Bitcoin zlyhal ako mena? Ani po 10 rokoch sa s ním nedá poriadne platiť

0

Až jedna tretina tradičných finančných inštitúcií investovala do digitálnych aktív  ako BTC. Napriek tomu kryptomeny stále nedosiahli masové prijatie v maloobchode. Volatilita je často označovaná za hlavný dôvod. Riešenie tejto bariéry môže byť jednoduchšie, ako si ľudia myslia. 

Ako možno niečo považovať za menu alebo formu výmeny hodnoty, ak to predajcovia všeobecne neakceptujú? Aby sa mena mohla považovať za peniaze, musí byť trvanlivá, prenosná, rozpoznateľná, stabilná, musí mať obmedzenú zásobu a musí byť rozložiteľná. Menové jednotky musia byť vzájomne zameniteľné.

Prijatie prvej kryptomeny na svete – BTC – bolo spočiatku sústredené na súkromie a decentralizáciu. Jeho reputácia v oblasti súkromia však bola nedávno ohrozená príchodom analytických nástrojov, ktoré dokážu identifikovať používateľov BTC na základe ich histórie transakcií. To znamená, že používatelia môžu vidieť, kto vlastnil jednotky BTC a nakoniec zmeniť potenciálnu hodnotu mincí.

Čo môže byť riešením?

Riešenie problémov musí zahŕňať jednotnú cenu za jednotku pre každú kryptomenu, ktorá sa snaží byť akceptovaná obchodníkmi. Navrhovaný model by mohol byť viacúrovňový, pričom oficiálne miestne zmenárne by informovali o oficiálnych online zmenárňach, čo umožňuje zisťovanie cien v reálnom čase. Potrebný je aj systém, ktorý by zabránil vytváraniu prémiových mincí vyššej hodnoty.

Problém je aj sledovateľnosť mincí, ktorý môže vyriešiť proces známy ako „mixing“ alebo „tumbling“ – aplikovaný na BTC. Ide o softvér, ktorý kombinuje viac mincí z rôznych peňaženiek a distribuuje ich späť do peňaženky pôvodcu. Tumbling neanalyzuje transakciu úplne anonymne, ale sťažuje sledovanie.

Problémom zostáva aj otázka, kto prijme toto médium platby ako prvý. Budú sa obchodníci adaptovať prví alebo to budú používatelia? Bez obchodov, ktoré ponúkajú možnosti krypto platieb, ľudia nezainteresovaní do krypto nikdy nebudú motivovaní ich prijať. Na druhej strane, ak málo spotrebiteľov vlastní krypto, nebudú obchodníci motivovaní ponúkať možnosti krypto platieb.

Ani hospodárska recesia v roku 2008 nestačila na to, aby motivovala spotrebiteľov na prijatie krypta podobne ako v prípade kreditných kariet. Obchodníci tomu stále úplne nerozumejú. Neznalosť krypta je najcitovanejším dôvodom neprijatia – až 58 %. Taktiež nedostatočný dopyt spotrebiteľov po krypte je dôvodom, prečo obchodníci nie sú ochotní ponúkať možnosti kryptografických platieb.

Ako docieliť prijatie BTC a krypto?

Sú potrebné silnejšie informačné kampane na podporu dopytu nielen medzi spotrebiteľmi, ale aj maloobchodníkmi. Najdôležitejšie je, že kampane zamerané na kryptomeny sa nesmú zameriavať na nahradenie fiat meny a kreditných kariet, ale na koexistenciu. Fiat mena pravdepodobne nikdy nezmizne, ale kryptomena má jedinečné miesto ako alternatívny spôsob platby s vlastnými aplikáciami a výhodami.

Široká akceptovateľnosť medzi obchodníkmi je jednou z posledných prekážok predtým, ako krypto dosiahne cenovú stabilitu.

Čítajte ďalej

SPRÁVY – Bitcoin na novom maxime – Transakcie 6x drahšie – Ledger Hack …

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Pozrieť všetky komentáre