Rozhovor: „Banky sa vplyvom kryptomien budú musieť adaptovať na novú realitu,” myslí si mladá slovenská podnikateľka

Biznis a podnikanie Andrea Kuchtová vlastní unikátnu slovenskú značku
Andrea Kuchtová vlastní unikátnu slovenskú značku. Zdroj: Andrea Kuchtová a shutterstock.com/Jirus Malawong
Ťažba kryptomien Ťažba kryptomien

Kryptomagazín už roky spĺňa funkciu najväčšieho informačného média v oblastiach kryptomien, ekonomiky a hospodárskeho diania. Denne informujeme o najaktuálnejších udalostiach a tvrdo pracujeme, aby ste mali vždy tie najčerstvejšie informácie.
S cieľom ešte viac sa priblížiť vám, našim čitateľom, rozhodli sme sa vytvoriť úplne novú sekciu rozhovorov so zaujímavými, podnetnými ľuďmi, podnikateľmi či odborníkmi, ktorí majú čo odovzdať zo svojho know-how.

Dnes vám prinášame rozhovor s mladou, ambicióznou slovenskou podnikateľkou, o ktorej sa postupne dozvedajú i ľudia z ďalších krajín Európy a sveta pre jej unikátny prínos do odvetvia, v ktorom na prvý pohľad už nie je čo nové priniesť. Svojou húževnatosťou a absolútnym presvedčením o potrebe zmeny, vybudovala Andrea Kuchtová značku, ktorá už prekročila hranice Slovenska.

Zlatá rybka v preplnenom mori

Andreu sme oslovili v sídle jej firmy v Trenčíne.

Povedz našim čitateľom na úvod pár slov o sebe, kto si, čomu sa venuješ.

Volám sa Andrea Kuchtová, mám 26 rokov a pochádzam z Trenčína. Venujem sa podnikaniu a vlastním dve firmy. Prvá sa zaoberá kozmetikou a zdravými vlasmi. Vyvinula som vlastnú 100% prírodnú vlasovú kozmetiku ANDREINE. Druhá, HAIR THERAPY, je koncept trichologických salónov na Slovensku a v Česku, ktoré sa zaoberajú problematikou vlasovej pokožky a vlasov. Pomáhame ľuďom s akýmkoľvek vlasovým alebo kožným problémom. Našou úlohou je diagnostikovať problém, zistiť jeho príčinu a nastaviť následnú vlasovú terapiu. Máme množstvo vyliečených ochorení, zlepšených vážnych stavov a nespočetné množstvo spokojných zákazníkov. V HAIR THERAPY tiež používame ako prví na Slovensku a v Česku profesionálnu trichologickú starostlivosť SCALP CARE ANDREINE, ktorá je zo 100% prírodných účinných výťažkov a nedá sa zohnať nikde inde, len u nás. Táto profesionálna rada nie je na predaj, je určená iba na profesionálne úkony v našich salónoch a vyvíjali sme ju 3 roky tak, aby všetko sedelo a fungovalo.

Príbeh tvojej značky a firmy sa začal v podstate písať už v tvojom detstve. Čo bolo hlavným motívom, na základe ktorého vznikol tvoj podnikateľský nápad?

Hlavným motívom bolo poučiť sa z vlastných chýb a túžba pomôcť druhým ľuďom s niečím, čím som si kedysi prechádzala ja. Každý druhý človek má problém s vlasmi alebo s vlasovou pokožkou a nevedia, s kým majú svoje problémy riešiť.

Štúdio Hairtherapy Trenčín

Štúdio Hairtherapy Trenčín. Zdroj: Andrea Kuchtová

Zaoberáš sa na Slovensku jedinečnou službou starostlivosti o vlasy. Musela si pri zakladaní svojej firmy absolvovať nejaké špeciálne kurzy či školenia?

