Európa nestíha za Čínou a USA. Regulácie nás brzdia vo vývoji

Novinky Európu brzdia regulácie
Európu brzdia regulácie. Zdroj: shutterstock.com/Aerial Mike/rikstock
Catslap PC banerOkazio mobil

Kritici často považujú Európsku úniu za preregulovanú. Zhodujú v tom, že nás toto prostredie brzdí v zdravom vývoji a ekonomiky ako USA a Čína sa nám čoraz viac vzďaľujú, uvádza správa Trend. Jedným z ukážkových príkladov je prísna norma Euro 7, ktorá má za cieľ znížiť emisie.

Prísna norma Euro 7

Norma Euro 7 vyvolala mnoho negatívnych ohlasov. Údajne dôjde iba k zanedbateľnému poklesu emisíi na úrovni 4 % a navyše sa zásadne zvýšia náklady automobiliek. V súčasnosti platí, že od roku 2035 bude zakázaná registrácia nových automobilov so spaľovacím motorom. Takže nemá zmysel, aby automobilky investovali peniaze do výskumu tohto segmentu. Môže to totiž viesť iba k ďalšiemu predraženiu vozidiel so spaľovacími motormi.

Už so súčasnou normou Euro 6 je ošetrených 95 % jazdných situácií. Norma Euro 7 chce upraviť aj zvyšných 5 % situácií, ktoré však takmer nikdy nevzniknú. Automobilky určite nebudú meniť celú flotilu len pre takéto ojedinelé situácie. Pôvodne má byť norma nasadená už v roku 2035, no Slovensko žiada odklad o 36 mesiacov. Pri osobných autách a ľahkých úžitkových vozidlách bude odklad 30 mesiacov a pri nákladných až 42 mesiacov.

Nakupuj a obchoduj kryptomeny na Binance, najlepšej a najlacnejšej burze na svete. V spolupráci sme pre teba pripravili špeciálne zľavy a bonus až do 50 USD! Vytvor si účet cez >>>náš odkaz<<< a získaj doživotnú zľavu 5 % na obchodné poplatky. Návod, ako jednoducho a lacno kúpiť a obchodovať kryptomeny, nájdeš v tomto článku.
Sponzorovaný obsah

USA a Čína sa nám vzdiaľujú

Zatiaľ čo Európska únia sa hrá s ohňom, automobilový trh v USA a Číne prekvitá. V USA sa v porovnaní s Európskom úniou emisie vôbec do takej miery neriešia a naďalej sa jazdí na vysoko objemových automobiloch. Benevolencia pokračuje aj v možnosti rôzne upraviť svoje auto bez postihu.

Čína nestíhala dobiehať trh so spaľovacími motormi, tak sa rozhodla ísť cestou elektrických vozidiel. A tu sa začalo naplno prejavovať ako nás regulácie v Európskej únii brzdia. Čína totiž začína preberať iniciatívu a má čoraz väčší podiel na európskom automobilovom trhu. Na poslednom mníchovskom autosalóne IAA Mobility až 80 % zo všetkých elektromobilov predstavila práve Čína.

Prísne regulačné prostredie má dve strany mince. Na jednej strane brzdí ekonomický vývoj, pretože na všetko sú potrebné povolenia a musí sa splniť množstvo byrokratických úkonov. Na druhej strane však takéto prostredie ponúka lepšiu vymožiteľnosť práva.

Mohlo by ťa zaujímať: Ďalšia čínska automobilka expanduje v Európe. Majú sa domáce automobilky obávať?

Pre čitateľov sme vytvorili Discord komunitu, kde každý deň prispievame s hodnotným obsahom. Pridaj sa cez tento odkaz. Tie najaktuálnejšie novinky sleduj na našom Instagrame a Facebooku

Kvakomat PC bannertxb
Autor:
Marek Jendrál
Marek Jendrál

Vyštudoval financie, bankovníctvo a investovanie. O kryptomeny sa zaujíma od roku 2015. V článkoch sa špecializuje na technickú analýzu a sieťové dáta z blockchainu.