Predikcia ceny BTC je ošemetná vec. Harold Burger prišiel s rozsiahlou analýzou, ktorá predikuje cenu BTC za 100 000 dolárov najskôr v roku 2021 a najneskôr na 2028. Applu sa zase páči technológia kryptomien. NSA tvorí kvantovo rezistentné kryptomeny a Nestlé si s blockchainom uvedomilo potrebu transformácie.
Predikcia BTC od Burgera
Burger k svojej predikcii použil metódu Power-law, s ktorou sa snaží predvídať dlhodobý rast ceny BTC. Sám však vo svojom článku tvrdí, že dlhodobé predikcie sú veľmi problematické a kalkulujú primárne s cenou a nie s fundamentálnou hodnotou systému.
Aj tak jeho rozbor ceny BTC a z neho vychádzajúce predikcie stoja za pozornosť. Práve pomocou Power-law sa podľa Burgera dajú predikovať dve základné veci. Jednou z nich je fakt, že pravdepodobne neskončí cyklický vývoj ceny BTC. Druhým, extrémne dôležitým poznatkom je potom cena, na ktorej je dobré BTC predávať (vrchná strana koridoru).
Celú analýzu nájdete tu a rozhodne stojí za prečítanie. Základné poznatky z rozboru Burgera sú, že BTC dosiahne cenu 100 000 dolárov najskôr v roku 2021 a najneskôr v roku 2028, kedy by cena BTC už nemala spadnúť pod vyššie spomínaných sto tisíc dolárov. Milión dolárov za BTC je podľa jeho analýzy možný najskôr v roku 2028 a najneskôr v roku 2037.
Apple a kryptomeny
Viceprezidentka Applu Jennifer Bailey pre Apple Pay povedala, že jej spoločnosť vidí veľký potenciál v kryptomenách. „Sledujeme kryptomeny a myslíme si, že sú naozaj zaujímavé. Veríme, že majú dlhodobý potenciál”, povedala pre CNN Bailey.
Viac informácií – VIDEO analýza – Bitcoin nás v septembri uspí – Nečakajte žiadny veľký pohyb!
Apple je tak ďalším technologickým gigantom, ktorý vidí potenciál vo svete kryptomien. Facebook je známy svojou Librou, ktorá by mala byť formou stablecoinu založeného na rôznych podkladových majetkoch, ktoré umožnia udržanie stabilné hodnoty. Samsung zase zaradil do výbavy svojich telefónov ETH a BTC peňaženky. Veľké spoločnosti tak nastupujú na decentralizovaný vlak.
Najväčšia kórejská zábavná spoločnosť chystá vlastnú kryptomenu
Kórejský gigant v populárnej hudbe sa chystá vstúpiť do sveta kryptomien. Spoločnosť SM Entertainment odtajnila svoje plány na vytvorenie vlastného blockchainu v spolupráci s CTIA Labs.
Podľa predstaviteľa CTIA Labs chce SM Entertainment vytvoriť blockchain, ktorý im pomôže preraziť hranice medzi virtuálnym a reálnym svetom. V podstate by tak mala vzniknúť platforma, ktorá umožní priamu interakciu medzi producentmi a fanúšikmi.
Hoci detaily nie sú známe, tak Sang-Sik Joo z CTIA Labs potvrdil, že sa má ísť o decentralizovanú entitu na poli zábavy. Logicky sa tak ponúka priama interakcia medzi umelcami a konzumentmi. V rámci decentralizovaného prostredia by malo byť možné nakupovať tvorbu umelcov priamo a vďaka tomu by fanúšikovia mali lacnejšie služby a producenti zasa vyšší profit. V samotnej spoločnosti by potom profit plynul pravdepodobne z poplatkov v rámci siete.
NSA vyvíja vlastnú kryptomenu
NSA (National Security Agency) je známou bezpečnostnou inštitúciou americkej vlády. Tá sa teraz snaží podľa mnohých indícií vytvoriť vlastnú, kvantovo rezistentnú kryptomenu. Kvantovo rezistentná znamená, že bude odolná voči prelomeniu kryptografie zo strany kvantových počítačov, ktoré sú na to perfektne dizajnované (IOTA by napr. mala byť kvantovo rezistentná).
Prečo by ale NSA vyvíjala svoju vlastnú kryptomenu? Kvantová rezistencia je totiž kľúčom k bezpečnému, digitálnemu prenosu hodnoty. Pokiaľ bude prelomené štandardné šifrovanie, tak budú mať štáty obrovský problém s tým, ako naložiť s celým digitálnym obchodom. Predstavte si situáciu, kedy má USA k dispozícii bezpečnú, digitálnu formu dolára pre digitálny svet, zatiaľ čo ostatné štáty bojujú o záchranu svojich financií. To je hlavný dôvod, prečo práve NSA pracuje na takomto koncepte.
Nestlé dal blockchain zabrať
Nestlé, potravinársky gigant, začal pracovať s blockchainom z dôvodu špecifického účelu. Tým je sledovanie pôvodu a spracovania potravín. Od prvého semienka až k rukám zákazníka. Nestlé bolo dokonca nominované za svoje blockchain sledovanie pôvodu potravín na prestížnu cenu od International Data Corporation.
„Pridanie blockchainu do nášho businessu testovalo, ako rýchlo sme schopní pohybovať sa ako organizácia”, povedal Armin Nehzat, manažér digitálnych technológií Nestlé. Podľa jeho slov bola aplikácia blockchainu oveľa väčšou výzvou, ako sa pôvodne očakávalo. Nestlé teda muselo prehodnotiť, či jeho tradičné, obchodné praktiky stále fungujú. Nestlé si tak podľa Nehzata muselo získať viac startupový prístup k biznisu.
Čo čítať ďalej:
Podľa Binance má dominancia Bitcoinu klesnúť na 60 % – Je altcoin boom reálny?
Preložené z českého originálu, ktorý pre vás pripravil Adam K.