Automobilka Tesla má za sebou veľmi dôležitý týždeň. Battery Day je a nami. Nedočkali sme sa síce žiadnych prekvapení, no Muskova firma rozhodne nesklamala a po predstavení nových technólogií začali padať akcie konkurekcie. Nemyslite si však, že Teslu to obišlo. Akcie tejto spoločnosti v pondelok otvorili na cene 453 $ a zavreli na 407 $. Dívame sa tak na 10,5% prepad.
Pozitívne však je, že Tesla uzavrela nad hranicou 400 $ (pred delením akcií to bolo 2000 $), čo je celkom dobrý výkon. Ešte vo štvrtok večer to bolo iba 380 $.
Tesle sa darí, no akcie tejto spoločnosti sú precenené
Pri pohľade na fundamenty Tesly môžeme byť pozitívni. Firma vyvíja elektrické auto, ktoré bude stáť 25 000 $, darí sa jej znižovať cenu a zvyšovať kvalitu batérií, vyrábať a predávať stále viac vozidiel (v roku 2021 sa očakáva 700 000 predaných áut) a na budúci rok začne predávať nové modely.
Revolučný nákladiak Semi s pokročilým autopilotom bude podľa Elona Muska od začiatku schopný autonómnej jazdy v kolóne a bude úspornejší, než benzínové kamióny. Tešiť sa môžeme aj na pick-up Cybertruck s revolučným dizajnom a športový Roadster ktorý zvládne stovku za 1,1 sekundy. Samozrejme, s pomocou raketových motorov vyvinutých vesmírnou spoločnosťou SpaceX!!!
Tesle sa taktiež darí zvyšovať produkciu. Čínska Gigafactory už začala vypľúvať autá Model Y a tá v Berlíne podľa Elona začne s produkciou vo štvrtom kvartáli 2020. Zn. už o pár mesiacov! Ako sme spomínali, očakávame, že firma v roku 2021 doručí zákazníkom minimálne 700 000 áut, no v pohode to môže byť aj milión!
Prečítajte si 3 dôvody, prečo začína druhá vlna výpredajov na akciových trhoch
Fundamenty sú dobré, no akcie Tesly by aj tak mali klesať
Ako vidíte, Tesla vyhráva na všetkých frontoch a máme všetky dôvody predpokladať, že sa to tak skoro nezmení. To však neznamená, že by akcie tejto spoločnosti mali pokračovať v raste. Ako sme písali v tomto článku, TSLA už dosiahla svoj vrchol a teraz vstupuje do niekoľkoročného obdobia konsolidácie. S kapitalizáciou 380 miliárd dolárov je zďaleka najhodnotnejšou automobilkou, no oproti velikánom ako GM, Wolkswagen či Toyota ročne vyrobí iba zlomok áut.
Iste Tesla prichádza s revolučnými technológiami a snaží sa zmeniť svet k lepšiemu. A musíme priznať, že sa jej to darí. Ale aj tak… 380 miliárd pre trochu priveľa. Je čas zavrieť sa do laboratórií, pokračovať v stavbe tovární, začať vyrábať vlastné batérie, predať aspoň 2 milióny áut za rok, výrazne zlepšiť technológiu autopilota a výrobnú kvalitu a potom príde čas dobyť vyššie úrovne.
Prečo očakávame, že budú akcie Tesly klesať? Z technického hľadiska sme to rozobrali v tomto článku: