Najdlhší slovenský tunel dostáva zelenú, prejazd si však extra zaplatíme

  • Finančná náročnosť projektu dosahuje približne 1,7 miliardy eur.
  • Minister dopravy naznačil, že tunel bude vyňatý zo systému diaľničných známok a mýta.
  • To však neznamená, že prejazd bude bezplatný.
Kvakomat PC bannerBitmarkets

Významný infraštruktúrny projekt na Slovensku zaznamenal dôležitý míľnik v procese svojej realizácie. Tunel Karpaty, ktorý má byť súčasťou diaľnice D4 medzi bratislavskou Račou a Záhorskou Bystricou, získal kladné stanovisko v procese posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA). Upozorňuje na to portál Interez.sk.

S dĺžkou takmer 12 kilometrov sa stane najdlhším tunelom na Slovensku a má priniesť významné odľahčenie dopravnej situácie v hlavnom meste. Minister dopravy Jozef Ráž označil projekt za „plnohodnotný obchvat Bratislavy” a zdôraznil jeho strategický význam pre región: „Záhorie je v súčasnosti Karpatami prakticky odrezané a okrem diaľnice D2 a niekoľkých náročných horských prejazdov nemá priame spojenie s ostatnými časťami regiónu.”

Významný dopravný projekt

Hlavným cieľom projektu je odklon tranzitnej dopravy z centra Bratislavy. V súčasnosti približne štvrť milióna kamiónov prechádza cez hlavné mesto, najmä cez Prístavný most a Most Lanfranconi, čo výrazne zaťažuje mestskú infraštruktúru. Minister životného prostredia Tomáš Taraba označil tunel Karpaty za „najväčší dopravný projekt na Slovensku”.

 

Projekt však prináša aj zaujímavú novinku v spôsobe spoplatnenia. Minister dopravy naznačil, že tunel bude vyňatý zo systému diaľničných známok a mýta. „Pre zabezpečenie ekonomickej návratnosti projektu budeme musieť zaviesť osobitné spoplatnenie. Platiť bude len ten, kto tunel skutočne využije,” vysvetlil Ráž.

Tento model je už úspešne zavedený v niektorých európskych krajinách, napríklad v susednom Rakúsku.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 75 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Tunel regiónu výrazne pomôže

Späť
Strana 1/2Ďalej
Maxidoge PCtxb
Autor:
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.

Najčítanejšie články

1

Vláda chystá ďalšiu konsolidáciu. Toto sa stane s dôchodkami

2

Valorizácia dôchodkov 2026: Viac peňazí nedostanú všetci dôchodcovia

3

Sociálna poisťovňa krachuje: Hrozí, že penzie klesnú a 13. dôchodok skončí

4

XTB recenzie produktov, návod, skúsenosti a poplatky (2025)

5

Predčasný dôchodok už nebude pre každého. Nové prísne podmienky od júla

PR články

Kryptomeny už môžete kúpiť v každom veľkom meste na Slovensku

PR články  | 4. septembra 2025

PR článok spoločnosti Kvakomat. Kvakomat je moderným riešením pre všetkých, ktorí chcú rýchlo a jednoducho nakupovať kryptomeny na Slovensku.

Ako kúpiť Bitcoin cez Kvakomat

Ako pravidelné investovanie znižuje riziko a zvyšuje výnosy

PR články  | 4. septembra 2025

PR článok spoločnosti XTB. Dlhodobé investovanie je jedným z najspoľahlivejších spôsobov, ako zhodnotiť svoje peniaze.

Pravidelné investovanie na XTB

Bitcoin vs. Ethereum: Analytici diskutujú o budúcom lídrovi kryptotrhu

PR články  | 4. septembra 2025

Veľryby začali presúvať časť svojho kapitálu z Bitcoinu do Etherea v snahe kapitalizovať na lepšej výkonnosti druhej najväčšej kryptomeny.

Bitcoin a Ethereum súperia o prvenstvo na kryptotrhu