Najdlhší slovenský tunel dostáva zelenú, prejazd si však extra zaplatíme

  • Finančná náročnosť projektu dosahuje približne 1,7 miliardy eur.
  • Minister dopravy naznačil, že tunel bude vyňatý zo systému diaľničných známok a mýta.
  • To však neznamená, že prejazd bude bezplatný.
Novinky Najdlhší slovenský tunel dostáva zelenú
Najdlhší slovenský tunel dostáva zelenú. Zdroj: Shutterstock.com/BearFotos, Minerva Studio
Best Wallet PCOkazio mobil

Významný infraštruktúrny projekt na Slovensku zaznamenal dôležitý míľnik v procese svojej realizácie. Tunel Karpaty, ktorý má byť súčasťou diaľnice D4 medzi bratislavskou Račou a Záhorskou Bystricou, získal kladné stanovisko v procese posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA). Upozorňuje na to portál Interez.sk.

S dĺžkou takmer 12 kilometrov sa stane najdlhším tunelom na Slovensku a má priniesť významné odľahčenie dopravnej situácie v hlavnom meste. Minister dopravy Jozef Ráž označil projekt za „plnohodnotný obchvat Bratislavy” a zdôraznil jeho strategický význam pre región: „Záhorie je v súčasnosti Karpatami prakticky odrezané a okrem diaľnice D2 a niekoľkých náročných horských prejazdov nemá priame spojenie s ostatnými časťami regiónu.”

Významný dopravný projekt

Hlavným cieľom projektu je odklon tranzitnej dopravy z centra Bratislavy. V súčasnosti približne štvrť milióna kamiónov prechádza cez hlavné mesto, najmä cez Prístavný most a Most Lanfranconi, čo výrazne zaťažuje mestskú infraštruktúru. Minister životného prostredia Tomáš Taraba označil tunel Karpaty za „najväčší dopravný projekt na Slovensku”.

 

Projekt však prináša aj zaujímavú novinku v spôsobe spoplatnenia. Minister dopravy naznačil, že tunel bude vyňatý zo systému diaľničných známok a mýta. „Pre zabezpečenie ekonomickej návratnosti projektu budeme musieť zaviesť osobitné spoplatnenie. Platiť bude len ten, kto tunel skutočne využije,” vysvetlil Ráž.

Tento model je už úspešne zavedený v niektorých európskych krajinách, napríklad v susednom Rakúsku.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Tunel regiónu výrazne pomôže

Späť
Strana 1/2Ďalej
Wallstreetpepe PC banerKvakomat mobil
Autor:
Karina Daráková
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.