Áno, sú na to určené školenia, kurzy, kongresy, ktorými som si prešla a stále sa v tom samozrejme chcem aj budem posúvať ďalej. Vždy to môže byť ešte lepšie. Škola na trichológiu u nás neexistuje, najbližšia je v Španielsku. Ja som sa školila u ľudí, ktorí túto školu vyštudovali. A samozrejme, vyškolený trichológ sa musí ďalej vzdelávať aj sám a posúvať vo svojich nazbieraných skúsenostiach.

Firma Andreine, s.r.o. vznikla v auguste 2020, teda už cez COVID – aké boli tvoje začiatky?

V mojich začiatkoch som sa musela spoľahnúť iba na seba a cca. rok som si riešila všetko sama. Vďaka tomu som sa však veľa naučila a prešla rôznymi skúškami, ktoré ma dostali až sem. Čím ďalej to išlo a rozbiehalo sa, potrebovala som viac a viac ľudí okolo seba, keďže už som to nemohla zvládať sama. Dnes už tvoríme väčší tím, kde máme veľmi dobré vzťahy.

Cez COVID ste zrejme nemohli pracovať ako salón. Ako ste to riešili?

Samozrejme, cez COVID museli byť prevádzky zatvorené, avšak ďalej nám fungoval eshop s produktami, takže sme toto ťažké obdobie ustáli.

Čo považuješ za najväčší skok v histórii firmy – nejaká udalosť, po ktorej sa veci rozbehli? Alebo to išlo plynule smerom nahor?

Išlo to stále plynulo hore, skôr každou jednou produktovou novinkou uvedenou na trh to stále rástlo. Neustále sa snažím firmu a ciele posúvať a po 4 rokoch fungovania mám stále obrovské plány a aj napriek už mnohým splneným, mám stále pocit, že som na začiatku. Podnikanie a posúvanie vpred je v podstate na celý život, ak sa toho človek nechce vzdať.

Ty si Trenčanka, sídlo firmy je tiež v Trenčíne. Kde všade však máte svoje salóny?

Áno, presne tak, salóny máme v Trenčíne, Banskej Bystrici, Bratislave, Žiline, Prahe a v Brne. Momentálne chystáme ešte Košice, Poprad a Nitru.

Aké sú tvoje skúsenosti s personálom? Mala si vždy šťastie na dobrých zamestnancov?

V tomto verím porekadle „čo vyžaruješ, to priťahuješ”. Ľudia okolo mňa sú úžasní, pracovití, cieľavedomí a to, čo robím ja srdcom, robia aj oni. Vždy som si každého v správnu chvíľu pritiahla a tvoríme úžasný tím.

Čo musí mladý človek ako ty mať na začiatku, aby mohol rozbehnúť takto prosperujúcu firmu?

Určite sen, víziu, chtíč a samozrejme našetrený určitý budget.

Konkurencia? Neviem o nej nič

Máš v tvojej oblasti trichológie a starostlivosti o vlasy nejakú konkurenciu na Slovensku?

Pri tejto otázke naozaj neviem odpovedať. Ktokoľvek sa ma to opýta, poviem „neviem”, pretože si to nezisťujem, nezameriavam sa na nikoho iného, len na svoju firmu a svoje ciele. A taktiež, keby aj bola, tak ma to rozhodne žiadnym spôsobom neovplyvní. Aj keď nemyslím si, že je tu niekto, kto robí to, čo my alebo že by mali rovnaké produkty, ako my. Robíme to naozaj inak.

Vyžaduje tvoje podnikanie neustále vzdelávanie z tvojej strany alebo máš už na všetko odborníkov a ty si skôr manažér toho celého?

V podstate nevyžaduje, ale každý, kto chce stále napredovať, má vždy priestor, kde sa môže zlepšovať. A rovnako aj ja, vždy, keď je možnosť ísť na ďalšie vzdelávanie, tak idem a moji ľudia v tíme tiež.

Kto je vaša cieľová skupina? Sú to výhradne ženy?

Sú to najmä ženy, mladé aj staršie, ale už sa zdvíha aj mužská klientela.

