Stopka soli i sladkostiam? Najväčší reťazec na Slovensku prekvapil svojím rozhodnutím

Novinky Obchodný reťazec znižuje obsah cukru a soli vo výrobkoch
Obchodný reťazec znižuje obsah cukru a soli vo výrobkoch. Zdroj: shutterstock.com/photohasan/defotoberg
Bitmarketstxb

V súčasnosti sú nároky zákazníkov na potraviny výrazne odlišné ako v minulosti. Spotrebitelia sa čoraz viac zameriavajú na nákup zdravých potravín, detailne skúmajú zloženie výrobkov a na základe neho robia svoje nákupné rozhodnutia.

Trend prechodu na zdravšie potraviny sa rozhodol podporiť aj jeden z obchodných reťazcov na Slovensku. Vo výrobkoch svojich vlastných značiek obmedzí soľ a cukor. Obľúbený obchodný reťazec sa zaviazal, že v jeho reklamách nebudú deti s čokoládou či lízankou.

O 20 % menej soli a cukru vo vlastných výrobkoch

Lidl sa zaviazal, že na svojich pultoch obmedzí soľ a cukor. Vo vlastných výrobkoch spoločnosti Lidl sa má do roku 2025 znížiť obsah soli a cukru o 20 %. „Stravovacie návyky a pracovná záťaž do veľkej miery ovplyvňujú zdravie ľudí. Ako maloobchod s potravinami dokážeme oboje pozitívne ovplyvniť,” uvádza Lidl.

Najväčší obchodný reťazec má za cieľ stať sa do roku 2025 na slovenskom trhu jednotkou v ponuke zdravých a udržateľných výrobkov. V rámci podpory zdravej stravy je pre Lidl kľúčová čerstvosť ponúkaných potravín. Všetky svoje predajne zásobuje minimálne raz za deň, aby zákazníci na pultoch našli vždy čerstvé mäso, ovocie aj zeleninu. „Už aprílový prieskum agentúry TNS Slovakia ukázal, že zákazníci vnímajú Lidl ako najčerstvejší obchodný reťazec.”

Podpora zdravých stravovacích návykov Slovákov je pre Lidl dôležitá. Nezabúda pri tom ani na zákazníkov s potravinovými intoleranciami. Už od roku 2016 tento obchodný reťazec rozšíril svoju ponuku potravín aj o produkty so zníženým obsahom laktózy, o bezlepkové varianty produktov a taktiež aj o sortiment pre vegánov.

Binance
97 %

Zarábaj aj ty na raste kryptomien.

Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.

Sponzorovaný obsah

Obchodný reťazec chce zdravé potraviny pre deti

„Stravovacie návyky sa formujú v detstve, preto Lidl cíti zodpovednosť za najmenších zákazníkov. Od marca 2023 sa preto diskont zameria najmä na zodpovednú marketingovú komunikáciu, ktorú môžu vnímať deti. Týka sa to predovšetkým potravín s vysokým obsahom nasýtených mastných kyselín, cukru či soli”, uvádza Lidl.

Reťazec sa riadi odporúčaním Svetovej zdravotníckej organizácie a bude propagovať zdravú stravu pre deti. Do roku 2025 chce Lidl odstrániť detské motívy z obalov tých potravín, ktoré nespĺňajú výživové požiadavky pre deti. „Do konca roku 2025 zmiznú z obalov všetkých privátnych značiek Lidla motívy, ktoré lákajú deti ako napríklad kreslené postavy či zvieratá. Súčasťou produktov či ich balení nebudú viac ani hračky, nálepky či zberateľské kartičky.”

Lidl sa orientuje aj na ekológiu a udržateľnosť. V obaloch svojich výrobkoch znižuje množstvo plastu. Jeho cieľom je do roku 2027 znížiť množstvo plastu v obaloch privátnych značiek o 35 %.

Prečítajte si aj: Slovenské supermarkety masívne expandujú. Chcú získať náskok pred Biedronkou

Coinfactory PC banerEtoro AI akcie mobil
Autor:
Nikola Litvinová

Vyštudovala odbor financie a intenzívne sa venuje investovaniu. Analytickým okom sleduje svetové aj domáce ekonomické dianie. Zaujíma sa nie len o kryptomeny, ale rovnako aj o tradičné finančné trhy. Baví ju vytvárať pútavý obsah, ktorý prináša čitateľom skutočnú hodnotu.

Najčítanejšie články

1

Tieto 2 veľké kryptomeny sa údajne zdvojnásobia do konca roku 2025

2

Dôchodky neboli nikdy vyššie: Hrozí, že bublina čoskoro praskne

3

Peniaze navyše bez driny: 10 tipov, ktoré vám potichu prinesú 2 000 € ročne

4

Top 5 kryptomien pre záver rastúceho cyklu v roku 2025

5

Krypto daňová revolúcia: Prečo štát sleduje vaše peňaženky

PR články

Najväčšia bublina na burze? Palantir sa obchoduje drahšie ako Tesla aj Nvidia

PR články  | 22. augusta 2025

PR článok spoločnosti XTB. Americká technologická spoločnosť Palantir, pomenovaná podľa vševedúceho kameňa z Pána prsteňov, patrí medzi najdiskutovanejšie akciové tituly posledných rokov.

Akcie Palantir lámu rekordy

Top zmeny v portfóliu Warrena Buffetta: Prehľad za posledný štvrťrok

PR články  | 20. augusta 2025

PR článok spoločnosti XTB. Každý štvrťrok je pre investorov malým sviatkom. Po uplynutí 45 dní od jeho skončenia musia veľké fondy a investori zverejniť zmeny vo svojich portfóliách.

Warren Buffett a Berkshire Hathaway

Vyvrcholenie rastu Bitcoinu by malo nastať koncom roku 2025

PR články  | 20. augusta 2025

Bitcoin, a kryptomenový trh ako celok, je známy svojím 4-ročným cyklom, ktorý tvoria tri roky rastu a jeden rok korekcie.

Bitcoin bull run pravdepodobne vyvrcholí v roku 2025