- Tesco zvyšuje predaj vďaka digitálnym obrazovkám.
- Reťazec ich plánuje umiestniť do ďalších predajní.
Pohyblivá reklama dokáže upútať pozornosť zákazníkov omnoho viac než statická. Digitálne obrazovky sú podľa Tesca až 2,5-krát účinnejšie.
Tesco má množstvo informácií o svojich zákazníkoch vďaka vernostnému programu Clubcard, čo reťazcu pomáha presnejšie cieliť reklamu a tým aj zvyšovať návštevnosť a predaj.
Louise Manson, marketingová riaditeľka Tesca pre strednú Európu, uviedla:
Tesco má v oblasti maloobchodných médií špeciálne postavenie. Pomocou údajov z nášho vernostného programu Clubcard sa dozvedáme o dôležitých zvykoch zákazníkov, ktoré nám pomáhajú lepšie pochopiť ich spotrebiteľské správanie a preferencie. Fungujeme v uzavretom systéme, čo nám umožňuje presne sledovať a merať vplyv našich kampaní od začiatku až do konca. Naše najnovšie inovácie nám umožňujú efektívne reagovať na celý rad marketingových výsledkov, od budovania povedomia o značke až po zvyšovanie predaja.
Vernostné programy využívajú aj ostatné reťazce, zákazníci ich s obľubou využívajú, pretože vďaka nim môžu nakupovať omnoho lacnejšie. Motivujú ich k nákupu u toho istého predajcu a lákajú ich na aktuálne akciové ponuky.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Reťazce lákajú zákazníkov na rôzne vychytávky
Supermarkety vábia zákazníkov aj ďalšími špeciálnymi spôsobmi. Coop Jednota napríklad ponúka aj viaceré bankové služby, ako je výber hotovosti, úhrada faktúr alebo šekových poukážok.
Billa ponúka zákazníkom možnosť bezplatne si nabiť svoje elektrické vozidlo. Kaufland skúsil osloviť napríklad predajňou so zelenou strechou, ktorá je plná rastlín a živočíchov. Lidl chcel v tomto roku získať zákazníkov tým, že zrušil DPH na 100 produktov.
Na slovenskom trhu to medzi obchodnými reťazcami vrie, situácia je o to horúcejšia, že na scénu prichádza maloobchodný gigant z Poľska, Biedronka. Reťazce robia všetko preto, aby si svoj podiel na trhu udržali.