmerovanie zásielok na najbližšie dostupné výdajné miesto. Tento systém má zaručiť, že žiadna zásielka nezostane nedoručená počas sviatočného obdobia.
Experti zároveň pripomínajú, že najväčší nápor objednávok tradične prichádza počas posledného predvianočného víkendu, keď zákazníci využívajú voľný čas na online nákupy. Následný pondelok sa tak stáva kritickým dňom pre všetky doručovacie služby, ktoré musia zvládnuť spracovanie enormného množstva balíkov v rekordne krátkom čase.
Predvianočná nákupná horúčka už prebieha a Slováci čoraz častejšie siahajú po online nákupoch s doručením do výdajných boxov. Tento trend však prináša aj určité zmeny v službách kuriérskych spoločností.
Vzhľadom na očakávaný enormný nápor počas sviatočného obdobia pristúpili niektoré spoločnosti k výrazným opatreniam. Medzi najvýraznejšie patrí skrátenie času na vyzdvihnutie zásielok z výdajných boxov.
„Objednal som si tovar z Alzy, ktorý mi prišiel do boxu ešte v ten deň, no zarazila ma informácia, že si ho musím vyzdvihnúť do 24 hodín,” podelil sa o svoju skúsenosť Martin. Informuje o tom portál tvnoviny.sk.
PR manažérka spoločnosti Alza Eliška Čeřovská potvrdzuje, že ide o plánované opatrenie: „Ku každému Alzaboxu pristupujeme individuálne. Na základe jeho vyťaženosti upravujeme dobu na vyzdvihnutie zásielok.”
Zatiaľ čo štandardná úložná doba predstavuje dva dni s možnosťou predĺženia, počas vianočného obdobia sa tento čas skracuje na minimálne jeden deň od doručenia.
Obchodníci aj kuriérske spoločnosti zároveň apelujú na zákazníkov, aby svoje vianočné nákupy realizovali v dostatočnom predstihu. Len tak môžu zaručiť, že všetky zásielky budú doručené včas pred Vianocami.