Slovenské výrobky majú domov. Tento reťazec ich ponúka rekordne veľa

  • Kaufland ponúka najviac slovenských výrobkov spomedzi všetkých potravinových reťazcov.
  • Reťazec dosiahol 5 650 vystavení domácich produktov v rôznych kategóriách.
  • Za 25 rokov predal Kaufland vyše 5 miliárd slovenských výrobkov.
Ekonomika Slovenské výrobky majú domov
Slovenské výrobky majú domov. Zdroj: shutterstock.com/RossHelen, ViDI Studio
Coinfactory PC banerOkazio mobil

Slováci čoraz viac siahajú po domácich potravinách a Kaufland na túto požiadavku reaguje najlepšie zo všetkých predajcov. Jarný prieskum GfK-YouGov z roku 2025 ukázal, že práve tento reťazec ponúka najväčší počet vystavení slovenských výrobkov na našom trhu.

Odborníci preskúmali 364 predajní rôznych potravinových reťazcov a hodnotili 32 kategórií tovaru v 92 podkategóriách. Kaufland dosiahol impozantných 5 650 vystavení domácich produktov. Toto číslo výrazne prevyšuje priemer ostatných predajcov na slovenskom trhu.

Firemná filozofia

„Domáci výrobcovia predstavujú kľúčovú súčasť našej firemnej filozofie,” hovorí Richard Bendík, riaditeľ nákupu a marketingu Kaufland Slovenská republika v.o.s. „Teší nás, že naše snahy oceňujú zákazníci aj odborníci. Slovenské potraviny vynikajú čerstvosťou a kvalitou, spotrebitelia ich vyhľadávajú čoraz častejšie a každým nákupom zároveň podporujú našu ekonomiku.”

Prieskum odhalil, že najvyšší podiel slovenských výrobkov v Kauflande tvoria mliečne produkty (67 %), balený chlieb (64 %) a vajíčka (63 %). Silné zastúpenie majú tiež minerálne vody, neochutené stolové vody a ovocné destiláty. Zákazníci však objavia bohatú ponuku domácich potravín naprieč celým sortimentom.

Za 25 rokov pôsobenia na slovenskom trhu zaradil Kaufland do predaja viac ako 5 miliárd slovenských výrobkov a domácim dodávateľom za ne vyplatil sumu vyššiu ako 9,2 miliardy eur.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 69 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Spolupráca, ktorá prináša nové možnosti

Medzi dlhoročných partnerov Kauflandu patrí slovenská firma McCarter z Dunajskej Stredy, výrobca ovocných a zeleninových štiav, rastlinných alternatív mlieka a zázvorových nápojov. Ich spolupráca trvá už 25 rokov.

„Kaufland pre nás znamená kľúčového obchodného partnera,” zdôrazňuje Milan Pašmík, predseda predstavenstva a spolumajiteľ McCarter a.s.

Vďaka nemu sa naše výrobky dostávajú k zákazníkom a môžeme rozširovať naše portfólio. Mnohí predajcovia váhajú zaradiť nové neznáme produkty, ale Kaufland prejavuje odvahu. Práve vďaka tejto spolupráci sme investovali do modernizácie výroby a získali unikátnu technológiu na plnenie za studena lisovaných nápojov s kúskami ovocia bez chemického ošetrenia.

Vlastná značka oslavuje slovenské tradície

Kaufland svoju podporu domácim výrobkom pretavil aj do vlastnej značky K-Z lásky k tradícii. Táto produktová línia zahŕňa viac ako 130 výrobkov, ktoré podľa tradičných receptúr pripravujú výhradne slovenskí výrobcovia. Zákazníci tak na jednom mieste nájdu široký výber potravín s domácim pôvodom a chuťou.

Slováci chcú lokálne potraviny

Záujem o lokálne potraviny v posledných rokoch výrazne stúpa a ovplyvňuje nákupné rozhodnutia spotrebiteľov. Kaufland na tento trend reaguje aktívne a neustále zvyšuje zastúpenie slovenských produktov vo svojej ponuke.

Prvé miesto v počte vystavení domácich výrobkov dokazuje, že stratégia reťazca založená na spravodlivom prístupe k slovenským dodávateľom prináša konkrétne výsledky. Zákazníci tak získavajú istotu, že v Kauflande nájdu najširšiu ponuku slovenských potravín pod jednou strechou.

Výsledky prieskumu GfK-YouGov nielen potvrdzujú úspešnú obchodnú stratégiu Kauflandu, ale aj ukazujú, že podpora domácej výroby vytvára výhody pre všetkých – obchodníkov, výrobcov aj spotrebiteľov.

Kvakomat PC bannerCoinfactory mobil baner
Autor:
Karina Daráková
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.