Obchvat Žiliny bude pre vodičov veľmi dôležitý. Kedy sa ho dočkáme?

  • Úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala je stále vo výstavbe.
  • Jeho súčasťou je aj tunel Višňové.
  • Pre motoristov bude k dispozícii už budúci rok.
Off topic Obchvat Žiliny je veľmi žiadaný
Obchvat Žiliny je veľmi žiadaný. Zdroj: shutterstock.com/Patryk Kosmider/Roman Samborskyi
Freedum fighters PCBitmarkets

Už minimálne desaťročie snívame o tom, že by sme sa autom dostali z Bratislavy do Košíc po neprerušovanej diaľnici. Dopomôcť tomu má aj obchvat Žiliny. O téme informoval motoristický portál TOPSPEED.sk.

Tento obchvat je už vo výstavbe, no práce na ňom nejdú úplne podľa plánu, aj keby sa z nového videa mohlo zdať, že všetko je v najlepšom poriadku. Pravdou však je, že práce stále napredujú.

Konkrétne ide o úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala. Ten sa potom napojí na už existujúci úsek medzi Hričovským Podhradím a Lietavskou Lúčkou. Inak povedané, ide o obchvat mesta Žilina, takže vodiči jazdiaci po D1 už nebudú musieť ísť centrom mesta.

Kompletný obchvat by mal zaistiť hlavne to, že sa vodiči vyhnú ceste popod Hrad Strečno, ktorá je známa neutíchajúcimi problémami a neustálemu zásahu cestárov, čo celú trasu značne spomaľuje.

Výstavbu obchvatu Žiliny má na starosti spoločnosť Skanska. Tá stavbu prebrala po problémovom predchodcovi, ktorý ju nedokončil. Pôvodný termín dokončenia už bol v roku 2019, no tento plán sa napokon nestal realitou.

Výstavba zatiaľ mešká

Výstavba zatiaľ mešká. Zdroj: shutterstock.com/Marek M

Výstavba podľa dostupných informácií nebude dokončená v tomto roku, no veľká nádej sa vkladá do toho budúceho, aj keď zatiaľ nie je nič oficiálne potvrdené.

Problémom úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala je náročný terén. Nachádza sa tam viacero mostov, ale aj známy tunel Višňové. Jeho dĺžka bude vo finálne 7,5 kilometra, čím sa stane najdlhším tunelom na Slovensku. Aktuálne tento post patrí tunelu Branisko.

Tunel Višňové

Tunel Višňové je súčasťou úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala. Jeho výstavba začala ešte v roku 1998, kedy na základný kameň poklopal vtedajší premiér Vladimír Mečiar. O 4 roky neskôr došlo k prerazeniu prieskumnej štôlne. Odvtedy je neustále vo výstavbe.

98%

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.
Späť
Strana 1/2Ďalej
txbKvakomat mobil
Autor:
Michal Sobek
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.