- Veľká slovenská banka bude v tomto roku modernizovať svoj interný systém.
- Proces bude prebiehať vo viacerých etapách a jeho súčasťou budú odstávky služieb.
- Klienti sa o obmedzeniach dozvedia vopred.
Tretia najväčšia slovenská banka pripravuje modernizáciu svojej internej počítačovej siete. Inovácie prinesú banke možnosť flexibilnejšie riadiť jej infraštruktúru. Prechod na modernejší systém je ale náročný proces a vyžiada si viacero odstávok služieb. Klienti môžu v tomto roku očakávať, že bankové služby budú obmedzené častejšie ako zvyčajne.
Tatra banka bude v tomto roku modernizovať svoju sieť
Tatra banka na svojom webe informuje klientov o tom, že pripravuje rozsiahlu modernizáciu svojho interného softwarového systému. Celý proces bude prebiehať v niekoľkých etapách počas roka 2024 a jeho súčasťou bude aj dočasné odstavenie bankových služieb.
Martin Galo, riaditeľ odboru IT služieb Tatra banky, vysvetlil:
V Tatra banke sledujeme aktuálne trendy nielen z pohľadu inovácií pre našich klientov, ale i efektívneho riadenia vlastných procesov a technológií. Modernizácia internej siete nám tak umožní flexibilnejšie riadiť svoju infraštruktúru.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Banka pristúpi k viacerým odstávkam služieb
Zmena systémov si vyžaduje nie len komplexný plán, ale hlavne implementáciu, ktorá musí byť realizovaná postupne a s minimálnym narušením bežného prevádzkovania bankových služieb. Z tohto dôvodu Tatra banka plánuje technické odstávky realizovať v priebehu tohto roka niekoľkokrát. Zároveň chce Tatra banka minimalizovať negatívne dopady na svojich klientov, a tak sa zaviazala, že úpravy budú prebiehať vždy len v nočných a skorých ranných hodinách.
Tatra banka bude svojich klientov o odstávke vždy vopred informovať, aby sa na ňu mohli s predstihom pripraviť.
Prechod na modernejšiu sieť je náročný projekt. Jeho realizácia je tak rozložená na niekoľko fáz v rôznych časových úsekoch počas celého roka. Pri plánovaných technických odstávkach sa banka vždy usiluje zachovať komfort, na ktorý sú klienti zvyknutí, preto aj v prípade tejto aktivity bude úpravy realizovať výlučne v nočných a skorých ranných hodinách. O odstávkach budú klienti zároveň dostatočne vopred informovaní na webovej stránke banky a prostredníctvom jej digitálnych kanálov.
Vo väčšine prípadov slovenské banky spúšťajú vopred naplánované odstávky služieb počas víkendu a hlavne v nočných hodinách. Aj napriek tomu však môže obmedzenie služieb ich klientom spôsobiť nemalé ťažkosti.
Zmeny v IT infraštruktúre sú nevyhnutné pre každú modernú banku, ktorá chce zostať v dnešnom digitálnom svete konkurencieschopná. Napriek krátkodobým obmedzeniam je však cieľom Tatra banky zabezpečiť, aby bola táto prechodná fáza pre jej zákazníkov čo najmenej rušivá a aby v dlhodobom horizonte priniesla výrazné vylepšenie v poskytovaní bankových služieb.
Prečítajte si aj: Slováci si môžu požičať peniaze aj úplne zadarmo. Využíva to však málokto