Čo vnímaš ako hlavný problém tvojej cieľovej skupiny zákazníkov a čo je hlavný cieľ tvojej služby a produktov?

Tých problémov je mnoho a najčastejšími, ktoré sa opakujú, sú určite: vypadávanie vlasov, lupiny, rýchle mastenie vlasovej pokožky, seboroická dermatitída, psoriáza, alopécia.

Aký je hlavný spôsob marketingu, ktorým získavate väčšinové percento klientov?

Priznám sa, a mnohých ľudí prekvapím, že cca. 3 roky sme žiadny marketing nerobili. Naším najväčším marketingom sú referencie našich spokojných zákazníkov a ich odporúčania svojim známym. Dnes už samozrejme aj pracujeme na marketingu, avšak našou najväčšou reklamou sú premeny našich zákazníkov.

Z tvojho pohľadu ako veľké riziko dnes podstupujú mladí ľudia, ktorí sa rozhodnú začať podnikať v „tradičnom biznise”?

Také veľké, ako veľa do toho vložia či už peňazí, snahy, energie a času. Keď som začínala, tiež sa ma každý snažil odhovoriť, že takýchto už je tu veľa a nemám šancu. Ja som však vedela, čo chcem a že to chcem robiť inak. Nevzdala som sa a vyplatilo sa. To by som chcela odkázať aj ostatným, aj keď podstupujú riziko, ako v každom podnikaní, pokiaľ to naozaj chcete, choďte si za tým. Pretože vtedy vás nedokáže nikto zastaviť.

Andrea pro práci s klientkou

Andrea pri práci s klientkou. Zdroj: KryptomagazinSK

O kryptomenách počul dnes už snáď každý

Aký je tvoj osobný vzťah ku kryptomenám? Investovala si niekedy do kryptomien?

To, že podnikám, mi rozhodne dalo iný pohľad na financie a investujem do viacerých smerov, taktiež do kryptomien. V dnešnej dobe by bolo skôr zvláštne, ak by sa tomu niekto nevenoval.

Príde niekedy v salóne so zákazníčkami reč aj na témy ako kryptomeny? Ako vnímaš vzťah ľudí na Slovensku ku digitálnym aktívam?

Ak príde tak veľmi málo, ako som povedala, dnes je zvláštne, ak niekto o tom nevie a nezaujíma sa aspoň o to, ale aj napriek tomu je malé percento ľudí, ktorí investujú do kryptomien oproti tým, ktorí neinvestujú. Je to v podstate naša budúcnosť. Ľudia prichádzajú o príležitosti a nie sú týmto veciam veľmi otvorení.

Myslíš si, že kryptomeny raz nahradia tradičné financie?

Hoci sa to nedá s istotou povedať, myslím si, že potenciálne áno, aj keď to ešte potrvá. Ale keďže kryptomeny nie sú závislé od tradičných finančných inštitúcií alebo vlád, čo môže tiež priniesť väčšiu finančnú nezávislosť, banky podľa mňa nemôžu skončiť úplne, ale budú sa aspoň musieť transformovať na nové systémy.

Aký odkaz by si odovzdala našim čitateľom, z ktorých mnohí sú podnikatelia alebo o podnikaní premýšľajú, ale aj tým, ktorí chcú od života viac ako len chodiť do práce a zaplatiť účty? Aký je tvoj tajný recept na úspech v živote, v podnikaní alebo v starostlivosti o vlasy?

Odo mňa naozaj nikdy nikto nepočul, že sa niečo nedá. (smiech) Som veľký snílek, ale taktiež na tom aj neustále pracujem, pretože všetci dobre vieme, že nestačí si len správne priať, ale treba pre to aj niečo robiť. A to je môj odkaz: to, čo budete robiť a v čom sa rozhodnete podnikať, vás musí baviť a napĺňať. Iba tak dokážete uspieť a byť nezastaviteľní.

Mohlo by vás zaujať: Ktoré dane by mal štát zvýšiť? Analytici vyhodnotili návrhy slovenskej vlády