Po tom, ako spoločnosť Facebook v polovici júna zrušila svoj zákaz reklám na kryptomeny, zareagoval podobne aj ďalší technologický gigant – Google. Od dnes môžeme na známom prehliadači opäť vidieť rôzne reklamy na kryptoprojekty. Veľmi zaujímavou zhodou náhod je, že trojica Facebook, Google a Twitter zmenila svoj postoj ku kryptomenám takmer súčasne.
Technologickí giganti spočiatku budili dojem, že chcú zničiť začínajúce odvetvie kryptomien a zároveň aj ich budúcu konkurenciu. Okrem toho sa špekulovalo, že veľké spoločnosti pracujú na svojich vlastných kryptomenách, a preto vznikol zákaz na všetky reklamy.
„Dať sa dohromady je začiatok. Vydržať pohromade je pokrok. Spolupracovať je úspech.”
– Henry Ford
Môže vás zaujímať: Tron sa vďaka BitTorrentu stane najväčším decentralizovaným ekosystémom na svete
Prečo spoločnosť Google ruší zákaz práve teraz?
Na to máme rýchlu odpoveď. Google sa rozhodol uzavrieť partnerstvá so začínajúcimi spoločnosťami Digital Asset a BlockApps na konferencii Google Cloud Next v San Franciscu. Vyznelo by asi zvláštne, ak by si Google nevedel spropagovať projekty, do ktorých sám investoval.
ICO a iné formy investícii sú však naďalej zakázané
Smernica o zákaze propagácie kryptomenových projektov bola uvedená do platnosti len pred týždňom, no zrazu sa všetko zmenilo. Teraz opäť možno vídať reklamy na rôzne kryptoburzy a kryptomeny. Jediné, čo zostalo z pôvodnej myšlienky zákazu, je ICO. Ak ste predtým použili vo vyhľadávaní slová ako „Blockchain”, „Crypto” alebo „ICO”, bola reklama automaticky zamietnutá. Zároveň však takúto firmu monitorovali aj pracovníci Googlu a všetky ďalšie reklamy sa schvaľovali až po manuálnej kontrole.
Teraz má spoločnosť Google zoznam povolených značiek, a tak majú určité kryptomeny dvere do sveta vyhľadávania otvorené. Google avšak aj naďalej skúma inzerované projekty a bude ich podrobne sledovať.
Na záver môj osobný názor
Som rád, že Google sleduje kryptomenové projekty, keďže existuje mnoho odpadu a snáď sa im podarí aspoň časť vyselektovať. No ako sme sa už viackrát presvedčili, netreba prikladať veľkú váhu vyhláseniam spoločností ako Google, Facebook či Twitter. V prvom rade je pre nich dôležitá ich vlastná prosperita. Ak ste už investovali do kryptomien, sledujte skôr ich napredovanie a zaujímajte sa o svoju investíciu. Mnohokrát sami prídete na to, že tím pracuje a často vznikajú aj reálne produkty, no v čase „Bear marketu” sa to výraznejšie neprejaví. Stojte si za svojím projektom a nenechajte sa len tak ovplyvniť veľkými menami, akými sú Google či Buffett. Ako vidíme, názory sa menia veľmi rýchlo.
Čo čítať ďalej?
Nepremeškajte naše ďalšie spravodajstvo a prihláste sa na odber noviniek (návod nájdete tu). Nezabudnite nás tiež sledovať na našom Facebooku a najnovšie aj na Instagrame a Twitteri.