Šéf známej automobilky hrozí bankrotom. Aké veľké je tu riziko?

Ekonomika Známa nemecká automobilka znižuje náklady na administratívu
Známa nemecká automobilka znižuje náklady na administratívu. Zdroj: shutterstock.com/Andrey Baidak/Miha Creative
Ťažba kryptomien Ťažba kryptomien

Nemecký Volkswagen nezažíva najlepšie časy. Podľa slov jeho šéfa Thomasa Schäfera je automobilka aktuálne príliš pomalá, lenivá a komplikovaná, informuje o tom denník SME.

Thomas Schäfer predtým šéfoval Škode a v internom podcaste zdieľal svoje obavy ohľadom úpadku automobilky Volkswagen. Zvyšuje sa konkurenčný tlak a náklady na pracovnú silu sú pre automobilku v medzinárodnom meradle príliš vysoké.

Jednou z obáv vedenia je prevádzková marža, ktorá je aktuálne na úrovni 3,4 %. Schäfer ju chce vytiahnuť aspoň na 6,5 %. To je, mimochodom, rovnaká prevádzková marža, akú má automobilka Škoda.

To znamená, že Volkswagen sa chystá šetriť, pričom program úspor je rozdelený do štyroch kategórií a to predaj, produkty, personál a náklady na výrobu a vývoj.

Taktiež chcú urýchliť aj vývoj nového automobilu, ktorý v súčasnosti trvá okolo 50 mesiacov. Pre porovnanie, vývoj automobilu Škoda trvá len 36 mesiacov, čo je výrazný rozdiel. To by malo navýšiť kasu spoločnosti až o 1 miliardu eur.

Bankrotom môže byť ohrozená automobilka Volkswagen

Bankrotom môže byť ohrozená automobilka Volkswagen. Zdroj: shutterstock.com/MDart10

Ďalšie 4 miliardy eur získa automobilka zvýšením cien automobilov. Volkswagen sa zrejme uchýli aj k prepracovaniu predajného modelu a začne predávať autá priamo namiesto predajcov. Niečo podobné robí aj Tesla.

VW zastavil nábor nových zamestnancov, pričom zrejme zníži počet brigádnikov. Ďalšie zmeny sa dotknú zamestnancov v kanceláriách. Prepustiť sa má až 6 000 takýchto pracovníkov, čo je až pätina z celkového počtu. Odbory a zamestnanecká rada tlačia vedenie, aby neprepúšťalo až do roku 2029.

Volkswagen už zrejme nebude vyrábať toľko áut ako doteraz. V rámci celého koncernu, kde patrí Volkswagen, Škoda, Seat a Volkswagen úžitkové vozidlá, sa má výroba v závodoch postupne znížiť na 80 %.

97%

Zarábaj aj ty na raste kryptomien.

Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.

Sponzorovaný obsah

Bratislavský závod sa chystá rozšíriť výrobu

Závod Volkswagen Slovakia sa aktuálne rozprestiera na ploche 28 tisíc metrov štvorcových. V rámci rozširovania a budúcich projektov sa má táto plocha zväčšiť takmer dvojnásobne, konkrétne o ďalších 21 tisíc metrov štvorcových.

Hlavným dôvodom expanzie má byť nová lisovňa. Tú v súčasnosti obsluhuje približne stovka zamestnancov. Aktuálne lis vyrába 104 dielov pre modely Audi Q7, Audi Q8, Volkswagen Tuareg, Volkswagen Passat, Škoda Superb, Porsche Cayenne a Porsche Cayenne Coupé.

Volkswagen vyrobil na Slovensku viac ako 7 miliónov vozidiel

Volkswagen vyrobil na Slovensku viac ako 7 miliónov vozidiel. Zdroj: shutterstock.com/martim zamarski

Vo vnútri fabriky sa nachádza lisovňa, karosáreň, lakovňa, výroba agregátov, montážna linka a testovacia dráha. V roku 2022 sa tu vyrobilo 268 685 automobilov a najväčšími exportnými trhmi sú podľa obratu Čína, USA a Nemecko.

Okrem vyššie spomínaných modelov sa tu vyrába aj Volkswagen up!, jeho elektrická verzia e-up! a Škoda Karoq. Závod funguje už od roku 1991, pričom sa tu vyrobilo dokopy viac ako 7 miliónov vozidiel.

Prečítajte si aj: Bratislavský Volkswagen rozširuje výrobu. Zabezpečí to nárast pracovných miest?

Autor:
Michal Sobek
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.