Technologická úroveň dosiahla nové pokroky. Čoskoro budú po bežných komunikáciách jazdiť autonómne vozidlá, nákladné automobily v pelotóne s jedným vodičom. Po prístavoch a logistických centrách budú jazdiť špeciálne plne autonómne ťahače, náves bez kabíny.

Pelotón kamiónov

Spoločnosť Peloton predstavila svoj vysoko autonómny pohonný systém pre nákladné vozidlá. Ide o zostavu dvoch kamiónov, v ktorej druhý kamión nasleduje ten prvý. Nasledujúci nákladný automobil je skutočne bez vodiča.

Tento najnovší systém je nástupcom predošlej verzie, ktorá síce umožňovala sledovanie prvého vozidla, ale vodič druhého musel mať ruky na volante a sledovať cestu. Peloton to nazýva „automatické sledovanie“. Tento autonómny systém je navrhnutý tak, aby bola vzdialenosť medzi vozidlami takmer 17 metrov (55 ft). Dokonca prináša približne 10 % úsporu paliva kvôli lepšej aerodynamike. Hlavný vodič v podstate riadi obidve nákladné vozidlá. Spoločnosť to vidí ako súhru vodičov a komunikáciu medzi vozidlami – autonómne vozidlá nepreberajú všetko úplne, ale pracujú s ľuďmi a technológiou autonómneho riadenia.

V USA bezpečnostní operátori sú stále za to, aby po verejných komunikáciách jazdili vozidlá s vlastným riadením. Avšak spoločnosť Peloton to mení so svojimi pripojenými nákladnými vozidlami, ktoré si navzájom neustále posielajú údaje.

Autonómne vozidlá čoskoro nahradia kamionistov, práca miliónov ľudí visí na vlásku
Zdroj: mashable.com

Náves bez kabíny

Automobilka Volvo Trucks predstavila integrované riešenie prepravy tovaru z logistického centra do prístavného terminálu v švédskom Göteborgu.

Spoločnosť Vera, ako súčasť spolupráce, má snahu prepojiť systém a nepretržitý tok tovaru z logistického centra DFDS do prístavného zariadenia terminálov APM v Göteborgu. Vera je vhodná na krátke vzdialenosti a prepravuje tovar s vysokou presnosťou.

V roku 2018 spoločnosť Volvo Trucks predstavila svoje prvé elektrické, prepojené a autonómne riešenie navrhnuté pre opakujúce sa úlohy v logistických centrách, továrňach a prístavoch.

„Teraz máme príležitosť implementovať spoločnosť Vera v ideálnom prostredí a ďalej rozvíjať jej potenciál pre ďalšie podobné operácie“

– hovorí Mikael Karlsson, viceprezident autonómnych riešení spoločnosti Volvo Trucks.

Niektoré vozidlá Vera budú tvoriť súčasť pripojeného systému a budú monitorované z riadiacej veže. Cieľom je vytvoriť plynulý tok tovaru, ktorý bude reagovať na požiadavky na vyššiu efektívnosť a flexibilitu.

„Autonómna preprava s nízkou hladinou hluku a nulovými emisiami výfukových plynov má v budúcnosti logistiky zohrávať dôležitú úlohu a bude prínosom pre podniky aj pre spoločnosť. Túto spoluprácu vidíme ako dôležitý začiatok a chceme v tejto oblasti dosiahnuť pokrok. Vera môže mať rýchlostný limit, ale zatiaľ ho nemá “

– dodáva Mikael Karlsson.

Čo čítať ďalej

Nudíte sa doma? Zahrajte si BitBomb a získajte krypto!

Zdroj:
volvotrucks.com
mashable.com

Nepremeškajte naše ďalšie spravodajstvo a prihláste sa na odber noviniek (návod nájdete tu). Nezabudnite nás tiež sledovať na našom Facebooku a najnovšie aj na Instagrame Twitteri.

2
Leave a Reply

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
jaskyniarPavel Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Pavel
Guest
Pavel

Upřímně řečeno, radši bych, aby auta řídili pořád lidi.
Aby mě (nebo kohokoliv) někde na dálnici sejmul nejakej robot, protoze nebude mit na danou situaci algoritmus… no… to bych věru nechtěl…
Leda ze by ty algoritmy vyvijeli lidi z NASA, nebo lidi co delaj sotware pro rizeni jadernych elektraren..tam nemůžou bejt bugy…ale i tak tam je pořád personál, kterej nad tim bdí.. takže, autonomni vozidla? Ne e e…

jaskyniar
Guest
jaskyniar

Hej lepšie bude ak pôjdeš bývať naspäť do jaskyne a založíš si ohník.