Stopka soli i sladkostiam? Najväčší reťazec na Slovensku prekvapil svojím rozhodnutím

Novinky Obchodný reťazec znižuje obsah cukru a soli vo výrobkoch
Obchodný reťazec znižuje obsah cukru a soli vo výrobkoch. Zdroj: shutterstock.com/photohasan/defotoberg
Okazio PCKvakomat mobil

V súčasnosti sú nároky zákazníkov na potraviny výrazne odlišné ako v minulosti. Spotrebitelia sa čoraz viac zameriavajú na nákup zdravých potravín, detailne skúmajú zloženie výrobkov a na základe neho robia svoje nákupné rozhodnutia.

Trend prechodu na zdravšie potraviny sa rozhodol podporiť aj jeden z obchodných reťazcov na Slovensku. Vo výrobkoch svojich vlastných značiek obmedzí soľ a cukor. Obľúbený obchodný reťazec sa zaviazal, že v jeho reklamách nebudú deti s čokoládou či lízankou.

O 20 % menej soli a cukru vo vlastných výrobkoch

Lidl sa zaviazal, že na svojich pultoch obmedzí soľ a cukor. Vo vlastných výrobkoch spoločnosti Lidl sa má do roku 2025 znížiť obsah soli a cukru o 20 %. „Stravovacie návyky a pracovná záťaž do veľkej miery ovplyvňujú zdravie ľudí. Ako maloobchod s potravinami dokážeme oboje pozitívne ovplyvniť,” uvádza Lidl.

Najväčší obchodný reťazec má za cieľ stať sa do roku 2025 na slovenskom trhu jednotkou v ponuke zdravých a udržateľných výrobkov. V rámci podpory zdravej stravy je pre Lidl kľúčová čerstvosť ponúkaných potravín. Všetky svoje predajne zásobuje minimálne raz za deň, aby zákazníci na pultoch našli vždy čerstvé mäso, ovocie aj zeleninu. „Už aprílový prieskum agentúry TNS Slovakia ukázal, že zákazníci vnímajú Lidl ako najčerstvejší obchodný reťazec.”

Podpora zdravých stravovacích návykov Slovákov je pre Lidl dôležitá. Nezabúda pri tom ani na zákazníkov s potravinovými intoleranciami. Už od roku 2016 tento obchodný reťazec rozšíril svoju ponuku potravín aj o produkty so zníženým obsahom laktózy, o bezlepkové varianty produktov a taktiež aj o sortiment pre vegánov.

Binance
97 %

Zarábaj aj ty na raste kryptomien.

Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.

Sponzorovaný obsah

Obchodný reťazec chce zdravé potraviny pre deti

„Stravovacie návyky sa formujú v detstve, preto Lidl cíti zodpovednosť za najmenších zákazníkov. Od marca 2023 sa preto diskont zameria najmä na zodpovednú marketingovú komunikáciu, ktorú môžu vnímať deti. Týka sa to predovšetkým potravín s vysokým obsahom nasýtených mastných kyselín, cukru či soli”, uvádza Lidl.

Reťazec sa riadi odporúčaním Svetovej zdravotníckej organizácie a bude propagovať zdravú stravu pre deti. Do roku 2025 chce Lidl odstrániť detské motívy z obalov tých potravín, ktoré nespĺňajú výživové požiadavky pre deti. „Do konca roku 2025 zmiznú z obalov všetkých privátnych značiek Lidla motívy, ktoré lákajú deti ako napríklad kreslené postavy či zvieratá. Súčasťou produktov či ich balení nebudú viac ani hračky, nálepky či zberateľské kartičky.”

Lidl sa orientuje aj na ekológiu a udržateľnosť. V obaloch svojich výrobkoch znižuje množstvo plastu. Jeho cieľom je do roku 2027 znížiť množstvo plastu v obaloch privátnych značiek o 35 %.

Prečítajte si aj: Slovenské supermarkety masívne expandujú. Chcú získať náskok pred Biedronkou

Flockers PCtxb
Autor:
Nikola Litvinová
Nikola Litvinová

Vyštudovala odbor financie a intenzívne sa venuje investovaniu. Analytickým okom sleduje svetové aj domáce ekonomické dianie. Zaujíma sa nie len o kryptomeny, ale rovnako aj o tradičné finančné trhy. Baví ju vytvárať pútavý obsah, ktorý prináša čitateľom skutočnú hodnotu.